Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kammottavia/koomisia lääkärikokemuksia teillä on?

Vierailija
14.09.2018 |

Tuli mieleen, kun lueskelin tuossa omakantaa..

Eräs lääkäri päivystyksessä väitti minun oleva raskaana (vyötärölihava) ja lähetti lopulta ultraan, "kun täällä on joku sekaisin oleva nuori nainen joka kiistää olevansa raskaana". Eihän siellä ultrassa mitään näkynyt ja seuraavana aamuna leikattiin UMPISUOLI. Lääkäri punotti pahasti, kun törmäsimme myöhemmin sairaalan kahviossa.
Ja ulkomaalainen lääkäri yksityisellä lääkäriasemalla puhui sellaista siansaksaa ja kiekaisi välillä ihmeellisesti ettå huolimatta korkeasta kuumeesta ja korvakivusta olin revetä nauruun.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu sarjaan kammottava: poistettiin luomi paikallispuudutuksessa. Ei puutunut kunnolla. Sattui järkyttävästi ja huusin henkeni hädässä että ei ole puutunut. Ulvoin siis kuin hyeena. Lääkäri jatkoi vaan nirhimistä huudostani välittämättä, eikä laittanut lisää puudutusainetta. Kursi sen kokoon nopeasti kahdella isolla tikillä, vaikka olisi vaatinut useamman pienen, jotta olisi tullut siisti arpi.

Vierailija
2/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Menin yksityiselle pissatulehduksen vuoksi, lääkäri totesi että tulehduksen lisäksi selkäni on jumissa, komensi minut vatsalleni ja rusautti kyynerpäillä selkään ennenkuin ehdin kissaa sanoa .D 

Mutta selkä tuntui todella hyvältä sen jälkeen, eli positiivisessa mielessä erikoinen kokemus.

- Atooppisen lapsen ihottuma oli tulehtunut ja meidät otti vastaan Jopet-shown ylilääkäri Kaikkoiselta näyttävä mies  joka toisteli "oletko nyt hiljaa? Sanotko sen painon vielä? Ammattitaitoinen  sekä asiallinen tyyppi muuten, näki heti käden tulehtuneen mutta jestas kun oli pettää pokka !

- Eräs hoitaja  huusi sormesta otettavaa verikoetta pelkäävälle lapselle, että häneltä loppuu työpäivä kohta ja kusihätäkin on joten pitäisi nyt saada se  koe otettua ! Jäin sanattomaksi.

- Vahvasti meikattu, punaisilla korkkareilla sipsuttava ja venäläisittäin murtava  vanhempi naislääkäri otti kiinni kasvoistani huudahtaen "kultapieni kun näytät kipeältä!" Olin 36v, en 6v.

Asun pikkukaupungissa ja tuntuu, että täällä kaikki lääkärit/hoitajat ovat jostain Twin Peaksista karanneita...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion lääkärintarkastuksessa juteltiin hetki mun sosiaalisesta jännittämisestä, kun lääkäri huomasi potilastiedoista että olin vajaa vuosi sitten käynyt puhumassa tästä ongelmasta toiselle lääkärille. Kyseli että miten voin nykyään ja mä vastailin jotain "vähän vieläkin ahdistaa, mutta selviän kyllä." Kesken juttelun lääkäri alko ihan yhtäkkiä nauramaan. Sitten kun sai taas itsensä kasaan sanoi "sä kuulostat niin hauskalta kun sä puhut." Olin vähän hämmästynyt, mutta jatkettiin tämän jälkeen juttelua. Kunnes tää lääkärisetä alkoi taas nauramaan ja taas "sä kuulostat niin hauskalta!" Sitten alkoi kysellä että jännittääkö mua tai "heh oonko mä muka näin pelottava hehe." Jouduin selittämään sille että olen normaalisti tämmöinen. 

Niin kuin jumalauta?? Me vasta 5 minuuttia sitten keskusteltiin kuinka mua ahdistaa ja pelottaa edelleen sosiaaliset tilanteet ja sä naurat päin naamaa 17 vuotiaalle tytölle koska mä kuulostan "hauskalta." Joo, mun ääni tärisi, puhuin hiljaa ja vastailin aika lyhyillä vastauksilla, mutta eikö tämä ole ihan selvää kun sä tiedät että mua jännittää sosiaaliset tilanteet? Eikö lääkärit törmää minunkaltaisiin ihmisiin aika usein? Ärsyttää...

Vierailija
4/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähällä päässyt. Kerran kun oli korvatulehdusta niin toisesta korvakäytävästä joku naislääkäri totesi että "oikein kaunis ja siisti" 🤔

Vierailija
5/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin päivystyksen hammaspuolelle yhtäkkiä alkaneen hirvittävän hammassäryn vuoksi. Odotellessani täytin esitietolapun, jossa kysyttiin mm. lääkityksistä. Syön pientä annosta Ketipinoria unilääkkeeksi, joten kirjoitin sen. Myöhemmin huomasin hammaslääkärin kirjoittaneen tietoihini, että minulla on skitsofrenia. Ihmettelinkin miksi minua kohdeltiin siellä päivystyksessä vähän oudosti.

Vierailija
6/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi minulta, voisiko masennukseni syy olla tatuointini ja vaatteeni? 

"Jos sinulla ei olisi noin synkkiä vaatteita ja noita kuvia ihossa voisit olla iloisempi!"  Anteeksi mitä?! Suututti niin että lähdin, enkä takaisin mennyt ja ihan alansa asiantuntija piti olla...  Minulla oli siis tuolloin mustat farkut ja musta toppi sekä toisen käsivarren kuvat näkyvillä, joten tämän lääkärin mielestä ongelman ratkaisisi tatuointien poistaminen ja toisenväriset vaatteet !

Lappeenrannan tk:ssa tapahtui 90-luvun lopussa.

Vierailija
7/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa vaihdetiin ehkäisykapseli, puudutus sattui hemmetisti eikä edes toiminut, tunsin kun kättä viillettiin ! Ja kotimatkalla puutui sitten koko käsivarsi olkapäästä alaspäin ihan tunnottomaksi pökkelöksi.

Kyseessä oli  kolmas kapselin vaihto ja ensimmäinen kerta, kun meni noin pieleen.

Vierailija
8/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gyne kysyi minulta mitä ehkäisyä käytän. Sanoin naureskellen ettei ole kohtua eikä munasarjoja enää 4v. Hämmastyneenä kysyi miksi leikattu ja kuka päätti siitä. Itse oli minut leikkaukseen lähettänyt ja olin käynyt tarkistuksessa puolen vuoden välein. Ja kaikki tietoni näki koneelta jonka edessä istui. Ja muutenkin tunsi minut ja mieheni todella pitkään. Muutenkin oli alkanut tuntua jo aiemmin ettã ehkä on dementiaa...vaihdoin toiseen sen käynnin jälkeen.

Vierailija
9/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin kirkonkylältä, jonka pienessä tk:ssa  toimi  70/80-luvuilla tyyliin kolme lääkäri ja kaikki ihme sekopäitä. "Rasvis" oli sellainen kalpea mies Elvis-tukalla, toimi yleislääkärinä sekä gynenä ja  tunnettiin siitå että  tunnusteli mielellään nuorilta naisilta myös peräsuolen ja tissit sekä kehui tiukaksi ym, hyi hiivatti  :X

"Röökimuija" haisi aina tupakalta  ja epäili kerran  minun feikkaavan nilkkamurtumaa, kun seuraavana päivänä oli koulupäivä ja niin kauniit hiihtokelit !  Ja hammaslääkäri näytti ihan Bondien rautahampaalta.  Minusta tuntui, että aikuisiakin pelotti mennä tutkittavaksi sinne hullujenhuoneelle.

Vierailija
10/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ythslle menin valittamaan kipeytynyttä peukalon niveltä. Lääkäri, joka oli ihan suomalainen, puhui niin epäselvästi että pari sanaa sain selville. Absurdi olo istua siinä kun lääkäri väänteli peukaloa ja puhui jotain mitä en tajunnut. Hoito-ohjeet sain onneks paperilla...

Yhden kerran päivystyksessä lääkäri oli selvästi pilvessä tai muuten aineissa. Ehkä ei olisi muuten pysynyt hereillä? Yöllä tapahtui tämä.

Vierailija
11/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin hammaskirurgille viisaudenhampaiden poistoon. Kun alahammas saatiin pois ja siirryttiin ylähampaaseen niin kirurgi tokaisi "ihana" sellaisella hellyttelyäänellä. Ei se ollutkaan niin ihana kun selvisi miten kierossa ne juuret oli.

Vierailija
12/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin kerran lääkäriin ja oon täysin varma, että lääkäri oli vetänyt röökiä huoneessaan ennen vastaanottoa. Haju ei olisi voinut tulla ulkoa, koska ikkunan alla ei ole sellaista paikkaa, missä voisi tupakoida ja haju huoneessa ja lääkärin käsissä oli todella vahva. Yksi kaverini työskenteli ennen tk:ssa (sos.puolella) ja kysyin häneltä, voisko olla mahdollista. Hän sanoi, että tuon lääkärin kohdalla ehdottomasti! Tämä ei siis tapahtunut pimeällä 80-luvulla, vaan ehkä 2 vuotta sitten.

Vierailija
13/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti poistaa tikit, mutta haava tihkui vielä.  Hoitaja kutsui lääkärin katsomaan.  Lääkäri kysyi milloin tämä on leikattu, ja kun sanoin, että heti pääsiäisen jälkeen ensimmäisenä arkena, niin lääkäri parkaisi "mikä päivä", vaikka seinällä oli iso kalenteri.  Olisi pitänyt kysyä, etteikö lääkiksessä opeteta kalenteria.

Vierailija
14/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti poistaa tikit, mutta haava tihkui vielä.  Hoitaja kutsui lääkärin katsomaan.  Lääkäri kysyi milloin tämä on leikattu, ja kun sanoin, että heti pääsiäisen jälkeen ensimmäisenä arkena, niin lääkäri parkaisi "mikä päivä", vaikka seinällä oli iso kalenteri.  Olisi pitänyt kysyä, etteikö lääkiksessä opeteta kalenteria.

Ei. Lääkiksessä opetetaan vaan lääketiedettä ja ylimielisyyttä

Vierailija
15/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortopedi katseli rtg-kuvaa luupiikistäni, ja repeili ihan totaalisesti. Hyvä kun naurunsa lomassa sai kerrottua miten jatketaan. En sitten tiedä mikä siinä luupiikissä oli niin huvittavaa, jotakin sanoi että ”en ihan tuon muotoista luupiikkiä ole ennen nähnyt, mutta paljon näitä olen nähnyt”. Oliko sitten jotenkin härskin näköinen..

Vierailija
16/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin sairaalan päivystykseen vatsakivun vuoksi ja lääkäri kysyi mitä olen syönyt, kun kerroin ettei mitään niin alkoi nauraa että ei ihme jos koskee! Vaikeni kyllä, kun huusin itku kurkussa etten pysty syömään.

Vierailija
17/39 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen menin pari vuotta takaperin, kun silmä oli tulehtunut. Lääkäri ei puhunut paljon mitään. Esitiedoissa kai luki jo silmästä, kun olin sinne soittanut. Tyyliin sano vaan hei, teen reseptin tipoille ja näkemiin. Tuli vähän outo olo, kun ei esittäytynyt, kysynyt silmästä mitään, ei kysynyt sairasloman tarpeesta (silmä vuosi koko ajan), ei small talkia.. ei mitään. Sateenvarjonikin  poksahti auki vahingossa siellä huoneessa ja ei mitään kommenttia siihen :D

Oikeasti pahalta on tuntunut kun kärsin vaginismista/vulvodyniasta ja sh on ollut enemmän huolissaan miehen tarpeista (joka ei ollut paikalla), kuin siitä että saisin hoitoa ja apua kipuun. En saanut oikein mitään apua käynnistä, mutta kuulemma anaaliseksiin minun pitäisi vaihtaa, että mies ei vaan joudu olemaan ilman.

Vierailija
18/39 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/39 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kysyi minulta onko kuukautiset alkaneet, vaikka olen miesoletettu.

Vierailija
20/39 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan kaveri viilsi mökillä haavan sormeen mistä selvittiin laastarilla ja nuhteilla.

Ei mennyt kauaa kun sormi oli enemmän auki.

Päivystykseen, hoitaja totesi että tarvitsee pari tikkiä.

Kaikki valmisteltiin, lääkäri tuli tikkaamaan, hoitaja piti kättä niin että se tuli kainalosta sormet lääkäriä päin, hoitaja pisti puudutuspiikin, lääkäri kumartui samalla katsomaan tarkemmin ja puudutusainesuihku lensi sormen ihon läpi suoraan lääkäriä silmään.

Silloin meinasin revetä aivan täysin, oli pakko mennä läymään vessassa, lapsi olisi varmasti saanut jonkun drauman jos olisin revennyt ihan täysin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä