Onko Emppu mielestäsi tytön vai pojan nimi?
Itseni mielestä pojan ihan selvästi. Ekan naispuolisen Empun tapasin kun tammani kutsumanimi oli Emppu. Sitten jotkut kaverini sanoivat että eihän Emppu pojan nimi voi olla, tytön nimi se on. Edelleenkään en ymmärrä miten Emppu voi jonkun mielestä olla tytön nimi, vai onko se yleisesti tyttöjen (lempi)nimi? :D
Kommentit (40)
Tunnen pari Emppua (lempinimiä) ja molemmat naispuolisia, Eeva-Liisa ja Emilia
Se on unisex-lempinimi. Emppu= Emil, Eemil, Eemeli tai Emilia
Kaks hyvää kaveria Emilia ja Emil on kummatkin Emppuja. Myös Eila-mummoni oli aikanaan koulukavereilleen Emppu. Lempinimi se vaan on, ei ole niin justiinsa.
Tunnen vain naispuolisia Emppuja (Emmi ja Emilia), mutta voihan esim. Emil olla myös Emppu. Eli kumpi vain, mutta itselle tulee ensimmäisenä nainen mieleen.
Mitä väliä onko joku lempinimi miehelle vai naiselle? Oispa itelläki noin pienet murheet elämässä että ois aikaa vatvoa jotain näinki turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs Pimppu? Pirjo vai Pietari?
Mä tiedän ihan oikeasti Tuula-nimisen naisen, jonka lempinimi on Tussu.
No mä oon Emmi ja tätini on kutsunut mua Empuksi viimeiset 30 vuotta :D. Tiedän kyllä, että miespuolisiakin sillä lempinimellä kutsutaan. Ehkä sopii molemmille.
Kaverin appiukkoa sanotaan Empuksi (Esko).
Mustakin tuo on naisen lempinimi. Emiliaa sanotaan yleensä Empuksi.
Sivumennen sanoen Emilia on tosi kaunis nimi. Mieluummin käyttäisin sitä kuin lyhentelisin, vaikka ihmisten nimitoiveita täytyy totta kai noudattaa.
Lempinimenä jos käytetään niin silloin usein tyttö. Jos taas ristimänimi, niin silloin useimmiten poika.
On annettu molemmille sukupuolille virallisena nimenä, tytöille vähän enemmän.
Tuttavani Eemeli on Emppu. Mutta voi Emiliakin olla Emppu. Ei se oo niin justiinsa. Mutta siis se on lempinimi, ei nimi.
Tytön ehdottomasti. Eppu on heppu.
Onko muita julkkismies-Emppuja kuin Nightwishin Erno "Emppu" Vuorinen?
Se on sukupuolineutraali nimi. Käy kaikille.
Emppu = Emilia.