Oulun paras asuntoalue?
Harkitsen muuttamista Ouluun tai lähialueelle (esim Kempele). Mitä aluetta suosittelisit? Mistä kannattaa asunto (ensin)vuokrata/(myöhemmin) ostaa ja mistä parhaat kulkuyhteydet keskustaan autottomalla? Mitä aluetta kannattaisi vältellä?
Kommentit (33)
Jos sinulla on lapsia niin kaakkurin koulu on kamalan suuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tosissaan vastataan, niin ihan riippuu siitä paljonko sinulla on rahaa? Jos on, niin kastelli, ranta-kastelli, karjasilta, nokela. Vähän edullisemmin kivalle alueelle, niin lintula, heinäpää, höhtyä. Jos rahaa ei ole juurikaan niin kaukovainio ja kaakkuri on parempia kuin muut halvat lähiöt. Sitten on vähän kauempana keskustasta patenniemi ja herukka. Mukavia varmasti kumpikin. Oulussahan on myös maaseutua 😀 eli sanginsuu ja pikkarala + liittyneet alueet.
Tervetuloa.
Kiitos! Näyttää olevan täysin siitä kiinni mistä sen vuokra-asunnon ensin löytää. Monella hyväksi kehutulla alueella ei näytä paljon olevan asuntoja vuokrattavana ja jos onkin niin yksiöitä. Vuokrataso oli yllätys kun vuokraovi.som sivustoa selailin näiden vinkkien perusteella. Maalta kun omasta asunnosta muuttaa vuokralle kaupunkiin niin kaikki tuntuu kalliilta :)
ap
Nyt on Oulussa tosi paljon ylitarjontaa vuokra-asunnoista, joten se asunnon saaminen tuskin on iso ongelma. Vuokra-asunnot varmasti painottuvat tiettyihin kaupunginosiin. En oikein ole perillä vuokra-asunnoista, mutta käsittääkseni asuntoja on tarjolla myös säätiöiden toimesta reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran käynyt lapsen kanssa kaakkurin cittarin hesessä ja joka kerta siinä aukiolla on menossa jonkinmoinen sekakäyttäjien performanssi. Että jos vuokra-asuntoa etsii, niin en ihan ensimmäiseksi etsisi kaakkurin vuokra/kerrostaloista, jotka on siinä cittarin vieressä. Itse jos vuokra-asuntoa etsisin, niin se olisi keskusta, tai sitten karjasilta (omakotitaloalueen lisäksi siellä on vanhempia 50-luvulla rakennettuja kerrostaloja ja sitten uusia pienkerrostaloja).
Minuakin kiinnostaa ja olisi kiva kuulla lisää. Missä päin oulua on kaupungin vuokrataloja tms, joissa kuulemma elo saattaa olla aika levotonta? Tietäisi vältellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oulunlahti 👍
Onko Jukola siinä lähellä? Millaista aluetta se olis?
ap
Kyllä on, Jukolan Tokmanni kivenheiton päässä. Todella rauhallista. Peruspyörää uskaltaa pitää lukitsematta telineessa, eli ei ainakaan vielä ole viitteitä rosvoista. Hyvät ulkoilumahdollisuudet, talvisin pääsee merenjäälle hiihtelemään ja kävelemään.
Kiitos tiedosta.
T. Rosvo
Vierailija kirjoitti:
Millainen paikka Kuusiluoto on nykyään?
Mistä alapeukku? Meillä oli ennen talo sieltä, siksi kysyn.
Jos haluatte lähelle keskustaa suosittelisin seuraavia: Karjasilta, Raksila, Intiö, Tuirasta joen lähellä olevat alueet ja välttelisin sitä itä-tuiran nurkkaa jossa sijaitsevat kaupungin vuokra-asunnot, Välivainio ja Alppilakin ovat pohjoispuolella vielä mielestäni tarpeeksi lähellä keskustaa.
En muuttaisi seuraaviin: Rajakylä, Toppila, Kaukovainio, Kaijonharjua välttelisin myös, varsinkin jos opiskelijabileet viikolla ovat teistä häiritseviä.
Vierailija kirjoitti:
Eikä hyvä koulu muutenkaan.
Kempele Kokkokangas. Oon asunu siellä.
Jos on riittävästi ylimääräistä tahaa, niin sitten Ranta-Koskelan vanhat omakotitalot, joissa on oikeasti rantaviivaa tonteilka.
Raksila. Hyvät kulkuyhteydet (juna ja bussi), marketit, kirjasto, lenkkipolut ja liikuntapaikat vieressä, keskusta kävelymatkan päässä.
Vierailija kirjoitti:
Olen muutaman kerran käynyt lapsen kanssa kaakkurin cittarin hesessä ja joka kerta siinä aukiolla on menossa jonkinmoinen sekakäyttäjien performanssi. Että jos vuokra-asuntoa etsii, niin en ihan ensimmäiseksi etsisi kaakkurin vuokra/kerrostaloista, jotka on siinä cittarin vieressä. Itse jos vuokra-asuntoa etsisin, niin se olisi keskusta, tai sitten karjasilta (omakotitaloalueen lisäksi siellä on vanhempia 50-luvulla rakennettuja kerrostaloja ja sitten uusia pienkerrostaloja).
Mä asun Kaakkurissa, en kuitenkaan ihan keskustassa vaan hieman kauempana, ja luonnollisesti käyn useamman kerran viikossa Cittarissa. Kertaakaan näiden kahden ja puolen vuoden aikana mitä oon täällä asunut en ole mitään epämääräisyyksiä siellä nähnyt, joten tuntuu, että kyseisellä alueella on aivan syyttä huono maine. Teinejä siellä kyllä pörrää ihan turhan paljon.