Ketä historiallista henkilöä muistutat eniten?
Tee persoonallisuustesti.
Minä muistutan eniten Saladinia.
Täältä testiin.
https://historianet.fi/kulttuuri/tee-historian-persoonallisuustesti.
Lopussa kysyy nimeä ym. Niihin kenttiin voi kirjoittaa mitä tahansa. Tulokset tulee esiin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Miksi heitä kiinnostaa minun sähköpostiosoitteeni?
Ei tarvi laittaa omaa sähköpostia. Keksit siihen kenttään jotain.
Pietari Suuri
Venäjän keisari
Tunnetaan seuraavista ominaisuuksista: Modernisoi Venäjän ja teki siitä eurooppalaisen suurvallan.
Pietari Suuri ei ollut mikään tavanomainen kuninkaallinen. Monien kuninkaallisten kollegoidensa tavoin hän oli älykäs ja hänellä oli näkemystä. Hän oli kuitenkin myös arvaamaton ja hänellä oli kiivas mielenlaatu. Ulkomaisten tarkkailijoiden mukaan keisari saattoi olla hyvin rakastettava niitä kohtaan, joista oli hänelle hyötyä, ja saksalainen aatelisneito totesi seuraavasti: ”[Pietari] oli samaan aikaan erittäin ystävällinen ja ilkeä. Hän kuvasti täysin maansa perinteitä.” Pietari Suuri oli hyvin selvillä heikkouksistaan ja yritti mahdollisuuksien mukaan hillitä niitä, mutta se oli hänelle vaikeaa. Hän joutuikin myöntämään: ”No, olen sivistänyt alamaiseni. Olen alistanut muita kansoja, mutta en silti ole onnistunut sivistämään enkä alistamaan itseäni.”
Keisari oli työteliäs Toisin kuin aikakauden muut hallitsijat Pietari Suuri ei pelännyt tarttua toimeen itse. Kaikki uusi kiehtoi häntä suuresti, eikä hän tyytynyt vain ihastelemaan uusia keksintöjä tai työskentelytekniikoita. Keisari halusi aina itse kokeilla kaikkea, ja hän hallitsikin työkalujen käytön niin hyvin, että pestautui jopa laivanrakentajaksi nuorena tekemällään ulkomaanmatkalla. Hänen monipuoliset kykynsä tekivät vaikutuksen ulkomaalaisiin tarkkailijoihin, jotka eivät olleet koskaan nähneet mitään vastaavaa. Yksi heistä kirjoitti Pietari Suuresta: ”Mitä enemmän tutustun hänen kykyihinsä, sitä enemmän hän minua hämmästyttää.” Vaikka Pietari Suuri pystyi tekemään töitä rinta rinnan käsityöläisten kanssa rakennustöissä, hän ei silti pitänyt näitä vertaisenaan. Jo nuorena tulevasta keisarista tuntui, että hän oli muiden yläpuolella. Esimerkiksi opintomatkalla Euroopassa, kun Pietarin piti esiintyä tuntemattomana, hän otti Pariisissa oleskellessaan kysymättä käyttöönsä muiden ihmisten hevosvaunuja halutessaan lähteä käymään jossain hotellistaan. Koko elämänsä Pietari Suuri ponnisteli tehdäkseen keskiajalle jääneestä Venäjästä nykyaikaisen valtion. Hän laajensi sen alueita, avasi uusia kauppareittejä ja modernisoi suuria osia maata. Ennen kuolemaansa Pietari Suuri ehti nostaa köyhän Venäjän Euroopan suurvallaksi, jonka merkitystä ei käynyt vähätteleminen.
Ja testiin käy nimeksi dfgsdfdg ja sähköposiosoitteeksi sgsd@gsdsdf.fi
Hyvin meni aikaa hukkaan kun alkoi kerjäämään tietoja.
Vierailija kirjoitti:
Agatha Christie 89,9 %. Mielenkiintoinen testi. Ja urpoille tiedoksi, sp-osoitteen voi ihan keksiäkin, daa!
Vaatiihan se puhelinnumeronkin. Tosi kiva jos keksii sen ja sitten jollekulle tuntemattomalle alkaa tulla tekstiviesteja pilvin pimein.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin meni aikaa hukkaan kun alkoi kerjäämään tietoja.
Aika monta kertaa sanottu, ettei tarvi tietoja. Keksit jotain niihin kenttiin.
Marcus Aurelius 90,5%
Erittäin mielenkiintoinen testi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Agatha Christie 89,9 %. Mielenkiintoinen testi. Ja urpoille tiedoksi, sp-osoitteen voi ihan keksiäkin, daa!
Vaatiihan se puhelinnumeronkin. Tosi kiva jos keksii sen ja sitten jollekulle tuntemattomalle alkaa tulla tekstiviesteja pilvin pimein.
Laitoin 0400000000.
Sokrates 98.7%
Hmph. Niin kai sitten. Filosofi ja känniräyhä joka päätti päivänsä juomalla myrkkyä. Jippii...
Vierailija kirjoitti:
Sokrates 98.7%
Hmph. Niin kai sitten. Filosofi ja känniräyhä joka päätti päivänsä juomalla myrkkyä. Jippii...
Oho, aika vakuuttavat prosentit. Pysyisin kaukana myrkkypulloista.
ed gein 98% ei aavistustakaan kuka.
Voin vastata ilman testejäkin että olen samaa tasoa kuin Nalke Puhin Ihaa. Samanlainen on mieliala.