Uskaltaako yksinäinen nainen matkustaa New Yorkiin?
Onko ihmiset tosi töykeitä vai neuvooko esim. tietä mielellään? Miten vaarallinen kaupunki on?
Kommentit (57)
Mua kuumotti Nykin lomalla vähän ainoastaan silloin, kun kävelimme Harlemissa yhtenä aamupäivänä eikä kaduilla näkynyt yhtään ihmisiä (ihmettelen vieläkin miksei).Tuli sellainen tunne, että nyt äkkiä takaisin keskustaan missä on vilinää ja vilskettä. Mutta joo, yksin ei kannata tosiaan lähteä seikkailemaan minnekään kovin syrjäisille kaduille tai öisin, mutta kun pitää järjen päässä niin totta kai voi lähteä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaa, poliisi ampuu roskaväen tehokkaasti, taksit ainoat missä saa pelätä
Miksi taksissa pitää pelätä, ovatko kuljettajat huonoja vai?
Puhe ja ajotaidottomia intialaisia rämissä tojotissa, eivät osaa ajaa keskustaan tai lentokentälle ilman navia
Kuka menee taksilla kengälle, se on subway millä mennään eikä meinata!
Kahden pienen lapsen kanssa ja matkalaukkujen kanssa liian hankalaa
Uskaltaa jos on valmis kuolemaan mitä oudoimpiin tapauksiin ja olosuhteisiin. En menisi ikinä, ne jotka ovat käyneet niin mitä niin hienoa siellä on esim. Miamiin tai Friskoon verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaa jos on valmis kuolemaan mitä oudoimpiin tapauksiin ja olosuhteisiin. En menisi ikinä, ne jotka ovat käyneet niin mitä niin hienoa siellä on esim. Miamiin tai Friskoon verrattuna?
New Yorkissa on aivan kaikkea -noin niinkuin pähkinänkuoressa.
Siellä on melkoisen turvallista, poliiseja on paljon. Toki Bronxiin tai Queensiin en menisi valkoisena hillumaan keskellä yötä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin uskaltaa, Go For It Girl! Sen ystävällisempiä ihmisiä saa oikeasti hakea. Small talk-kulttuuri elää kaupungissa.
Voih, ihan tuli ikävä
Siis oikeastiko nykkiläiset ovat ystävällisiä vai pilailetko?! Olen kuullut kyllä ihan muuta...
Perustatko kuvitelmasi omiin vai muiden kokemuksiin? Omakohtaisen kokemukseni mukaan nykkiläiset ovat ystävällisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin uskaltaa, Go For It Girl! Sen ystävällisempiä ihmisiä saa oikeasti hakea. Small talk-kulttuuri elää kaupungissa.
Voih, ihan tuli ikävä
Siis oikeastiko nykkiläiset ovat ystävällisiä vai pilailetko?! Olen kuullut kyllä ihan muuta...
Perustatko kuvitelmasi omiin vai muiden kokemuksiin? Omakohtaisen kokemukseni mukaan nykkiläiset ovat ystävällisiä.
Ystävääni tönittiin monta kertaa ja sai haukut päälle. Joo, varsinaisia ystävällisyyden perikuvia ne nykkiläiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voih, ihan tuli ikävä
Ystävääni tönittiin monta kertaa ja sai haukut päälle. Joo, varsinaisia ystävällisyyden perikuvia ne nykkiläiset.
Olen käynyt Nykissä monta kertaa ja hyvin ystävällistä porukkaa on siellä ollut joka kerta. Niin taksikuskit, myyjät kuin jopa rahaa kerjäävät kodittomatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voih, ihan tuli ikävä
Olin viimeksi vauvani ollessa puolivuotias. Nykissä ei metrossa aina ole hissejä tms. Aina ilmaantui vapaaehtoisia auttajia rapuissa ja lapselle tuli päivittäin aivan käsittämätön määrä ihailua ja huomiota. Periaatteessa nykkiläisillä vissiin jenkeissä on maine happamuudesta ja töykeydestä, mutta en todellakaan ole moista huomannut. Olen käynyt lukuisia kertoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voih, ihan tuli ikävä
Olen käynyt Nykissä monta kertaa ja hyvin ystävällistä porukkaa on siellä ollut joka kerta. Niin taksikuskit, myyjät kuin jopa rahaa kerjäävät kodittomatkin.
Mullakin on huonoja kokemuksia nykkiläisistä, tylyjä ja kypsyneitä turisteihin.
Kaikki muutkin amerikkalaiset tietää, miten New Yorkissa ollaan töykeitä. Vieläkin hirveämpi on kuulemma Los Angeles.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä pitäisi kuolla? Omituista. En ole käynyt Friscossa, mutta Miamissa kyllä, josta tulee mieleen aina rannat ja ilmasto on tietty lämpimämpi kuin itärannikolla.
Onhan New York kaupunkimaisempi, siinä on vain se jokin. Otin teeman, että metro haltuun ja halusin käydä leffoissa näkemilläni paikoilla. Ja tietty WTC-muistomerkillä ja muilla perusnähtävyyksillä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muutkin amerikkalaiset tietää, miten New Yorkissa ollaan töykeitä. Vieläkin hirveämpi on kuulemma Los Angeles.
Ihan rentoa porukkaa pelkästään on tullut Losissakin vastaan.
Olen käynyt kolmesti enkä ole koskaan pelännyt Nykissä, ennemminkin Hesassa pelottaa.
Ainoastaan kerran jotkut miehet huuteli perään kun mentiin vahingossa pimeälle kujalle. Pysyttele ihmisten ilmoilla niin olet kyllä turvassa!
Minusta nykiläiset ovat käytökseltään ihan tavallisia. Ei nyt mitään yliystävällisiä mutta eivät töykeitäkään. Hyvää palvelua sain kaikkialla.
Ei mikään ympäristöteko lennellä Suomesta USA:han.
Laskekaapa kasvihuonepäästöt!
Kyllä uskaltaa. Valvontakameroita on joka paikassa ja missään muualla katukuvassa, en ole nähnyt niin paljon poliiseja kuin NYCissä. Tosin, me oltiin viimeeksi silloin, kun Trump vieraili kotikulmilla ja mielenilmauksia oli todella paljon. Suosittelen. Helppo liikkua, ja streetit ja avenuet on todella selkeitä. Hoponhopoffeilla pääsee kätevästi js turvallisesti katselemaan Chinatownia, Harlemia.... Tulipas ikävä New Yorkia.
Joo, kannattaa ostaa esim. kolmen päivän lippu hop on/hop off busseihin (oli muistaakseni reilu 80 dollaria johon sisältyi lippu Empire State Buildingiin) Niillä kierrettiin ite Little Italy, Chinatown, Harlem yms. Niin ei tarvii itsekseen lähteä niihin. Busseilla mentiin aina myös ostoksille kun ne pysähtyy kätevästi kauppojen kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ympäristöteko lennellä Suomesta USA:han.
Laskekaapa kasvihuonepäästöt!
Ketään ei kiinnosta.
Vuokrasin muuten Chevrolet Suburbanin kun kierreltiin Länsirannikkoa -arvaas mitä vapaastihengittävä bensakasi vie sen kokoisessa autossa....?
Nykissä olen käynyt x 3. 2 x yksin. Ei ikinä mitään ongelmia, päinvastoin. Mahtavia reissuja ja yksin matkustaminen on parasta mitä tiedän! N29
Ei voi. Sinun pitää varoa että Trump ei tule kähmimään keskellä pimeää yötä.