ADD/ADHD ammatit
Hyvä ADD/ADHD, millä alalla olet?
Mikä ammatti on hyvä sellaiselle ihmiselle?
24v herkkäluonteisen tyttäreni puolesta kysyn kun hän ei millään meinaa löytää paikkaansa. Koulut jää aina kesken ja vaihtaa työpaikkaa usein. Yritystä häneltä ei kuitenkaan puutu, jokin vaan aina mättää.
Kommentit (31)
Luokanopettaja ADD. Hyvin pyyhkii, en nipota turhasta tai jaksa muutenkaan pingottaa.
Vierailija kirjoitti:
Luokanopettaja ADD. Hyvin pyyhkii, en nipota turhasta tai jaksa muutenkaan pingottaa.
Kärsitkö koskaan stressistä? Luokanopettajan työssä joutuu usein muuttamaan suunnitelmia ja joustamaan. Aiheuttaako tämä sinulle hankaluutta? Siis uuden toiminnon aloittaminen siirtymätilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kärsitkö koskaan stressistä? Luokanopettajan työssä joutuu usein muuttamaan suunnitelmia ja joustamaan. Aiheuttaako tämä sinulle hankaluutta? Siis uuden toiminnon aloittaminen siirtymätilanteissa.
Jätän sitten vain tekemättä, ei stressaa.
Kaupankassa, liiketilojen siistijä, putkimies, puhelinmyyjä, lentoemäntä, bussikuski, it alan työntekijä
Kortistoon... tai jos saa kiinni jostain koulusta ni esim. vartija, vahtimestari, huoltomies, siivoaja, lapsenvahti
Tutkija akateemisessa virastossa. Opinnot ja gradu oli vaikeaa saattaa loppuun, mutta onnistuin kuitenkin. Pääsin hyvään työpaikkaan, jossa vuosien ajan hiljalleen päädyin tutkijaksi. Työhön kuuluu toki paljon muutakin kuin varsinaista tutkimusta.
Minulla siis add. Pärjään parhaiten kovassa paineessa tiukalla deadlinella. Jotenkin silloin on selkeät scriptit. Jos taas on liian paljon vapaata ja löysää, niin mun ajatus alkaa harhailla.
Yhden kuorma-autonkuljettajan tiedän ja on oikein hyvä työssään. Liikenteessä on pakko keskittyä.
Olin parhaimmillani baari-mikkona. Rakastin sitä kiirettä ja hälinää. T:adhd
IT-asiantuntija ja opetan/koulutan siinä sivussa. Olen todella levoton adhd, mutta rakastan työtäni ja ei ole mitään ongelmaa kun ei tarvitse olla jatkuvasti paikallaan ja voi tehdä erilaisia asioita, eikä koko ajan yhtä ja samaa.
It ala ja add. Saan ylikeskittyä ja uppoutua rauhassa.
Yhden ADHD:n tunnen, hän on yrittäjä. Tykkää työstään ja tekee sitä erinomaisesti.
ADHD ja ADD ilman sitä hoota tuottaa kuitenkin aika erityyppisiä ihmisiä, joten ehkä tuota kysymystäsi kannattaisi vähän tarkentaa? :) Ja sittenkin meitä on vielä moneksi.
Vastaus kysymykseesi on loiva ADD ja hammaslääkäri. Olen aina ollut "lukuihmisiä", eikä minulle sinällään tuota mahdottomia vaikeuksia lukea vaikkapa vieraskielistä tieteellistä kirjallisuutta. Osin siihen pitää itseään toki pakottaa, mutta välillä siihen on hauska ihan upota.
Missä tilanteissa tai minkälaisissa osa-alueissa lapsesi vaikeudet näkyvät?
Labrahoitaja. Olen itse asiassa hyvä pikkutarkassa näpertämisessä ja monen asian tekemisessä huolellisesti yhtä aikaa. Oleellista on se, että pidän työstäni ja olen motivoitunut tekemään sitä.
Tunnen yhden adhd:n ja se on yrittäjä. Ei kyllä toimi yhtään, ei kestä stressiä ja onkin jo burn out. Toisaalta kyseinen henkilö on muutenkin melkoinen ku*ipää eli voi olla ettei kaikki huonot jutut johdu tästä oireyhtymästä.
Vierailija kirjoitti:
Olin parhaimmillani baari-mikkona. Rakastin sitä kiirettä ja hälinää. T:adhd
Komppaan, meinasin just ehdottaa ravintola-alaa. Etenkin jos pitkäaikainen tutkintoon opiskelu ei sovellu/jäänyt kesken.
Usko tai älä, olen kirjanpitäjä.
N30/ADD