Miten pitkässä työmatkassa menee kipukynnyksenne?
Minulla se on 35 km, se ottaa talvella jo 45 minuuttia, niin kyllä se työpäivää jo pidentää. Että en kyllä sen kauemmaksi ajaisi töihin.
Kommentit (35)
Mun työmatka olisi julkisilla helposti tunnin verran ja aamuvuorossa (alkaa klo 6) pidempään. Autolla ajan aamuvuoroon 20min, iltavuoroon 30-35min tai jos katutyöt ja ruuhkat äityy pahaksi, pahimmillaan 45min. Matka on 12km. Kyllä riepoisi, jos joutuisi julkisilla kulkemaan, etenkin kun aamuvuoroon pitäisi ensin pari kilometriä kävellä, että pääsee junaan. Kun kuudeksi menee töihin, niin mieluummin sitä lähtee autolla klo 5:30 kuin julkisilla 5:05 ja patikoi ensin pari kilometriä mahdollisesti kauheassa säässä.
Jos olisi mielenkiintoinen työ ja hyvä palkka, niin sitten voisi työmatkassakin joustaa. Mutta kun tekee pienipalkkaista koirantyötä, niin ei se työmatka saa kohtuuton olla.
Tunti julkisilla ja haluan maksimissaan yhden vaihdon toiseen liikennevälineeseen. Kokoaikatyötä en välttämättä jaksaisi kauan tunnin työmatkalla, mutta jos ei joka päivä tarvitse sitä kulkea, niin menettelee.
Vihaan noita vaihtoja liikennevälineestä toiseen. Se on ihmisten kiusaamista. Yhdellä välineellä paikasta A paikkaan B. Jännää aikaa elämme, luulisi että tänä päivänä ihmisten olisi todella vaivatonta liikkua julkisilla mutta ei.
Tunti.
Autolla se täällä päin tarkoittaa ehkä noin 60 km, jos on liukuva työaika, ettei tarvitse liikkua pahimpaan ruuhka-aikaan.
Julkisilla haluan päästä yhdellä vaihdolla.
En koe että minulla on varaa valikoida työpaikkaani tuon enempää, mielellänihän minäkin kävelisin tai pyöräilisin pari kilometriä, mutta en voi jatkuvasti muuttaa, perheen takia.
Onko täällä jotain täysiä imbesillejä vastaamassa? Riippuu tosi monesta seikasta. Pääseekö julkisilla, pitääkö itse ajaa, missä on itse valinnut asua, mikä on se työ jne. Miten joku ääliö voi vastata että 3km? Ei taida sinunkaan hommasi kummoistakaan olla, varmaan joku siivooja tms.
Luulen että tässä kysytään aikaa, eikä matkaa. Puolituntia.
Semmoiset 500 metriä, eli tämä nykyinen. Pisin on ollut nelisen kilometriä, kävelin sen talvisin, olin hyvässä kunnossa. Nyt en ole.
Kipuraja menee siinä, että joutuisin ostamaan auton työmatkaa varten. Reilu 10 vuotta sitten jouduin ajamaan joka päivä 180 km yhteensä työmatkaa. Autoon kertyi hirveästi kilometrejä, polttoaineeseen meni rahaa ja silloisen auton 10 000 km huoltovälillä tuli säännölliset huollot turhankin tutuksi. Vapaa-aikaa oli tosi vähän. Onnekseni tuli YT:t, koko firma lopetettiin. Pääsin kotipaikkakunnalleni töihin, työmatkaksi tuli 5,5 km. Myin auton pois ja aloin kävellä/pyöräillä töihin. Ihan mahtavaa.
Mulla on tällä hetkellä työmatka 40km. Melkein koko matka motaria, jossa tällä hetkellä kyllä puolet matkasta tietyömaita. Aikaa menee ruuhkasta riippuen 35-50min. Talvella varmaan enemmänkin.
Tämä on todella kipurajoilla jo. Yhtään pitempää matkaa en kulkisi ja tälläkin hetkellä haen koko ajan töitä lähempää.
Puolituntia. Olen asunut joskus ihan työpaikan vieressä, sekin oli kivaa. Nyt työpaikka muutti ja työmatka kasvoi 90 kilometriin. Kesällä menee vajaa tunti ja talvella välillä yli tunnin, onneksi on motaria suurin osa matka-ajasta. Etsin töitä lähempää.
Nykyään 120km suuntaan (1,5h) ja tässä se kipuraja menee, ei yhtään pidempää jaksaisi. Onneksi ei tarvitse joka päivä ajaa.
Mulla on melkein 100km mutta teen töitä vaan 2-3 päivää viikossa, eli ei haittaa.
Ei ne kilometrit vaan aika. Minulla menee Espoosta Pasilaan julkisilla 45 minuuttia. Kesäasunnon juna-asemalta Pasilaan 49 minuuttia. Lasten koulut pitävät Espoossa.
40 km ihan maksimi omalla autolla. Nyt on 1, 5 kilsaa ja kävelen tai ajan pyörällä sen.