Laulun sanat joissa valehdellaan
"Kerran kukkia voi kaunis kotimaa": kyllä se kuule kukkii ihan joka vuosi.
Ja valehtelu jatkuu:
"Kerran vain pettyä voi toiseen jokainen": voi hyvinkin pettyä jopa päivittäin samaan ihmiseen.
Kommentit (126)
Vihanneslaulu
Eivät ne osaa puhua ja liikkua itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa, missä onnen kaukorantaan laine liplattaa.
Missä kukat kauneimmat luo aina loistettaan, siellä huolet huomisen voi jäädä unholaan.
Tuohan siis kertroo Eestistä. Siellä on sitä naisten rakkauden loistetta ja juopottelemalla ne huolet unohtuu. Tosimiesten retkillä tämä pitää kyllä täysin paikkansa.
Se ei kyllä ole minkään aavan meren takana Suomesta katsottuna.
Jokainen ihminen on laulun arvoinen (Ei todellakaan ole)
Ihmisiä on kuin muurahaisia (Kyllä muurahaisia on paljon enemmän)
Ne loputonta polkuansa taivaltaa (Kaikki kuolevat joskus)
Olavi Uusivirta lauleskeli menneinä vuosina: "On niin helppo olla onnellinen...Ja tyytyy siihen mitä on..."
Argghh, miten ärsyttävät sanat!
Vierailija kirjoitti:
"Kerran kukkia voi kaunis kotimaa": kyllä se kuule kukkii ihan joka vuosi.
Ja valehtelu jatkuu:
"Kerran vain pettyä voi toiseen jokainen": voi hyvinkin pettyä jopa päivittäin samaan ihmiseen.
Tuosta viimeisestä lauseesta täytyy sanoa, että itse olen ajatellut sen osittain jopa pitävän paikkaansa. Itse ainakin olen sen tyylinen ihminen, joka voi pettyä toiseen ihmiseen kunnolla vain kerran. Sen jälkeen, kun kerran on pettynyt oikeasti, ei seuraava kerta enää ole ollenkaan samanlainen pettymys, koska en ole takuulla pystynyt enää luottamaan samalla tavalla eli tietyllä tapaa olen varautunut siihen ja odottanut/pelännyt sitä. Olen tulkinnut, että tässä laulussa tarkoitettaisiin vastaavaa eikä sitä, jos nyt ns. pettyy johonkin ihan arkiseen pikkujuttuun.
.Suurin vale tai ristiriita on Dingon nahatakkisessa tytössä. Ensimmäisessä kappaleessa Neumann laulaa: "nuori elämänsä on kahlittu vaunuihin...". Eli siis nuori nainen työntämässä lastenvaunuja. Toisessa kappaleessa Neumann jatkaa: "hän on ollut joskus nuori nainen, käyttänyt aineita spiidistä tinneriin..".
Ollut nuori nainen vai on nuori nainen?! Neumann olisi tämän verran voinut miettiä kertomaansa.
Guns N' Roses: Civil war
"In my first memories they shot Kennedy"
Axl Rose oli Kennedyn kuollessa 1v 10kk ikäinen, tuskinpa muistaisi oikeasti tuollaisia asioita niin varhaisesta lapsuudesta.
Arttu Wiskari: Mökkitie
"Kesäkuu vuonna '86" "Faija anna mun ajaa mökkitie, mä lupaan että saunaan vettä vien"
Arttu Wiskari oli kesäkuussa 1986 reilun puolentoista vuoden ikäinen. Ei sen ikäiset aja autolla edes mökkitietä eivätkä kanna vettä saunaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siniset valot eivät vaadi pysähtymään
Japanissa on kylläkin siniset valot paikoittain käytössä, vaikka vihreät onkin yleistyneet. Silti niitä edelleen kutsutaan sinisiksi valoiksi.
Vanha ketju, mutta sanon kuitenkin, kun kukaan ei tätä ole korjannut, että tuossa puhuttiin poliisiauton sinisistä valoista, ei liikennevaloista.
Harri Marstio laulaa:
Mä tapoin miehen sain maineen puukkojunkkarin
En minä ainkaan ole kuullut että Marstio olisi ikinä tappanut ketään.
Tsiikki kuka muu muka. No ihan kuka vaa muu.
Vierailija kirjoitti:
Harri Marstio laulaa:
Marstio? Eikö se ollut Topi Sorsakoski ja Reijo Taipale?
Eivät he tappaneet sen enempää, tai tehneet muutakaan laulussa mainittua.
Inarin järven valheet on joskus laskettu, se ei ole edes niin syvä kuin pitkä.
Sisko tahtoisin jäädä (vale)
Moottoritie on kuuma (totuus)
Zinc
Jos tahtoo jäädä, niin kukaan ei pakota lähtemään.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harri Marstio laulaa:
Marstio? Eikö se ollut Topi Sorsakoski ja Reijo Taipale?
Eivät he tappaneet sen enempää, tai tehneet muutakaan laulussa mainittua.
Inarin järven valheet on joskus laskettu, se ei ole edes niin syvä kuin pitkä.
Marstio laulaa tuon osuuden versiossa missä on mukana myös Mustajärvi, Kääriäinen ja Sorsakoski.
Vierailija kirjoitti:
Harri Marstio laulaa:
Laulaja taisi olla Pate Mustajärvi.
Ensimmäisen Smurffit-levyn ensimmäinen biisi on nimeltään "Smurffit on taas täällä". Miten niin "taas"?
anna mulle tähtitaivas.
Melkoisen vaikea toive toteuttaa. Oikeastaan m ahdoton. Mutta toisaalta ymmäörtää, kun pyytäjänä on Katsri Hekena
Kai vuoksein itkis koko Argentiina, jos on elänyt kun Cicciolina.
Periaatteessa koko Argentiinan itkeminen on mahdollista, mutta käytännössä aika mahdoton. Kuka sitäkin valvoisi, että koko Argentiina nyt sitten itkisi? Kysynpähän vaan?
Tota sanotusta kannattaa muuttaa jos Euroviisuihin lähtee.
"Mun sydämeni tänne jää" aiheuttaa kertojalle välittömän kuoleman, jos poistuu kyseisestä paikasta.
kukaan ei koskaan voi sun paikkaa ottaa kukaan ei tee elämästäni kaunimpaa. ni johan jo 5 joka saa kuulla saamaa laulua vuoden sisään