Retostele raskausajan vaivoillasi tähän ketjuun!
Minulla on viikot tänään tasan 40 ja hauskemmaksi käy koko ajan. Tässä eilisen illan ja viime yön vaivat:
-kaamea närästys
-lonkkasärky kylkiasennossa, mikä on tietysti ainoa mahdollinen nukkuma-asento
-käsien puutuminen (keskimmäiset sormet) ja jonkinlainen hermosärky käsivarsissa
-jalkaterien jumalaton kuumotus yöllä
-korvalehtien särkeminen kylkiasennosta johtuen, korvat ei tykkää olla litistyksissä tyynyä vasten
-nivelsärky käsissä
Siinäpä ne päällimmäisenä olevat! Olisin jo aika valmis synnyttämään!
Kommentit (9)
Mulla tänään rv 40+1 ja tällaista ollut mulla:
-myöskin hirveä närästys. :(
-lonkkasäryt täälläkin
-alaselkäkipu mm. seistessä, selinmakuulla ja vähänkin pidemmällä kävelyllä
-kävellessä myös nivusten, lonkkien, reisien ja häpyluun vihlomista/särkyä
-ylävatsakipua pidemmillä kävelyillä
-turvotusta käsissä ja jaloissa, jonka takia särkyjä
-silloin tällöin huonoa oloa
-huono hemoglobiini, jonka takia väsymystä ja heikkoa oloa
-ummetusta ja vatsa löysällä vuoron perään (rautalääke ainakin osasyynä)
Kaikenkaikkiaan ihan siedettävä olo, mutta tuo närästys kyllä sais loppua, kun ei voi nukkua, eikä syödä kunnolla. :(
*vaikea raskausmyrkytys:
-korkea verenpaine
-huimaus (pyörryinkin usein)
-kova migreenimäinen päänsärky usein
-järkyttävä turvotus (ei sormuksia, ei rannekoruja, ei sukkia, 1-2 nroa suuremmat kengät, älytön painonnousu, erittäin tukala olo...)
*Raskausajan diabetes:
- tarkka ruokavalio
- tablettilääkitys
- pistoshoito 6 ktr/vrk
-verensokerin mittaus 7krt/pvä
-verensokeri koko ajan alhaalla/ylhäällä: järkyttävä olo
*Rannekavaoireyhtymän leikkaus:
-käsien puutuminen ja hermosärky
*Närästys
*ym. muut tavanomaiset univaivat, vatsakivut, supistelut, vessassa juoksemiset yötä päivää...
Ja mä luulin, että mulla oli suht normaali raskaus... :)
Mielestäni raskausajan vaivoissa ei ole mitään retosteltavaa. tai sitten omat vaivani ovat olleet pahempia enkä voi ymmärtää niillä hehkutusta.
T kahden lopulta elävänä syntyneen ja säilyneen lapsen onnellinen äiti
kaksi päivää ennen synnytystä, istu sitä sitten, pallo emättimellä. Kävely supisteli, kylellään vanhemmat lapset hyppi kylen päällä. Mutta koska vain uudestaan
Ymmärrän hyvin, jos se jotakin ärsyttää - silloin voi jättää tällaiset ketjut lukematta.
Otsikosta ilmenee, että tämä on just sitä retostelua! Sekin voi olla joskus hauskaa - huumorilla elämässä selviää paremmin!
t.ap
Mitä retostelemista siinä on, jos raskaana ollessa on OIKEESTI kepeenä??
Jos joutuu sairaalaankin pariksi kuukaudeksi ei kyse ole enää mistään pikkuvaivoista ja niillä leveilemisestä!!
mitään vaivoja ole. Seitsemäs raskaus rv36. No, oikeasti olen vain onnellinen tästä tilanteesta.
6 tautia eli ei mitään vaivoja vaan tauteja. Siis toki oli myös erinäisiä vaivoja miljoona, mutta nehän kuuluvat asiaan.
-Korvatulehdus
-emätintulehdus
-silmätulehdus
-noro-mahatauti
-joku muu mahatauti
- kauhee flunssa
- lisäksi olin kuiva ja jouduin horkkakohtauksen takia sairaalaan hetkeks.
Eli kun edellisestä paranin seuraava oli jo tulossa. Niin järkky olo koko ajan ,että ei epäilystäkään hankitaanko lisää lapsia (3 on jo) EI EI EI! Kroppa EI kestä.
kädet puuduksissa ja kirjottaa en edes pystynyt kun alko kramppaan.
Maha oli myös niin korkealla että tuntu että vauva tulee rintakehästä pihalle. Nukkua pysty ehkä 1,5h kerrallaan yöllä kunnes tartti mennä vessaan. Nukkumista tosin en kokenut vaivaksi kun sain päivällä nukkua niin paljon kun halusin