Entinen ystävä mustamaalaa
Entinen ystäväni levittelee minusta täysin tuulesta temmattuja asioita esimerkiksi, että minulla on mielenterveysongelmia ja että yritän iskeä varattuja miehiä mm hänen miesystäväänsä, olen niin väsynyt selittelemään ihmisille, että minulla on kaikki hyvin, en ole mielenterveyspotilas ja että ei ole tarvetta vietellä muiden miehiä koska olen onnellisesti ollut jo muutaman vuoden suhteessa mieheni kanssa.
Entisen ystäväni ja minun välit menivät juuri tämän asian takia poikki koska aloin kuulla, että hän on jo reilusti yli vuoden haukkunut ihmisille minua ja miesystävääni.
Nyt hän pitää itseään uhrina koska emme ole enää ystäviä ja levittelee täysin päättömiä asioita minusta. Tuntuu, että hän yrittää saada ihmisiä minua vastaan.
Ikää on lähemmäs 30vuotta..
Onko muilla kokemusta tällaisista "ystävistä"?
Kommentit (3)
Minä aina ajattelen että jos ihmiset haluavat keskustella asioistani niin tehkööt sitten niin. Sellaiset eivät ole aikani arvoisia. Elämän voi elää peloista vapaana ja harmoniassa itsensä kanssa. Voi tehdä jotain vallan muuta.
Mietin aina kuinka riittää aika keskustella muiden asioista, eikö omassa elämässä tapahdu tarpeeksi vai mikä tähän on syynä.
Minulla oli ystävä, joka tykkäsi puhua toisista ystävistään, usein poleemiseen sävyyn. Jossain vaiheessa tajusin, että kyse ei ollut vain yksittäisestä ongelmasta, jossa koitin olla tukena, vaan ihan tavasta. Lopulta, kun aloin vetää rajoja ystäväni käytökselle, huomasin, että minustakin puhutaan.
On siis kokemusta. Vähän tarkemmin tulee taas lähipiiri valikoitua.