Kellojen siirtelystä meuhkaavat
Olisiko nyt sitten mukava jos oltaisi siinä talviajassa niin olisi jo 19 aikaan melko hämärä tuolla ulkona, vastaavasti aamulla jo ennen 5 valoisa. Keväästä pitkälle toukokuuhun sama homma. Eikö siinä joku olisi vähän vinksallaan. Jos suurin osa ihmisistä menee töihin 7 ja pääsee 15:30 niin kuinka paljon siinä ehtii enää päivästä nauttia ennen pimeää? Eikö suomen niin lyhyttä kesää pitäisi ennemmin koittaa vähän jatkaa kuin väkis lyhentää. Valohan kuitenkin mielestäni antaa suurimman energiamäärän, pimeästä tahtoo tulla syksyisin jos mikä masennus kun ei näe mitään touhuta ja masentuu vain sohvan nurkkaan.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisroskat eivät ymmärrä, ettei kellojen siirtelyllä tule sekuntiakaan pitemmästi valoisaa aikaa.
Tulee lisää valoisaa aikaa ihmisten hereilläoloaikaan.
Muuttakaa sitten sitä hereillä olo aikaanne pösilöt!
Ei sen takia koko euroopan tarvitse kelloja siirrellä.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi kiva sitten kesällä, kun aurinko nousisi etelässäkin yöllä klo 3 jälkeen. Kuka tekee mitään valolla siihen aikaan aamuyöstä?
Minä. Lähden töihin tuohon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisin siirrellä kelloja vaikka koko ajan, jos vaan tulisi sillä lisää valoisaa päiväaikaa tähän pimeyteen.
Valoisuuden lisääntyminen keväällä kellojen siirtämisen jälkeen on ihanaa! Suurimmalla osalla meistä on ns. omaa aikaa illalla, joten siihen valoa, kiitos!
Valo ei lisäänny kellojen siirtämisen vuoksi, se lisääntyy koska auringon asema päiväntasaajaan nähden siirtyy kohti pohjoista. Kellojen siirtämisen aikaan muutos on todella vauhdikas ja kiihtyy kiihtymistään. Kellojen siirtämisen vaikutus on kuitenkin vain yksi tunti, vaikka tuntuukin että se on lähtölaukaus tuolle ihanalle valaistumiselle.
Vierailija kirjoitti:
Iltavirkkuna ihmisenä mulle talviaika antaa edes tunnin verran enemmän armoa aamulla, joten siksi olen ehdottomasti sen normaaliaja (eli talviajan) kannalla.
Oletko vampyyri?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltavirkkuna ihmisenä mulle talviaika antaa edes tunnin verran enemmän armoa aamulla, joten siksi olen ehdottomasti sen normaaliaja (eli talviajan) kannalla.
Olet mieltänyt nämä väärin. Talviaika tarkoittaa aikaisemmin alkavaa aamua ja pimeämpää iltaa.
Ei nyt ole mieltymyksestä kysymys, vaan talviajassa saan nukkua aamulla tunnin kauemmin. Mun unirytmi ei ole vuosien saatossa muuttunut mihinkään, joten kesäaikaan herätyskello soi tunnin aikaisemmin mun unirytmiin verrattuna ja siten nukun tunnin vähemmän, mitä talviajassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vampyyri?
No kuule mietipä sitä tarkkaan ja hartaasti.
Kiinassa on vain yksi kellonaika koko maassa, vaikka aikavyöhykkeitä olisi viisi.