Suomalaisten naisten kengän koko kartoitus
Toivoisin mahdollisimman paljon vastauksia kaiken ikäisiltä naisilta/tytöiltä.
Kommentit (43)
Suurin osa naisista käyttää liian pieniä kenkiä, jopa kolme numeroa pienempiä kuin pitäisi.
En siis usko, että nämä vastaukset ovat totuudenmukaisia.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa naisista käyttää liian pieniä kenkiä, jopa kolme numeroa pienempiä kuin pitäisi.
Harva varmaan viitsii itseään kiduttaa kolme numeroa liian pienissä kengissä turhamaisuuttaan, jos nyt ylipäätään saa ängettyä räpylänsä sellaisiin. Mutta vähän liian nafteja taatusti käytetään paljon. Ja miten se kengännumero lopulta määritellään, kun jokainen tietää erimerkkisten kenkien eroavan mitoitukseltaan paljon, vaikka jotkut kokostandardit pitäisi olla olemassa?
38-40. Vastasin 40, koska suurin osa kengistäni on kokoa 40.
Luulin, että vaihtoehdot olisivat olleet tyyliin 37-38, 38-39 jne. Tai toivoin, että olisi olleet noin.
Vierailija kirjoitti:
38-40. Vastasin 40, koska suurin osa kengistäni on kokoa 40.
Luulin, että vaihtoehdot olisivat olleet tyyliin 37-38, 38-39 jne. Tai toivoin, että olisi olleet noin.
Ja siinä tapauksessa olisin vastannut 39-40.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä noin on ollut ennen, mutta tuskinpa enää nykyään. Ihmiset tietävät nykyään jo, miten tärkeää on valita kengät oikein. Lisäksi valikoimat ovat laajentuneet ja kaikenlaisia kenkiä löytyy jo aika isojakin kokoja.
Naiset usein häpeävät jos kengänkoko on oikeasti 40 tai isompi (monellakin on oikeasti 40 tai isompi, sillä naisten paheena on ostaa liian pieniä kenkiä).
Scarlett Johansson 160 cm kenkä 41
Kim Cattrall 170 cm kenkä 41
Rihanna 173 cm kenkä 40
Paris Hilton 173 cm 44
Charlize Theron 177 cm kenkä 41
Kate Winslet 169 cm kenkä 44
Angelina Jolie 169 cm kenkä 40
Julia Roberts 175 cm kenkä 40
Cindy Crawford 175 cm kenkä 40
Mulla olisi oikeasti koko 41, koska jalkaterät 26 cm. Mutta häpeän käyttää noin isoja kenkiä, siksi ostan kokoa 39, korkeintaan 40.
Kiilapohjakengät on isojalkaisen naisen pelastus. Mulla on 41 jalka, kiilakengät saa jalkaterän sirommaksi ja kiilakengistä menee myös usein jopa koko 38. Tästä todisteena minulla on ollut ahkerassa käytössä paritkin 38 koon kiilapohjakengät, mutta myös muutamat 39.
No kun on vaan 38 vaikka 174 cm ja hoikka.
Ikää 37v. ja kengän koko 35. Netistä ostan kaikki. Vaikeinta on löytää avokasmallisia korkokenkiä kunnon korolla.
Parisilla 44???? Muuntotaulukko ei aina ihan käännettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Kiilapohjakengät on isojalkaisen naisen pelastus. Mulla on 41 jalka, kiilakengät saa jalkaterän sirommaksi ja kiilakengistä menee myös usein jopa koko 38. Tästä todisteena minulla on ollut ahkerassa käytössä paritkin 38 koon kiilapohjakengät, mutta myös muutamat 39.
Miten juuri se kiilapohja muka kokoon vaikuttaa, ainakaan noin huomattavasti? Toki olen itsekin huomannut, että korkokengistä usein pienempi koko eli 40 on sopiva, kun käytän yleensä 40-41. Se kohoasento ilmeisesti "vie" jalkaterän pituudesta vähän pois. Ehkä sinulla ei oikeasti edes ole koon 41 jalka?
37,5 olisi sopivin koko, nyt täytyy arpoa kengästä riippuen 37 tai 38. Kesäkenkiin usein pienempi koko, talvikenkiin isompi niin mahtuu paksumpaa sukkaa jalkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei käännettävissä? Kyllä hänellä on koon 44 jalka. Us 11 on eu 44. Kate Winsletillä sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten juuri se kiilapohja muka kokoon vaikuttaa, ainakaan noin huomattavasti? Toki olen itsekin huomannut, että korkokengistä usein pienempi koko eli 40 on sopiva, kun käytän yleensä 40-41. Se kohoasento ilmeisesti "vie" jalkaterän pituudesta vähän pois. Ehkä sinulla ei oikeasti edes ole koon 41 jalka?
Usko tai älä. Olen mitannut jalkateräni oikeaoppisesti ja se on noin 26 cm. Mulla on pitkä ja kapea jalkaterä jossa on melko korkea jalkaholvi. Kiilapohjakengissä tosiaan mahtuu koot 38 tai 39. En ole yksiäkään ostanut isompina. Sen sijaan tennareissa käytän kokoja 39 ja 40. Yhdet 41 ostin, mutta laitoin ne myyntiin kun tajusin että näytän kammottavalta niin pitkien kenkien kanssa. Ei vaan ole sellainen ominaisuus jonka hyväksyn. Onhan mussa paljon muita "vikoja" mutta hyväksyn ne. Jalankokoani en hyväksy. Isot miehenkengät itselläni ei vaan näytä kivalta.
Vierailija kirjoitti:
https://i.pinimg.com/originals/fb/f0/b0/fbf0b08c5c4d432f56d242abc91082a…
Korkkarissa jalkaterä lyhenee. Eikä kyllä näytä kovin lyhyeltä. Miksi kukaan nainen valehtelisi jalkansa olevan kokoa 44?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi käännettävissä?
39, joissakin kengissä 38 tai 40.
Vierailija kirjoitti:
Olen mitannut jalkateräni oikeaoppisesti ja se on noin 26 cm. Mulla on pitkä ja kapea jalkaterä jossa on melko korkea jalkaholvi. Kiilapohjakengissä tosiaan mahtuu koot 38 tai 39. En ole yksiäkään ostanut isompina. Sen sijaan tennareissa käytän kokoja 39 ja 40. Yhdet 41 ostin, mutta laitoin ne myyntiin kun tajusin että näytän kammottavalta niin pitkien kenkien kanssa. Ei vaan ole sellainen ominaisuus jonka hyväksyn. Onhan mussa paljon muita "vikoja" mutta hyväksyn ne. Jalankokoani en hyväksy. Isot miehenkengät itselläni ei vaan näytä kivalta.
Oma jalkani on 25,5 cm oikeaoppisesti mitattuna ja sehän tarkoittaa verkkokauppojen koko-oppaiden mukaan yleensä kokoa 40. Jalkani on leveä. Siis ihan oikeasti leveä! Aiemmin olen käyttänyt mukavuussyistä lähinnä kokoa 41, mutta viime vuosina olen työlään etsinnän jälkeen löytänyt muutamat kokoa 40 olevat kengät, joita pystyn käyttämään. Nekin kyllä ajatuksella, että eiköhän ne käytössä levene sen verran etteivät enää purista liikaa. Lenkkarit (tykkään juosta) olen aiemmin ostanut kokoa 42,5 (27 cm), koska pienemmät eivät ole leveydeltään mennet jalkaan. Pari vuotta sitten keksin, että ottamalla pohjallisen pois voi joistakin leveimmistä malleista ruveta käyttämään kokoa 41,5 (26 cm). Toki ominaisuudet vähän kärsii, kun se pohjallinen on pois, mutta eipä ole ne tyhjät kärjet haittana.
38-42 riippuen valmistajasta ja mallista.