Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka opettelette vieraita kieliä, miksi edes yritätte?

Vierailija
12.09.2018 |

Ette kuitenkaan opi niitä kuin välttävästi korkeintaan eikä teistä tule hienompia ihmisiä!

Miksi suomi ei riitä teille?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska osaamalla vierasta kieltä voin hankkiutua pois tästä maasta ja pois kaltaistesi idioottien lähettyviltä.

Vierailija
2/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi isolla kirjoitettuna on maa. Kielten opiskelu toi mulle ammatin: olen kääntäjä, suomennan viidestä kielestä. (Vaikka provohan tämä oli.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette kuitenkaan opi niitä kuin välttävästi korkeintaan eikä teistä tule hienompia ihmisiä!

Miksi suomi ei riitä teille?

Suomella ei pärjää maailmalla. Huonollakin kielitaidolla hommat hoituvat jo paljon paremmin. Eikä kyse ole "hienoudesta". Toiset vain tykkäävät oppia uusia asioita, mukaanlukien kieliä.

Vierailija
4/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monessa maassa asuessa on pieni pakko oppia sitä maan kieltä jotta pärjää ihan arjessa. Ei vaan pärjää ilman.

Olen esim. itse asunut Kiinassa ja kyllä siellä vaan oli pakko ihan opetella sitä kieltä kun asioita oli pakko hoitaa eikä esim. englantia osattu.

En minä sitä täydellisesti todellakaan oppinut, mutta pärjään hyvin arkipäivän tilanteissa yhä edelleen. Kyllä se kannatti yrittää, helpotti elämää tosi paljon.

Voisin kuvitella samanlaisen tilanteen aika monessa paikassa, esim. vaikka Brasiliassa ja Ranskassakin.

Vierailija
5/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielten opiskelu parantaa kognitiivisia taitoja. Se on hyvää muistipeliä. Siitä saa iloa ja myönteisiä kokemuksia. Se parantaa itsetuntemusta ja -luottamusta.

Sitä paitsi jos sattumalta kohtaa opiskelemaansa kieltä puhuvan ihmisen, voi ilahduttaa häntä sanomalla hänen äidinkielellään moi, kiitos tai anteeksi.

Vierailija
6/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla näköharhoja, kun olin ihan varma, että aloituksessa "suomi" oli kirjoitettu isolla? Voi johtua siitäkin, että mulla on puhelimen näytössä halkeama, mutta en saa enää samaa illuusiota aikaiseksi.

Vierailija
7/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olisi kysyä hiihtoa harrastavalta, että miksi edes yrität, ei susta kilpaurheilijaa tule?

Ihmiset nyt tekee ja harrastaa mieleisiään asioita, ei niitä tarvitse tehdä tullakseen "paremmaksi ihmiseksi".

Vierailija
8/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on näitä ihmisiä jotka ovat sitä mieltä että jos ei ole varaa laittaa heti 10 000 osakkeisiin on ihan turha edes aloittaa satkun rahastosijoituksella/kk.

Eli ihminen joka ei näe omaa nenäänsä pitemmälle.

Vierailija
9/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

X

Vierailija
10/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska rakastan kieliä.

Vierailija
11/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi maana riittää hyvin, kiitos. Työni taas on täysin riippuvainen toisen kielen hallinnasta.

Vierailija
12/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen vieraita kieliä sen takia, että

a) olen sosiaalinen eläin ja haluan kommunikoida muiden kanssa, vaikka nämä sitten puhuisivat eri kieltä

b) ne eivät enää olisi vieraita vaan tuttuja kieliä

c) minua kiinnostavat äänne- ja rakenneseikat ja ilmaisutavat eri kielissä

d) tykkään matkustella Euroopassa (vaikkakaan en enää koskaan halua muuttaa pois Suomesta) ja puhua edes hiukan kohdemaan kieltä tai sellaista kieltä, jolla pystyn selvittämään asiani paikallisten kanssa.

Vierailija
13/13 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei siis kannata ajaa ajokorttia, koska minusta ei voi koskaan tulla F1-miljardööriä?

Minun ei siis kannata suorittaa ensiapukorttia, koska minusta ei voi koskaan tulla aivokirurgia?