Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko päästä koskaan töihin, kun CV:ssä on kymmenen vuoden aukko?

Vierailija
13.09.2018 |

Olen 29-vuotias nainen, ylioppilas, jolla loppui nyt yhdeksän vuotta kestänyt kuntoutustuki (tk-eläke). Työkokemusta minulla on yhden kesän kesätyöt 17-vuotiaana sekä vuoden kestänyt myyjän pesti ulkomailla. Muuta minulla ei ole, ja nyt pitäisi hypätä takaisin yhteiskunnan kelkkaan.

Mihin voi päästä töihin näillä spekseillä, vai voiko mihinkään?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Vierailija
2/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vain alle 2vuotta työkokemusta kun sain 49- vuotiaana vakipaikan. Siis pari vuotta nuoruudesta ja olin tehnyt neljä vuotta hommia kun sain sen vakipaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vain alle 2vuotta työkokemusta kun sain 49- vuotiaana vakipaikan. Siis pari vuotta nuoruudesta ja olin tehnyt neljä vuotta hommia kun sain sen vakipaikan.

Millä alalla?

- ap

Vierailija
4/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt kaikkea mahdollista sekalaista duunia. Ei ne papereita kysele. Hygieniapassi olisi moneen hyvä.

Vierailija
5/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulet rehellisyyden nimissä lausutun vastauksen. Jos et mene sosiaali tai puhdistusalalle niin ei et pääse. Fiksuina pääset rakennus tai putki puolelle muutoin no go.

Kehon myyminen on tuottoisaa ja vakaata hommaa tosin pidemmän päälle hajottavaa aivan kuten puhelinmyyntikin. Maatilan pitäjänä sulla olisi valoisampi tulevaisuus kun voisit alkaa vuokrata tiloja, kasvattaa elukoita jne.

Vierailija
6/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin kouluttautua haluamallesi alalle ja aloittaa työt kesätöistä opintojen aikana.

Vierailija
7/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Olen ollut kaksi kertaa pitkällä hoitovaoaalla, eikä ole ollut vaikeaa työllistyä niiden jälkeen. Minulle kyllä tosin kelpasi lähes työ kuin työ. sitten kun sai jonkun ja oli työmarkkinoilla työpaikan vaihto onnistui. Eli älä ole ronkeli.

Vierailija
8/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tilanteessa joku työkokeilu olisi paikallaan. Muuten en niistä perusta; työstä pitäisi saada palkkaa. Sinulle työkokemus ja vieläpä tuore sellainen olisi tärkeä asia.

Työpaikasta riippuu myös. Ehkä on parempi aloittaa vain jostain, mitä saa. Vaikka määräaikaisena, niin pääsee poiskin jos on ihan hirveää.

Vierailija
9/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan varastotyötä. 

Vierailija
10/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ensimmäistä kertaa palkkatöissä 25-vuotiaana. Sitä ennen epämääräisiä kursseja, ammattikoulututkinto ja keskeytys amk:sta työttömyyden lisäksi.  En tiedä vaikuttaako onko 25 tai 29, mut toivotan onnea työnhakuun. Eiköhän jotain löydy.

Vierailija
11/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna hakeutuisin opiskelemaan enkä töihin.

Vierailija
12/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän pelkällä yo-todistuksella muutenkaan töitä saa kuin hiton hyvällä tuurilla. Mene opiskelemaan, pitää kai sinun joka tapauksessa tutkinto saada aikaiseksi

Vierailija
13/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29-vuotias nainen, ylioppilas, jolla loppui nyt yhdeksän vuotta kestänyt kuntoutustuki (tk-eläke). Työkokemusta minulla on yhden kesän kesätyöt 17-vuotiaana sekä vuoden kestänyt myyjän pesti ulkomailla. Muuta minulla ei ole, ja nyt pitäisi hypätä takaisin yhteiskunnan kelkkaan.

Mihin voi päästä töihin näillä spekseillä, vai voiko mihinkään?

Mikä ettei. Hyvin ennätät vielä työelämään. Vaatii kyllä, että asut jossain alueella, jolla ylipäätään on töitä tarjolla.

Vierailija
14/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän pelkällä yo-todistuksella muutenkaan töitä saa kuin hiton hyvällä tuurilla. Mene opiskelemaan, pitää kai sinun joka tapauksessa tutkinto saada aikaiseksi

Usko tai älä, mutta tilastojen mukaan pelkän yo-todistuksen omaavien työttömyys on kaikista pienintä. En minäkään olisi ilman linkkiä uskonut. Johtunee varmaan siitä, että pelkät ylioppilaat ovat valmiita tekemään melkein mitä vain ja jos ei mitään löydy, alkavat opiskelijaksi.

Vierailija
15/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kehottaa menemään opiskelemaan. Onko liian myöhäistä aloittaa psykologian opinnot? Ottaa useamman vuoden opiskella pääsykokeisiin ja päästä sisälle opinahjoon, mutta se on minun tämän hetkinen impulsiivinen haaveeni.

Ap

Vierailija
16/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kehottaa menemään opiskelemaan. Onko liian myöhäistä aloittaa psykologian opinnot? Ottaa useamman vuoden opiskella pääsykokeisiin ja päästä sisälle opinahjoon, mutta se on minun tämän hetkinen impulsiivinen haaveeni.

Ap

Kerrankin joku, joka ei ruikuta ”kohtaloaan” vaan on valmis tarttumaan toimeen ja tekemään TÖITÄ elämänsä eteen. Hyvä, ap! 💪

Ei ole liian myöhäistä hakea mihinkään opintoihin. Psykologinakin ehtisit työskennellä vuosikaudet, ja työllistyisitkin aivan varmasti. Tsemppiä!

Vierailija
17/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei ole yhtään liaan myöhäistä. Sisäänpääsy on vain aika vaikeaa, eikö sisäänpääsyprosentit pyöri jossain 2% haituvilla mikä tarkoittaa kovan lukemisen lisäksi lottovoitto-onnea. Kannattaisi siis miettiä vaihtoehtoisia reittejä unelman saavuttamiseksi. Selvitä niitä opintoneuvojien kanssa, en itse tiedä, mutta jotain tällaista tulee mieleen:

- amk:n sairaanhoitajaksi, erikoistua psykiatriaan ja sitten sieltä maisteriopintoihin yliopistoon.

- Amk sosaalialalle ja sieltä maisteriopintoihin sosiaalipsykologiaan opiskelmeaan yliopistoon

- ruotsin kieli iltalukiossa haltuun ja haku ruotsinkielisiin koulutusohjelmiin yliopistossa - paljon helpompi päästä, eli ei tarvita lukemisen lisäksi onnea.

- ruotsin kieli haltuun ja ruotsiin opiskelemaan

Vierailija
18/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi olit kuntoutustuella? Mikäli sait eläkettä mielenterveysongelmien takia, ei psykologin työ taida olla ihan sinua varten...

Vierailija
19/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan kassat, pikaruokalat, siivousfirmat työllistää, ja sillä kokemuksella voi hivuttaa ehkä pikkuhiljaa ylöspäin, etenkin yrittäjäksi, jos kiinnostaa.

Yliopistossa opiskelee paljonkin kolmekymppisiä, mitä isompi paikkakunta niin sitä enemmän, sekaan sinne vaan.

Vierailija
20/41 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi olit kuntoutustuella? Mikäli sait eläkettä mielenterveysongelmien takia, ei psykologin työ taida olla ihan sinua varten...

Kuntoutunut mielenterveysongelmainen päinvastoin on parasta mahdollista psykologimateriaalia. Ymmärtää itsekin jotain asiasta paperista opetellun lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan