Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kyselette teidän teini-ikäisten perään?

Vierailija
15.09.2018 |

Tyttö lähti eilen poikakaverin luo eikä sen jälkeen ole kuulunut mitään. En tiedä edes tuleeko tänään vai huomenna kotiin.

Olis hirveä kiusaus kysellä perään, mutta tiedän että tyttö hermostuu siitä. Ja toisaalta tiedän, että on ihan hyvissä käsissä eli ei mulla mitään huolta ole.

Mutta vastahan tuo oli vielä pieni ja pyöri jaloissa. Nyt siis 17v

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanikäinen. Saat olla onnellinen, että luotat poikkikseen. En luota omani poikkikseen ja oon aina hermona, kun tapaavat.

En edes anna mennä yöksi.

Vierailija
2/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meillä teinit lähtee seurustelukumppanilleen tai kavereiden kanssa, niin kyllä mä illan mittaan utelen, että millos tuut kotiin?

Sama juttu, kun lähtee, että mihin menee ja keiden kanssa ja mitä tekemään. Sitten takaisin tultua jutellaan mitä on tapahtunut jne. Semmoista ihan tavallista jutustelua meidän kesken.

Jos tuommoisesta alkaa hermostumaan, niin sittenhän hermostuu. Vanhemmilla on oikeus ja velvollisuuskin tietää missä lapsi menee. Eihän tuo tarkoita, että tunnin välein kysellään tms. Niin kauan kun saman katon alla asutaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta hoksasin, että tytäresi lähti eilen, etkä ole kysellyt, että tuleeko edes kotiin yöksi?! No, huh mitä välinpitämättömyyttä.

Vierailija
4/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun ovat asuneet kotona olen tiennyt missä, kenen kanssa liikkuvat ja milloin on tarkoitus tulla kotiin. Nytkin aika tarkkaan tiedän missä aikuinen yksinasuva on. Ollaan lähes päivittäin yhteydessä.

Ei siksi etten luottaisi tai olisi luottanut, mutta aika kamala olisi, jos viikon päästä pitäisi soittaa poliisille ja ilmoittaa etten tiedä missä, milloin, kenen kanssa on viimeksi tiettävästi ollut, siis silloin kun kotona asuivat, en toki nykyisin tiedä joka liikettä.

Selitys on pahimmassa murrosiässäkin ymmärretty, välillä on klo 4.30 tullut viesti, että jään sen ja sen luo yöksi

Vierailija
5/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta hoksasin, että tytäresi lähti eilen, etkä ole kysellyt, että tuleeko edes kotiin yöksi?! No, huh mitä välinpitämättömyyttä.

Siis, kun eilen heitin tytön poikkikselle, tiesin että jää yöksi. Ja nyt on ilmoittanut jo kysymättä, että jää toiseksi yöksi. Välinpitämätön en todellakaan ole.

Vierailija
6/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanikäinen. Saat olla onnellinen, että luotat poikkikseen. En luota omani poikkikseen ja oon aina hermona, kun tapaavat.

En edes anna mennä yöksi.

Minä onneksi pystyn luottamaan ja on varmasti luottamuksen arvoinen myös. Ovat paljon myös täällä ja poika on ollut meidän mukana myös matkoilla, joten tunnetaan hyvin.

Vierailija
7/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä hirveästi kysele, koska haluan, että nuori oppii omilleen (mahdollisista virheistään).

Kun on asiaa soitan/laitan tekstarin.

Vierailija
8/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 17v ja meni poikaystävälle yöksi. Olin itse vähän niin ja näin. Mutta mieheni antoi poikaystävälle kortsupaketin ja sanoi, että säästä meidät koska ollaan vasta 41 vuotiata jos sen verran voit ajatella meitä. Olet kiva ja hieno nuori miehen alku, mutta jos saan pyytää ei vielä... Tyttären poikaystävä oli ihan paniikissa. Ei se raukka ollu edes ajatellu seksiä.

Vierailija
9/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, huhhuh, mitä kukkahattutätiä pukkaa!

Ettet olisi vain yli-innokas lastensuojelija?!

Vierailija
10/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun meillä teinit lähtee seurustelukumppanilleen tai kavereiden kanssa, niin kyllä mä illan mittaan utelen, että millos tuut kotiin?

Sama juttu, kun lähtee, että mihin menee ja keiden kanssa ja mitä tekemään. Sitten takaisin tultua jutellaan mitä on tapahtunut jne. Semmoista ihan tavallista jutustelua meidän kesken.

Jos tuommoisesta alkaa hermostumaan, niin sittenhän hermostuu. Vanhemmilla on oikeus ja velvollisuuskin tietää missä lapsi menee. Eihän tuo tarkoita, että tunnin välein kysellään tms. Niin kauan kun saman katon alla asutaan. :)

Tiesin eilen, että jää yöksi, mutta en tiennyt tuleeko/tulevatko tänään tänne. Ja kun tiedän missä seurassa on, en paljon tohdi kysellä mitä teette, kun vastaus on varmaan Netflix & chill

Vierailija
11/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttö 17v ja meni poikaystävälle yöksi. Olin itse vähän niin ja näin. Mutta mieheni antoi poikaystävälle kortsupaketin ja sanoi, että säästä meidät koska ollaan vasta 41 vuotiata jos sen verran voit ajatella meitä. Olet kiva ja hieno nuori miehen alku, mutta jos saan pyytää ei vielä... Tyttären poikaystävä oli ihan paniikissa. Ei se raukka ollu edes ajatellu seksiä.

Mutta nyt ajattelee!!

Vierailija
12/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kysellä, kohta 14v ja 17v viihtyvät kotona, sen mitä koululta ja harrastuksilta ehtivät.

Vierailija
13/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tilanne on tuo, että jo 17 ja poikakaverilla, en kysele. Jos nuorempi tai jossain kylillä, eikä kuulu, viestittelen jossain vaiheessa.

Tosi hyvin on kyllä itsekin ilmoitellut missä menee ja keiden kanssa ja meneekö pidempään.

Vierailija
14/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aivan normaalia kysyä nuorelta, minne hän menee ja kenen kanssa, ja milloin on tulossa kotiin. Enhän itsekään lähde kotoani tuosta vaan kertomatta kenellekään perheenjäsenelle minne menen ja milloin palaan. Eli niin kauan kuin saman katon alla asutaan, on mielestäni asiaankuuluvaa perheen jäsenten välistä välittämistä se, että tiedetään toisten menemiset ja tulemiset. Muistan kun isälläni (alkoholisti) oli tapana mennä „käymään kioskilla“ ja takaisin ei kuulunut koko päivänä, jos seuraavanakaan. Sen lisäksi että mielestäni oman perheen jäsenistä tulee huolehtia ja välittää, on myös turvallisuuskysymys tietää, missä, milloin ja kenen kanssa nuori on viimeksi tiettävästi ollut. Esim. onnettomuuksien tai vastaavien takia.

Vierailija
15/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ykkönen. Tytär ei tuo poikkista lainkaan enää meille. Ei oo käynyt yli vuoteen meillä. Epäilyttää.

Hän on asunut vuosia huostaanottoyksikössä. Nyt sosiaalitoimi on järjestänyt hänelle oman asunnon.

Vierailija
16/16 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesin eilen, että jää yöksi, mutta en tiennyt tuleeko/tulevatko tänään tänne. Ja kun tiedän missä seurassa on, en paljon tohdi kysellä mitä teette, kun vastaus on varmaan Netflix & chill

no olisiko aivan kauheaa jos viestittäisit: tuletteko tänne illalla vai jäättekö sinne? Eihän sun tarvitse kysellä mitä tekevät

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän