Miks kokoajan puhutaan että M Torppa opiskelee "lähihoitajaksi ja sairaanhoitajaksi" kun se opiskelee VAIN lähihoitajaksi?!
Ihan käsittämätön kusettaja! NOLOA! Ihme ettei väitä opiskelevansa lääkäriksi.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vaan pääsee opiskelemaan lähihoitajaksi kun niistä puutetta.
Onko tuo nyt niin hieno ammatti olevinaan, vaikkakin tosi tarpeellinen on.
No taas tätä "kuka vaan pääsee..." skeidaa. EI PÄÄSE.
Itse opiskelemaan pyrkiessäni 117 haki ja 17 otettiin sisään (mm. minä). Niin, ja se on tärkeä työ, kokemuksesta tiedän. Eri asia on se, että kouluun päässeistä iso osa lopettaa. Se kun ei ole valkoisessa puvussa liihottelemista, stetoskoopit kaulassa (Maisan kuva naurattaa..). Esimerkkinä vaatteiden vaihto levinneen jaskan vuoksi, painimista aggressiivisen muistisairaan kanssa (parhaimmillaan kolme hoitajaa). Ja kaikki ihmisen parhaaksi. Totuus usein iskee jo harkka-aikana.
Olen samaa mieltä kanssasi työn tärkeydestä, mutta onhan se nyt ihan tosiasia että lähihoitajaksi pääsee kuka vaan, kun kouluja löytyy jokaisesta pienemmästäkin kaupungista ja hakijoiden taso on mitä on. Mitä sille sitten voi tehdä? Ei mitään. Taso määrittyy aina (poislukien esim poliisikoulun vähimmäisvaatimukset fyysisessä kunnossa) hakijoiden mukaan.
Olen itse lähihoitaja ja kun opiskelin, samassa ryhmässä oli jos jonkinmoista hiihtäjää. Ainakin pari kenellä oli päihdeongelmaa, joka sitten näkyi jo opinnoissakin. Aika varmaa kuitenkin on, että nämä tyypit tippuvat kelkasta jossain vaiheessa. Omasta ryhmästäni lopetti kesken ainakin viisi ihmistä ja yksi (päihdeongelmainen) lopetti opettajien painostuksesta.