Talvella max 6h työpäivät!
Pohjoisessa on talvella pimeää ja ihmiset tarvitsevat enemmän aikaa lepäämiseen itsestään huolehtimiseen. Lyhyempi työpäivä mahdollistaa paremmin ulkoilun valoisaan aikaan. Kansalaisaloite?
Kommentit (37)
6 tuntia ja ne puolen tunnin kahvitauot ja tunnin ruokikset pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisessa on talvella pimeää ja ihmiset tarvitsevat enemmän aikaa lepäämiseen itsestään huolehtimiseen. Lyhyempi työpäivä mahdollistaa paremmin ulkoilun valoisaan aikaan. Kansalaisaloite?
Mene kortistoon niin saat viettää vapaa-aikaa.
Haluaisin, että muutkin voisivat levätä enemmän, joten tämä ei auttaisi. Eikä ehdotuksesi ole muutenkaan tietenkään mikään ratkaisu, kuten tiedät.
Tai teette 12-14 tuntisia työpäiviä niikuin tekee reissuhommia tekevät, saatte perjantain vapaaksi.
Tämä ei auta siihen, että talvella ihmisellä on suurempi levontarve.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni voisi olla päinvastoin. Voisin talviaikaan tehdä enemmän töitä ja kesät olla vapaalla.
Onko sinulla lapsia, harrastatko liikuntaa, laitatko itse ruokaa, nukutko 8 tuntia yössä?
Vierailija kirjoitti:
6h vuoden ympäri. Lisää työpaikkoja,
Miksei samalla 4h. Sama palkka tietysti. Vielä enemmän työpaikkoja! Ihme kun eivät ole eduskunnassa tätä keksineet ☺️☺️☺️☺️
Neljäksi aamulla töihin niin pääsee valoisaan aikaan pois harrastelemaan. Vai mikä tässä on sit vikana?
Vierailija kirjoitti:
Neljäksi aamulla töihin niin pääsee valoisaan aikaan pois harrastelemaan. Vai mikä tässä on sit vikana?
Ei ole kyse valoisasta ajasta niinkään kuin vähäisen valonmäärän aiheuttamasta suuremmasta levontarpeesta talvella. On vähemmän energiaa, joten tarvitaan enemmän lepoa ja vähemmän työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse valoisasta ajasta niinkään kuin vähäisen valonmäärän aiheuttamasta suuremmasta levontarpeesta talvella. On vähemmän energiaa, joten tarvitaan enemmän lepoa ja vähemmän työtä.
No menee titenkin nukkumaan ajoissa, viiden aikaan iltapäivällä. Silloinhan on jo pimeää.
Työpäivä klo 04-11. Valoisan ajan on vapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menee titenkin nukkumaan ajoissa, viiden aikaan iltapäivällä. Silloinhan on jo pimeää.
Juu mukavaa kun koulu alkaisi 4 aikaan yöllä ja pankki palvelut yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrät varmaan että keskustelussa puhutaan eri asiasta kuin siitä ehtiikö valoisaan aikaan ulos.
Mun työvuorot:
Aamu 6-12.
Ilta 16-21.
Tykkään! Itse olen saanut nuo neuvotellen.
Ja ihan tavisduunari olen.
Vierailija kirjoitti:
Mun työvuorot:
Aamu 6-12.
Ilta 16-21.
Ja ihan tavisduunari olen.
Siis monta tuntia viikossa teet työtä?
Söpöjä ideoita. Mistä rahat toteutukseen?
Miksi maksaisin 6h työstä (töissäoloajasta) 8h liksan?
Kiva ajatus, mutta mistä saadaan rahat osakkeenomistajille ja muille kokoomuslaisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun työvuorot:
Aamu 6-12.
Ilta 16-21.
Ja ihan tavisduunari olen.Siis monta tuntia viikossa teet työtä?
25-30, juuri sopivasti.
En halua tehdä enempää.
Tätä olen itsekkin miettinyt! Mitenkään ei huomioida kuinka kuormittavaksi kansalaisten arki muuttuu talvikaudella. On pimeää ja kaikki on kaksinverroin työlästä pukeutumisesta lähtien. Kuusi tuntia työtä riittää että jää aikaa ja jaksamista omallekkin elämälle.
Tai teette 12-14 tuntisia työpäiviä niikuin tekee reissuhommia tekevät, saatte perjantain vapaaksi.