Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakointi ei vanhenna ihmistä ulkonäöllisesti

Vierailija
15.09.2018 |

Mun moni kaveri polttaa ja näyttävät ikäisiltään. Moni vanhempi työtoveri polttaa ja hekin näyttää ikäiseltään. En ymmärrä miksi tupakoinnin väitetään vanhentavan?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni terveellisesti elävä näyttää ikäistään nuoremmalta.

Vierailija
2/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni terveellisesti elävä näyttää ikäistään nuoremmalta.

Niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain vanhentaa ajan mittaan ja joitain ei. Yksi nuorekkaimmista tietämistäni yli viisikymppisistä polttaa koko ajan.

Aurinko pahin vanhentaja.

Vierailija
4/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakointi vaikuttaa ihon pintaverenkiertoon ja aineenvaihduntaan, lisäksi se vaikuttaa joidenkin ihon kimmoisuuteen liittyvien valkuaisaineiden määrään ja laatuun. Tietenkin tähän vaikuttaa myös se, miten paljon noita aineita ihossa on luonnostaan. Mulla ei ole montaakaan tupakoivaa kaveria enää, mutta tulee ekana mieleen eräs suunnilleen ikäiseni nainen, joka on kasvoiltaan aivan todella vanhentunut viime vuosina. Emme tavanneet lähes vuoteen, ja kun taas näimme, olin hieman järkyttynyt muutoksesta.

Vierailija
5/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu varmaan myös tupakointimäärästä. Polttaako neljä tupakkaa vai askin päivässä, sekä muista elämäntavoista.

Vierailija
6/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen monesti huomaa viimeistään nelikymppisestä, ainakin, jos muutenkin elämäntavoissa olisi korjattavaa, esimerkiksi nukkuu liian vähän tai juo. On varmasti joitain poikkeuksia olemassa jotka polttavat läpi elämän eikä sitä näe naamasta. Heillä on varmasti jotkut supergeenit ja monipuolinen ruokavalio, sopivasti liikuntaa ja unta plus hyvä ihonhoito.

Vierailija
7/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se nikotiiniryppyinä näkyy nelikymppisellä, äänikin on sellainen mörkömäinen. Tulee mieleen joku etelänrannoilla rusinaksi itseään kypsyttelevä ruskea mummo, vaikka muutoin olisikin simpsakassa kunnossa.

Vierailija
8/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain vanhentaa ajan mittaan ja joitain ei. Yksi nuorekkaimmista tietämistäni yli viisikymppisistä polttaa koko ajan.

Aurinko pahin vanhentaja.

Mulla ei tullut ryppyjä arskasta tai röökistä. Oon yli 40 ja yhä täysin rypytön. Minulla onkin tosi rasvainen/ öljyinen ihotyyppi.

Sitten taas ystävät, joilla yhtään kuivuuteen taipuvainen iho...niille piirtyi ihoon heti rypyt röökinpoltosta ( posket ja suunympärys) ja arskasta ( silmäkulmat ja otsa). Et riippuu ihotyypistä ja geeneistä miten käy.

Vierailija
9/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi vaikuttaa ihon pintaverenkiertoon ja aineenvaihduntaan, lisäksi se vaikuttaa joidenkin ihon kimmoisuuteen liittyvien valkuaisaineiden määrään ja laatuun. Tietenkin tähän vaikuttaa myös se, miten paljon noita aineita ihossa on luonnostaan. Mulla ei ole montaakaan tupakoivaa kaveria enää, mutta tulee ekana mieleen eräs suunnilleen ikäiseni nainen, joka on kasvoiltaan aivan todella vanhentunut viime vuosina. Emme tavanneet lähes vuoteen, ja kun taas näimme, olin hieman järkyttynyt muutoksesta.

Ja tulipa muuten tästä mieleen toinen samanikäinen kaveri, joka lopetti tupakoinnin vuosi sitten: kyllä muuten näkyy naamasta! Iho on paljon kiinteämpi ja huokoset pienemmät. Ollaan siis iältämme tällaisia vähän alle tai yli nelikymppisiä.

Vierailija
10/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin rahat menee

Vierailija
11/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen monesti huomaa viimeistään nelikymppisestä, ainakin, jos muutenkin elämäntavoissa olisi korjattavaa, esimerkiksi nukkuu liian vähän tai juo. On varmasti joitain poikkeuksia olemassa jotka polttavat läpi elämän eikä sitä näe naamasta. Heillä on varmasti jotkut supergeenit ja monipuolinen ruokavalio, sopivasti liikuntaa ja unta plus hyvä ihonhoito.

Mitä vähemmän ihon kanssa pelaa, sitä paremmin se voi. Kevyt vesipesu ja pyyhkeellä kuivaksi taputtelu ( ei koskaan hankaus) Sen teen illalla. Aamulla en mitään. Ei mitään rasvoja tai muitakaan tuotteita.

N41 iho täysin sileä ;)

Vierailija
12/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä tupakan mustuttamia keuhkojahan ei näy. Sehän se on tupakoinnin suurin haitta. Kyllä ihosta ja hampaista tupakoitsijat tuntee.

Vierailija
13/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, ketään ei kiinnosta naamanne sileys vaan se, että tupakoitte. Tämä tarkoittaa että ette kykene ajattelemaan mitään seurauksia tai ottamaan vastuuta itsestänne saati sitten muista. Siinä on mulle geeniperimää ihan riittävästi jota ei tarvitse jatkaa.

Vierailija
14/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vähemmän ihon kanssa pelaa, sitä paremmin se voi. Kevyt vesipesu ja pyyhkeellä kuivaksi taputtelu ( ei koskaan hankaus) Sen teen illalla. Aamulla en mitään. Ei mitään rasvoja tai muitakaan tuotteita.

N41 iho täysin sileä ;)

Taitaapa olla esim. elastiinin ja kollageenin määrä suurempi tekijä sileydessä kuin se, mitä sille tekee tai jättää tekemättä. (Tupakointi kuitenkin vähentää näitä valkuaisaineita ihossa.)

Vierailija
15/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruunkkkasin varmaan 2 viiikkoo putkeeen niiin tupakoointii väheeni puoolella. Ihhmiselllä on selllaisett aivoot etttä see dopamiini vapaautuu ja sitää myöteen tuoottaa mieelihyvän tunnettaaa milloiin ja miteenkiin. See on ihmiiseen leimaattu asia.

Vierailija
16/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta ja eniten geeneistä. Mallit esim. syö vähän ja tupakoi paljon ja näyttävät upeilta. Myös Brad Pitt tupakoi paljon ja yhä upea mies.

Vierailija
17/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
18/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettamalla löytää kuvasarjoja identtisistä kaksosista joista toinen on elämänsä polttanut, toinen ei.

Se oli joku tutkimus mihin nimenomaan pyydettiin ko tilanteessa olevia kaksosia. Ja kyllä todellakin vanhentaa. Tupakoiva oli poikkeuksetta reippaasti yli 10v sisartaan vanhemman näköinen. Juonteet tuplana, ihon sameus, uurteet yms yms.

Mä en tajua missä kuplassa pitää elää että olettaa ettei tupakka aiheuta ulkonäköön muutoksia. Ihmiset voi pokkana sanoa että mun mummikin poltti kaks askia päivässä koko elämänsä ajan ja eli yli 80 vuotiaaksi kunnes rintasyöpä vei, ei ollut tupakan vika. Joo ei tietenkään.. Mitä nyt olis voinut elää yli 90 vuotiaaksi, kukapa tietää.

Vierailija
19/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
20/24 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisuttelija kirjoitti:

Riippuu monesta asiasta ja eniten geeneistä. Mallit esim. syö vähän ja tupakoi paljon ja näyttävät upeilta. Myös Brad Pitt tupakoi paljon ja yhä upea mies.

Mallit ovat noin 18 vuotiaita.

Ja Bradilla on nimenomaan tupakoijan iho. Ei sitä "kauniit" piirteet pelasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä