Isompi vauva ei syö pullosta - milloin jättäisitte hoitoon?
Meillä nyt 7,5 kk vauva, joka ei syö pullosta ja kiinteitä uppoaa yleensä huonosti, vain muutama lusikallinen per ateria. Kasvu kuitenkin ok joten määristä ei sen puolesta huolta. Ravinto tulee siis hyvin pitkälti äidinmaidosta. Ollaan kokeiltu myös nokka- ja pillimukeja, ei tykkää niistä, vettä juo mielellään tavallisesta mukista.
Hirvittää jättää vauvaa (isälleen) hoitoon, koska pelkään raukan olevan ihan nälissään koko ajan kun olen poissa. Nyt on kuitenkin tarjoutunut mahdollisuus käydä töissä kerran viikossa ja rahalle olisi käyttöä, varsinkin kun olen jäämässä kotiin vielä siihen asti kunnes vauva on 1,5-vuotias. Olisin poissa noin 9 tuntia, joka tuntuu pitkältä ajalta vaikka vauvan oma isä onkin hoitamassa. Tähän mennessä olen ollut poissa max 3 tuntia kerrallaan. Mitä tekisitte? Vauva on rinnalla usein, parin tunnin välein päivällä ja kerran tai pari yöllä.
Kommentit (4)
Ja parempi sen isän nyt hoitaa vauvaa mahdollisimman paljon ettei sitten vauva huuda koko sitä 9h äidin tissiä.
No jos vauva kerran jo kuitenkin syö kiinteää ruokaa, niin mies sitten tarjoaa sitä vähän useammin. Jos joka kerta menee vaikkapa vain lusikallinen, ei ole mitään hätää. Aika pieni määrä ruokaa riittää 9 tunnin ajaksi, jos kuitenkin syö kunnolla ennen ja jälkeen työpäivän.
Mitä tekisin? No opettaisin sen vauvan syömään, koska tissillä ei voi roikkua vuosikausia. Hienoa, että imetät, mutta jonain päivänä vauvan pitää saada suurin osa ravinnosta muualta (ja taaperona jättää koko tissi pois), joten opetelkaa syömään kiinteitä. Meillä 9 kk ikäinen syö samaa ruokaa kuin aikuiset (tosin ilman suolaa).