Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

87-vuotias äiti kiukuttelee

Vierailija
13.09.2018 |

Järkipuhe ei mene perille. Asuu 30 km päässä keskustasta eikä pärjää enää yksin. Suostuu muuttamaan vain aivan keskustassa sijatsevaan palvelutaloon, jossa pitkä jono. Ei suostu muuttamaan 2 km päässä keskustasta olevaan palvelutaloon, jonne pääsisi heti. Hänen mielestään on aivan sama asua 30 km päässä kuin 2 km päässä keskustasta, koska hän luulee, että pystyisi keskustassa liikkumaan itsenäisesti. Ei pysty enää muttei ymmärrä sitä. Niinpä minä ajan 60 km kun menen auttamaan häntä tai 120 km, kun haen hänet ostoksille tai lääkäriin. Minulla on työ ja perhe keskustassa, joten helpottaisi hirveästi jos hän muuttaisi 2 km päähän. Väsyttää tuo jatkuva ajaminen.

Miten saada hänet ymmärtämään? Hänen mielestään minun velvollisuuteni on ajaa tuota matkaa ja hakea häntä kauppaan ja lääkäriin vähintään kerran viikossa. Lisäksi joudun ajamaan sinne siivoamaan ja tekemään piha- ja lumityöt, koska en ehdi hoitaa niitä kaikkia silloin kun haen hänet keskustaan. Mies ajaa rekkaa työkseen eikä pääse auttamaan kuin harvoin. Lapset kärsivät jo poissaoloistani eivätkä viihdy mummolassa. Äiti ei myöskään suostu ostopalveluihin kun on niin pihi. Minulle kyllä antaa bensarahaa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaa, muista tuon, tsemppiä! Loppuaikoina, kun en suostunut aina tarvittaessa lähteä, niin soitti hälärin. Ei vastannut, kun soitin takaisin. Pakkohan sitä oli taas lähteä tarkistamaan, mikä on hätänä. No hätähän se oli hirveä, esim. Euca Menthol-karkit oli loppu. Yritä kestää!

Vierailija
2/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on vaikea katkaista, kun olet tuohon ryhtynyt. Itse vedin sen rajan, vaikka toki äitiäni autoin, että en auttanut ison talon siivouksessa enkä piha- ja lumitöissä - nämä kun ovat kuitenkin oma valinta, onko näitä tehtävänä vai ei.

Yritä nyt vielä puhua. Sano ettet kertakaikkiaan pääse enää niin usein kuin ennen, kuinka paljon helpompaa olisi lähempänä. Vetoa pimeällä ajamiseen jne. ja lumitöiden raskauteen.

Vetoa vaikka miehesi työaikoihin tai lastenhoitopulmiin tms ja jätä äitisi luona ei-pakollisia hommia tekemättä.

Muista, että sinulla tosiaan on velvollisuus olla myös lapsillesi läsnä ja pitää itsestäsi huolta, jotta jaksat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisoit lapsesi, tuetenkin. Jos ei järkipuhe mene perille, lakkaat auttamasta.

Vierailija
4/4 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhukset ovat usein itsekkäitä ja vaativat omaisiltaan auttamista vaikka olisi rahaa ostaa palveluita.

Lopeta liiallinen juokseminen siellä, sano että max. kerran kuussa voit käydä ja silloinkin teet vain välttämättömän. Siivouksiin ja ulkotöihin löytyy tekijä rahalla, ostokset saa kotiinkuljetettuina. Tuntuu

kylmältä mutta oma perheesi on etusijalla ja oma jaksamisesi. Ehkäpä äitisi ymmärtää kun todella vähennät

apuasi.