Raikkaan tuoksuinen pyykinpesuaine?
Mikä olisi sellainen pyykinpesuaine joka tuoksuisia raikkalle mutta ei liian voimakkaalle?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista pesuainetta olekaan.
Kokeile laittaa koneeseen huuhteluaineen sijaan pyykkietikkaa. Siitä saa oikeasti raikkaan tuoksun vaatteisiin.
Googlaa esim. Le Pere Pelletier.
Mua ärsyttää, että tuota Le Pere Pelletier pyykkietikkaa ei saa tavallisista ruokakaupoista, tuoksuu hyvälle mutta en viitsi mennä johonkin sisustusliikkeeseen varta vasten sitä ostamaan.
Etkö voisi ostaa niitä useampaa kerralla?
Ariel kirjoitti:
Ariel. Ehdottomasti paras kaikista.
Olen kokeillut varmaan kuutta eri merkkiä, ja kaikissa muissa tuoksu vaan on liian voimakas.
Ariel tuoksuu "vaan" puhtaalta pyykiltä. Ja silloinkin vaan, kun läheltä haistaa.
Tykkään!
Ja ihanan isoja kokoja, ei tarvii koko ajan olla ostamassa lisää. Aina käytän myös pesupalloa.
No huh!
Onko pyykki silloin puhdasta kun siitä lemuaa jokin ”tuoksu”?
Minusta pyykin suhteen tuoksuton on yhtäkuin puhdas.
Kuivaa pyykit ulkona niin tuoksuu raikkaalle
Vierailija kirjoitti:
Omo pikkujätti maltillisesti annosteltuna. Tiivistettä ei paljoa tarvita per koneellinen.
Omo pikkujättiläinen paras. Pitää vaan tottua ettei laita liikaa. Tosi vähä riittää.
Ariel pesutabletit on helppo annostella.
Lidlin väkiviinaetikka on euron litra, ja tappaa bakteerit kuten kallis pyykkietikkakin. Sillä saa myös tiskipöydän kiiltäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Laitetaanko tuo pyykkietikka koneen pesuainekoteloon vain pesupalloon?
Siis väkiviinaetikkaa tai valmista pyykkietikkaa (joka sisältää vain etikkaa + eteerisiä öljyjä) laitetaan huuhteluaineen lokeroon.
Etikka ei siis pese pyykkiä vaan toimii huuhteluaineena, joten joudut laittamaan jotakin muuta pesuainetta pesuainelokeroon varsinaista pesua varten. Kannattaa käyttää hajustamatonta pyykinpesuainetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä luotan myös pyykkietikkaan, se on loistoaine monestakin syystä. Mut mä teen sen itse ja säästän, koska kaupan valmiit on oikeasti sikakalliita. Ei siinä tarvi kun tavallista väkiviinaetikkaa ja eteeristä öljyä 15-20tippaa/0,5litraa etikkaa. Öljypullo maksaa tuoksusta riippuen 3€-> ja on riittoisaa tavaraa. Saa verkkokaupoista ja vissiin luontaistuotekaupoista, en tiedä onko tavan marketeissa... Annostelu sama kuin kaupan etikassa eli 2-3 rkl/koneellinen pyykkiä. Vaihdoin tähän hiljattain ja oon ollu tosi tyytyväinen. Varsinainen pesuaine vaihtelee jonkun verran, mutta etikkaa laitan aina. Ihanan tuoksuista pyykkiä tulee :)
Mitä tuoksuja käytät?
Olen käyttänyt jonkin aikaa erästä "appelsiinin tuoksuista" pesuainetta + etikkaa. Ajattelin siirtyä hajusteettomaan pesuaineeseen, ja ostin appelsiinin eteeristä öljyä. Öljy on siis värillistä ja tuntuu, että siinä on ihan kuin appelsiinin sitä hedelmälihaa tai jotain "klönttistä". Ei siis paljoa, mutta vähän kuitenkin. En koskaan uskaltanut kokeilla, joten asia jäi, ja purkki on edelleen käyttämättömänä.
Mahtaako sitä uskaltaa käyttää esimerkiksi valkoisen pyykin kanssa, eli värjääkö? Voiko eteerisen öljyn tuoksu alkaa "mädäntymään tai pilaantumaan" esimerkiksi pyyhekaapissa, jos pyyhkeet on kuivattu kuivausrummussa? Lainausmerkissä nuo, sillä en oikein tiedä, mikä olisi oikea sana sille mitä tarkoitan....
Mitkä tuoksut on mielestäsi parhaimmat vaatteille? Jotenkin itse tykästyin tuohon appelsiiniin...
Vierailija kirjoitti:
Pistän myös eteeristä öljyä + hajuton pesuaine, usein.
Eteeriset laventeli ym kyllä lähemmäs kymppiä hinta. Verkkok tai tarjouksessa halvempaa.
En etikkaa laita välttis samaan pyykkiin, vain öljyn. Joskus harvoin etikkaakin.
Laittaa sitruspohjaista hajuttoman pesuaineen kyytiin, niin koko kylppäri tuoksuu ihanasti, apea mieli saa aromahoitoa : )
Pitää varoa jos on tietynlaisia. vaatteita, sitr voi olla värjäävää tms/
Olen tuo, jonka mies käyttää sitkeästi sitä kauhean hajuista bio luvilia... Eikä hän usko, että omo ja bioluvil = samaa : )))
Kannattaa tilata eteeriset öljyt iHerbista, siellä esim 118ml pullo piparminttu eteeristä öljyä maksaa 14€, kun sama täällä maksaa vaikka ruohonjuuressa 10ml 8€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luotan myös pyykkietikkaan, se on loistoaine monestakin syystä. Mut mä teen sen itse ja säästän, koska kaupan valmiit on oikeasti sikakalliita. Ei siinä tarvi kun tavallista väkiviinaetikkaa ja eteeristä öljyä 15-20tippaa/0,5litraa etikkaa. Öljypullo maksaa tuoksusta riippuen 3€-> ja on riittoisaa tavaraa. Saa verkkokaupoista ja vissiin luontaistuotekaupoista, en tiedä onko tavan marketeissa... Annostelu sama kuin kaupan etikassa eli 2-3 rkl/koneellinen pyykkiä. Vaihdoin tähän hiljattain ja oon ollu tosi tyytyväinen. Varsinainen pesuaine vaihtelee jonkun verran, mutta etikkaa laitan aina. Ihanan tuoksuista pyykkiä tulee :)
Mitä tuoksuja käytät?
Olen käyttänyt jonkin aikaa erästä "appelsiinin tuoksuista" pesuainetta + etikkaa. Ajattelin siirtyä hajusteettomaan pesuaineeseen, ja ostin appelsiinin eteeristä öljyä. Öljy on siis värillistä ja tuntuu, että siinä on ihan kuin appelsiinin sitä hedelmälihaa tai jotain "klönttistä". Ei siis paljoa, mutta vähän kuitenkin. En koskaan uskaltanut kokeilla, joten asia jäi, ja purkki on edelleen käyttämättömänä.
Mahtaako sitä uskaltaa käyttää esimerkiksi valkoisen pyykin kanssa, eli värjääkö? Voiko eteerisen öljyn tuoksu alkaa "mädäntymään tai pilaantumaan" esimerkiksi pyyhekaapissa, jos pyyhkeet on kuivattu kuivausrummussa? Lainausmerkissä nuo, sillä en oikein tiedä, mikä olisi oikea sana sille mitä tarkoitan....
Mitkä tuoksut on mielestäsi parhaimmat vaatteille? Jotenkin itse tykästyin tuohon appelsiiniin...
En ole tuo, jolle vastasit, mutta itse käytän vaniljaa tai laventelia liinavaatteille ja pyyhkeille. Vaatteisiin en laita tuoksua.
Serton hajusteeton prsuaineena + väkiviinaetikka huuhteluaineena. Ei mitään hajuja. Raikasta ja puhdasta!
Etikka huuhteluaineena saa vaatteet tuoksumaan oksennukselta. Itse lopetin käytön koska herkkähajuaistinen lapsi valitti että vaatteet haisee oksulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuoksuja käytät?
Piti ihan tarkistaa, mikä se olikaan. Yveksen laventeli on nyt käytössä, kukkaistuoksuista yleensäkin tykkään. Appelsiini kuulostaa kyllä hyvältä kanssa :) Värillisiä en ole käyttänyt koskaan, mahdollinen värjäytyvyys ei selviä kai kuin kokeilemalla? Mutta mitään "mädäntymistä" en ole huomannut, ja olen rummuttanut pyyhkeet ja liinavaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Etikka huuhteluaineena saa vaatteet tuoksumaan oksennukselta. Itse lopetin käytön koska herkkähajuaistinen lapsi valitti että vaatteet haisee oksulle.
Outoa. Etikan haju haihtuu, kun vaatteet kuivuu. Etikka puhdistaa myös konetta, joten milloin olet viimeksi puhdistanut pesukoneesi? Jos et koskaan, niin se saattaa olla sitä koneen sakkaa, joka on irronnut etikan vaikutuksesta vaatteisiin.
Pyykki tuoksuu raikkaalta, kun ei käytä hajustettuja pesu- tai huuhteluaineita ja pesee pesukoneen aina välillä.