Miten pääsee laivoille duuniin?
Kommentit (16)
Voi olla viikko-viikko tai 10 vrk-10 vrk. Yleensä päivittäinen työaika on 10,5 h Viking Linellä ja 10 h Siljalla. Rekrysivujen kautta hakemus vetämään.
Tarvitseeko olla välttämättä erityistä kokemusta tai edes osaamista? Itseäni kiinnostaisi laivahommat mutten omaa kokemusta.
Riippuu hommasta, mitä vaaditaan. Kielitaito tärkeä monessa hommassa, reitistä riippuu minkä kielien erityisesti. Siivoojien kielitaidolla ei niin suurta merkitystä.
Laivalle pääsee kyllä, ilman mitään kokemusta tai koulutusta, jos olet siivous/tiskaus/blokkaus hommia tehnyt maissa. Mistään viikko/viikko systeemistä on turha uneksia ellet ole kokki/sähkömies. Sinä hyppäät kun ne napsauttaa sormia, olet aina valmis töihin lähtemään ja jäämään. Teet 1pv tai 11pv niinkuin siellä tarvitaan. Varsinkin Eckeröllä on paljon töitä ja saa juosta perse hiessä, palkka on huono ja työtahti todella kova. Viking/Silja työtahti rennompi ja palkka parempi sekä henksu edut, varsinkin Siljalla. Viikkarilla joudut jakamaan hytin jonkun random tyypin kanssa. Töihin noihin pääsee hakemalla niiden järjestelmän kautta.
Jos on hygieniapassi ja ahkera ja oma-aloitteinen keikkaa laivoilta saattaa kyllä saada vaikka koulutus ei natsaa. Ja ravintolassa päivät on täysiä toisin kuin vaikka maissa. Paaaaljon opiskelijoita tekee keikkaa opintojen ohessa
Jokaisen laivalle töihin hakevan pitää suorittaa Basic Training ja omalla kustannuksella. Tämä siis jo ennen kuin paikka edes on saatu.
Mun kaveri olo aikoinaan, mutta kun halusi tehdä enemmän, niin vaativat alan koulutusta. Kävi merimiesammattikolun, kesti alle vuoden. Ainkin ennen Siljlla koulutusta vaaditiin, pelastusharjoitukset yms piti oli aina ajantsalla. Vaikka olisit ollut kaupassa töisä tai trjoilija.
Kovaa duunia se on ja ei juuri vapaa-aikaa kun on töissä. Mutta sit tulee vapaatakin ja palkka ookoo. Parempi kuin maissa. Just Eckeröllä tein opiskellessa. Sopi siihen elämäntilanteeseen. Nyt sopii vakityö maissa ma-pe kodin lähellä
Hygieniapassi ja muut pitää olla. Pelastuskoilutus hoituu jos pääset duuniin. Merimieslääkärintodistus myös.
Vierailija kirjoitti:
Kovaa duunia se on ja ei juuri vapaa-aikaa kun on töissä. Mutta sit tulee vapaatakin ja palkka ookoo. Parempi kuin maissa. Just Eckeröllä tein opiskellessa. Sopi siihen elämäntilanteeseen. Nyt sopii vakityö maissa ma-pe kodin lähellä
Sama, olin myös Eckeröllä, sikäli helppo, että voi olla vaan yhden pv jos siltä tuntuu. Milloin olit?
Töissä ravintola-alalla saa keikan 2-4 h, joskus jopa 6 h ja hypätä saa siellä täällä koko ajan. Ja laivalla keikka aina 10,5 h, saa 2 päivän palkan kun siitä kertyy se vapaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, olin myös Eckeröllä, sikäli helppo, että voi olla vaan yhden pv jos siltä tuntuu. Milloin olit?
Kyllä mäkin sanoin vaivatta Että jos en pääse. Ja halusin keikkoja jotta oli muutakin kuin ylähuuli leivän päällä. Olin 2013-14, eli Oi niitä aikoja. 😊 työporukat oli mahtavia. Toki vakiduunia ei varmaan olisi löytynyt, mutta mulla oli omat urasuunnitelmat muualla opiskelujen jälkeen
Kato viikkarista
Keikkaa löytynee