Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka monella teistä naisista sitten on MASKULIININEN mies? Kun palstan miesten mukaan vain sellainen pariutuu?

Vierailija
14.09.2018 |

Itselläni ei ole ollut koskaan enkä ole edes kaivannut. Herkät ja kiltit ovat parhaita.

Tietämäni maskuliiniset miehet ovat tosiasiassa olleet hyvin hukassa itsensä kanssa ja paljon epävakaampia kuin avoimesti esim. tunteistaan puhuvat.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisten mielestä erilaiset asiat ovat maskuliinisia. Eikä kukaan varmaan ole kaikilta ominaisuuksiltaan täysin maskuliininen tai feminiinen, ihmiset ovat niiden sekoitus. Minusta mieheni on miehekäs, mutta joidenkin mielestä varmaan ei:

- ei kovin isokokoinen, mutta käy kuntosalilla ja on urheilullinen

- älytön laskupää ja hyvä tietokoneiden kanssa

- tykkää kokata ja syödä eri maiden ruokia ja kasvisruokaa

- lukee paljon kirjoja

- parta, hiukset poninhännällä

- tykkää kasvattaa kasveja

Vierailija
22/31 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata kysymykseen vain, jos maskuliinisuus ensin määritellään selkeästi. Jos sillä tarkoitetaan, että mies on kätevä "miesten töissä" eli tykkää rempata, korjata, rakentaa niin laitteita, kulkuvälineitä kuin taloakin niin kyllä, mieheni on maskuliininen. Jos sillä tarkoitetaan, että mies tykkää ajaa moottoripyörällä ja vieläpä mahdollisimman isolla niin kyllä, mieheni on maskuliininen. Jos sillä tarkoitetaan, että mies on ulkonäöltään maskuliininen eli leveät hartiat ja kapea lantio, "raamikas", niin kyllä, mieheni on maskuliininen. Mutta hän on myös huomaavaisin ja auttavaisin tuntemani ihminen, hän on pohdiskeleva ja leikkisä, hän on "lukutoukka" jolla on vähän väliä nenä kiinni kirjassa, hän on mies, joka ei tapa hyönteisiäkään, jos sen voi välttää. Hän äänestää aina naista ja on feministi. Hän puhuu ja pussaa ja halailee ja hellii, tuo viikottain pieniä lahjoja. Ja kun minä olen kyydissä, niin hän ajaa sillä isolla moottoripyörällään tosi, tosi varovasti, koska tietää että minä pelkään.

Suuhuni tuli juuri hieman oksennusta.

Samoin. On siinä niiiin täydellistä että. On remonttireiskaa, on isoa moottoripyörää, on raamikas ja kapealanteinen, on leikkisä, hellä ja antaa lahjoja. On feministi. Huhhuh.

Mitä se teitä oksettaa jos toinen tykkää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamikas, matalaääninen ja karvainen. Tykkää tehdä käsitöitä eli virkata ja lueskelee sisustusblogeja. Laittaa ruokaa. On hauskat jutut ja analyyttinenkin.

Mulla on she-man.

Vierailija
24/31 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin vastata kysymykseen vain, jos maskuliinisuus ensin määritellään selkeästi. Jos sillä tarkoitetaan, että mies on kätevä "miesten töissä" eli tykkää rempata, korjata, rakentaa niin laitteita, kulkuvälineitä kuin taloakin niin kyllä, mieheni on maskuliininen. Jos sillä tarkoitetaan, että mies tykkää ajaa moottoripyörällä ja vieläpä mahdollisimman isolla niin kyllä, mieheni on maskuliininen. Jos sillä tarkoitetaan, että mies on ulkonäöltään maskuliininen eli leveät hartiat ja kapea lantio, "raamikas", niin kyllä, mieheni on maskuliininen. Mutta hän on myös huomaavaisin ja auttavaisin tuntemani ihminen, hän on pohdiskeleva ja leikkisä, hän on "lukutoukka" jolla on vähän väliä nenä kiinni kirjassa, hän on mies, joka ei tapa hyönteisiäkään, jos sen voi välttää. Hän äänestää aina naista ja on feministi. Hän puhuu ja pussaa ja halailee ja hellii, tuo viikottain pieniä lahjoja. Ja kun minä olen kyydissä, niin hän ajaa sillä isolla moottoripyörällään tosi, tosi varovasti, koska tietää että minä pelkään.

Salee sun seläntakana oikee hyttysten lätkijä ja sillä isolla moottoripyörällään kaahailee etanoitten yli kun sinä et oo näkemässä.

Salee kuule ihan aikuinen ihminen, ei enää uhmaikäinen.

Vierailija
25/31 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rupesin nyt tätä kysymystä pohtimaan omien mieltymysten mukaan (sekä omien määritelmien mukaan), niin tajusin, etten todellakaan pidä täysin maskuliinisistä tai feminiisistä ihmisistä, vaan sellaisista, joissa nämä piirteet sekottuvat. Esimerkiksi miehisten ulkonäössä pidän suurikokoisista miehistä, mutta kuitenkin sellaisista, jotka pitävät ulkonäöstään huolta. Esimerkiksi oma mieheni on pitkä, lihaksikas ja parrakas, mutta silti kiinniittää paljon huomiota omiin vaatteisiinsa, hiuksiinsa ja ihoonsa. Luonteen ja mielenkiinnostusten kohdalla ajattelen naiselliseksi negatiivisessa mielessä sellaisen ihmisen, joka on yliherkkä asioista, ehkä hieman avuton monissakin asioissa sekä liian ulkonäkökeskeinen ja maskuliinisen taas täysin kykenettömäksi puhumaan tunteista, hieman agressiivinen sekä myös vähän sivistymätön eli pitää lähinnä vain kaljasta, autoista ja penkkiurheilusta. (Nämä määritelmät eivät siis kuvaa keskiverto miehiä tai naisia, vaan niitä asioita, jotka ajattelen enemmän naisellisiksi tai maskuliinisiksi). Mielestäni ihmiset, jotka ovat noiden määritelmien mukaisia, ovat kummatkin todella raskaita, jonka takia niin miehessä kun naisessa pidän siitä, että ne sekoittuvat.

Vierailija
26/31 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa varmaan tarvitsee ensin määrittää se minä kukakin maskuliinisuutta pitää. Jos puhutaan palstamaskuliinisuudesta, eli liuhuvalettisestä laatikkopäästä lihaksineen ja kirurgilentäjän palkkoineen, niin ei, mieheni ei ole maskuliininen.

Ei ole muuta maskuliinisuutta kuin tuo. Tuosta erinvaisuudet muistuttavat lähinnä muumeja.

Vierailija
27/31 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

V*ttu liehuvalettinen laatikkopää😂😂💪

Hyppyritukkanen päärynäpää.

Vierailija
28/31 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehessä on sekä maskuliinisia että feminiinisempiä piirteitä, muttaa ehkä maskuliinisuus korostuu. 

Maskuliinista:

-isokokoinen ja lihaksikas

-ei välitä pukeutumisestaan

-harrastaa autoja ja mootoripyöriä, korjaa kaikennäköistä taitavasti

-rakentaa ja remointoi

-pitää liharuoista

Feminiinistä:

-ei juo olutta, mieluummin siideriä tai lonkeroa

-puhuu paljon, mm. parisuhteesta ja seksistä

-romanttinen

Vierailija
29/31 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maskuliininen mies on löytänyt itsensä.. Hän osaa kanavoida maskuliinisen energian terveesti ja haliaa mahdollistaa naisensa ja jälkikasvunsa hyvinvoinnin. Toksinen maskuliinienergia tekee miehestä epäkypsän ja myrkyllisen naisia kohtaan.

En ainakaan halua liian herkkää miestä, sitten tuntuu parisuhteessa kuka meistä sitä mekkoa oikein pitää? Miehen kuuluu olla mies naista kohtaan. Sanotaan,että mies rakastuu..kunhan kohtaa naisen, joka triggeröi hänessä hero instinctin. Eli hän  voi olla sankari naiselle ja näin kokee itsensä mieheksi.

Kai vaan nykyaikana, kun on älypuhelin, Wolt ja netflix ja ei ole tarpeen metsästää mammutteja, niin miehet eivät enää osaa olla miehiä naisilleen. Minä ainakin olen feminiininen nainen ja haluan annan sellaista energiaa ympärille.

Yhyy, jos en löydä maskuliinista miestäni. En halua mitään ladya mekossa,vaan miehen ja minä olen se herkempi ja kauniimpi osapuoli.

Vierailija
30/31 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään herkistä älykkömiehistä, ulkonäöllä ei ole ihan hirveää merkitystä. 

Vierailija
31/31 |
03.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan tavallinen mies. Hyvä aviomies ja isä. Fiksu ja hyvä huumori. Ahkera ja rempat hoituu. Inssi. Varakas. Pitkä. Perusterve ja kaikki toimii vaikka pian 60 mittarissa. Yhteisiä vuosi 33. En vaihda.