Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maineen pilaaminen yleistä?

Vierailija
16.09.2018 |

Mun elämä on suorastaan yhtä joka päiväistä taistelua olemassa olosta..ja se johtuu yllätys yllätys maineen tahraamisesta. Mun on vaikea luottaa kehenkään, niin miehiin kuin naisiin, niin nuoriin kuin aikuisiin sillä musta on levitelty ympäri kyliä niin likaisia ja julmia juoruja jotka ei pidä olleenkaan paikkaansa. Pahinta on se että ne vaikeuttavat joka päiväistä elämää, kaupassa käynti on yhtä tuskaa varsinkin yksin sillä heti mut nähdessään ihmiset alkaa naureskella, puhua pahaa selän takana tai sanoa päin naamaa rumasti. En uskalla edes töihin hakea sillä mua on kiusattu aiemmissa työpaikoissa ja mainettani tahrattu lisää pahoilla puheilla, ainaista syyllistämistä, haukkumista, eristämistä, syrjimistä, mitätöintiä,tai eri arvoisuuteen niputtamista..ei sellaista kukaan ansaitse. En ymmärrä mitä pahaa olen toisille tehnyt kun kohtelu on kuin suoraan helvetistä. Olen aina ollut mukava, ystävällinen, herttainen, lämmin sydäminen, kiltti, herkkä, toiset huomioonottava, luotettava, rehellinen, rauhallinen, hiljainen ja myötätuntoinen mutta juuri tämän huonon kohtelun takia, mulla on myös huono itsetunto, ja musta tuntuu etten koskaan kelpaa ihmisenä tällaisena kuin olen..tuntuu kuin pitäisi yrittää olla jotain mitä ei ole.Mähän en itseäni muiden takia muuta tai en rupea vetämään mitään neiti täydellisyyden roolia. Mua on paljon haukuttu sukunimen, asioiden joista pidän, ulkoäön, mielipiteiden ym takia ja itse en koskaan hauku ketään koska se on koirien työtä:). No, ehkä paha saa palkkansa vielä jonain päivänä, siihen on pakko uskoa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikos olla myös osittain niin, että suurentelet asioita? Kärsitkö vainoharhaisuudesta? Kysyn tosissani. Nimittäin ainut, mikä selittäisi noin kovan luokan maineenlyttäämisen, on asuminen jossain takapajulassa.

Vierailija
2/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos tollainen on totta niin haloo nosta kunnianloukkaussyyte. Tai oot vainoharhainen tai asut jossain takapajulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos tollainen on totta niin haloo nosta kunnianloukkaussyyte. Tai oot vainoharhainen tai asut jossain takapajulassa.

Valitettavasti kunnianloukkausyytteet yleensä kaatuvat todistusaineiston puutteeseen. Puheen välityksellä annettua kunnianloukkausta on vaikea lähteä todistamaan.

Vierailija
4/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä sit välitä juoruista, ootko joku ovimatto. Jos ei todistettavissa ni ei voi mtn. Ketä kiinnostaa.

Vierailija
5/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asut pikkukylässä jossa kaikki tuntevat toisensa, niin tuo on toki mahdollista, mutta siihen on yksinkertainen ratkaisu; vaihda maisemaa.

Jos taas asut isommalla paikalla jossa itsekään et tunne murto-osaakaan, niin suosittelisin niin ikään vaihtamaan kaveripiiriä mutta myös hakemaan ammattiapua. On nimittäin mahdotonta, että KAIKKI tietäisivät asiasi ja ennenkaikkea, ketä kiinnostaa. Jos joku tulee mulle selittämään jotain jostain jota en tunne, niin ei mua ainakaan kiinnosta eikä se jää mieleen. Eli koko kaupunki ja ihan kaikki eivät voi olla sinua vastaan ja naureskella selän takana.

Vierailija
6/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
7/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
8/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on levitelty myös todella sairaita ja likaisia juttuja pitkin kylää. Kunnianloukkaussyytteestä en tiedä, kun en edes tiedä kuka noita juttuja on alulle laittanut. Koko kylää ei kai voi syytteeseen laittaa. Tunnistan tuon naureskelun ja ivailun, tosin eihän kaikki tuollaiseen mukaan lähde vaan sellaiset henkilöt, joiden olisi oikeastaan syytä katsoa peiliin. Kai se toiselle nauraminen sitten saa nostettua sitä omaa egoa jotenkin. Itse asun täällä vielä, mutta käyn toisella paikkakunnalla töissä. Siellä kukaan ei "tiedä" minusta mitään, ja saan olla rauhassa.

Liika herkkyys on sikäli huono juttu, että sitä helpommin paskanpuhujien uhriksi joutuu. Ei saa olla liian kiltti ja alistuvakaan. Opettele pitämään puolesi, ja vedä rajat siihen, miten sinua saa kohdella.

Vierailija
9/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo tarinasi ei ole uskottava. Joko et ole niin puhdas pulmunen kuin väität tai sitten olet luulosairas. En ainakaan ikinä ole törmännyt tuollaiseen.

Vierailija
10/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilevä Tuomas kirjoitti:

Minusta tuo tarinasi ei ole uskottava. Joko et ole niin puhdas pulmunen kuin väität tai sitten olet luulosairas. En ainakaan ikinä ole törmännyt tuollaiseen.

Voi olla vaikea asettua sellaisen ihmisen saappaisiin, jonka kokemusmaailmaa ei täysin ymmärrä.

Vierailija
11/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilevä Tuomas kirjoitti:

Voi olla vaikea asettua sellaisen ihmisen saappaisiin, jonka kokemusmaailmaa ei täysin ymmärrä.

Minä nyt vaan epäilen, että kyse on enemmänkin sinun omasta tuntemuksestasi kuin siitä, että ihmiset ympärilläsi olisivat niin ilkeitä, vaikka sinä olisit kaikille mukava.

Toki olen elmäni varrella tavannut ihmisiä, jotka tuntevat kuin sinä. Syy selän takana puhumiseen on vain heidän omassa, huonossä käytöksessään. Omasta mielestään he ovat vain olleet "suorapuheisia" tai "pitäneet puoliaan". Muiden mielestä he ovat olleet moukkia tai narsisteja. Oletko varma, että omakuvasi on totuudenmukainen?

Vierailija
12/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää jos syytteeseen on mahdollisuus. Mulla on ollu samaa kun asuin pienellä paikkakunnalla. Muutin kyllä pois. Ei siinä oikein muu auta.

Vierailija
13/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onon tuota pikkukylissä ja pikkukaupungeissa jopa. Muuta pois. Tosi ikävää.

Vierailija
14/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helevetin maine?! Luuletko että ihmiset jaksavat olla sinusta niin kiinnostuneita että olisit saanut oikein maineen?

Muuta kaupunkiin.

Vierailija
15/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokun tässä avautumisessa haisee...

Vierailija
16/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vaan jotain helluntalaisia ja niiden köyhiä

junttikavereita. Niihin pitää suhtautua kuin mielisairaisiin, kaikki puheet ja teot ovat sairaan mielen tuotosta, eikä niillä ole mitään oikeaa vaikutusta sinun elämään. Kyllä ne nukkumaan mennessään tietävät miten paskoja ihmisiä ovat.

Vierailija
17/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kokenut, että "maineeni olisi pilattu". Kuulostaa äärettömän dramaattiselta ilmaisulta. Totta kai ihmiset juoruvat ja tulkitsevat väärin, tahtomattaan tai tahallaan. Ihminen nyt on sellainen. Olen minäkin paskaa ihmisten selän takana puhunut, sen enempää mitään maineenpilaamisskenaarioita rakentelematta.

Anteeksi, mutta kuulostat vainoharhaiselta ja itsetunto-ongelmaiselta. 

Vierailija
18/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kokenut, että "maineeni olisi pilattu". Kuulostaa äärettömän dramaattiselta ilmaisulta. Totta kai ihmiset juoruvat ja tulkitsevat väärin, tahtomattaan tai tahallaan. Ihminen nyt on sellainen. Olen minäkin paskaa ihmisten selän takana puhunut, sen enempää mitään maineenpilaamisskenaarioita rakentelematta.

https://www.koillissanomat.fi/lukijalta/kiusaaminen-tuhosi-elamani-6.22…

Sanoppa sama juttu vaikka linkin kaverille.

Vierailija
19/32 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.koillissanomat.fi/lukijalta/kiusaaminen-tuhosi-elamani-6.22…

Sanoppa sama juttu vaikka linkin kaverille.

Tässäkin tilanteessa olisi ollut muutto paikallaan.

Vierailija
20/32 |
12.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa medioista tukee kiusaamista!

Otavamedia kannattaa asioista päättävien tahojen osalta heidän nettialustallaan tapahtuvaa nettikiusaamista. Sivuston jäsenenä olevat nettitrollit saavat tuoda ikäviin viestiketjuihin yksityisten henkilöiden nimiä anonyymien nimimerkkien turvin. Anonyymeillä nimimerkeillä on oikeus tulla unohdetuksi palstalla ja nimimerkki voidaan vaihtaa toiseksi. Nettitrollien julki tuomilla yksityishenkilöillä sen sijaan ei ole oikeutta poistattaa omaa nimeään. Mielestäni se on suoraa nettikiusaamista, koska heidän omat sääntönsä jo sanovat ettei anonyymien nimimerkkien takana olevia oikeita henkilöitä ja heidän nimiään saa missään nimessä paljastaa. Miten nettitrolleilla voi olla enemmän oikeuksia kuin yksityisellä henkilöllä, joka ei ole osallistunut keskusteluun, eikä halua olla osa keskustelua, mutta on pakotettu siihen, koska joku on hänen nimensä julkaissut kyseisessä viestiketjussa ja Otavamedian johto eikä vastaava päätoimittaja nimeä suostu lukuisista pyynnöistä huolimatta poistamaan.

Edellä mainitut ovat kiusaajia. Muusta siinä ei ole kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi