Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eläkeläisille vapaa autoverotus!

Oikeuksia vanhuksille!
12.09.2018 |

Meille eläkeläisille, joilla liikuntarajoitus, emmekä pääse pitkijä matkoja jalkaisin kauppoihin, apteekkiin, harrastuksiin, jumppaan, ohjattuun vesijumppaan, käsityöpiireihin ja muihin harrastuksiin. Olen itse 62v. liikuntarajoitteinen ja minulla on 10v. vanha auto, joten pääsen kaikkiin harrastuksiin, mutta suorastaan tympäsee nämä auton käyttöverot. Tuleehan vanhuksille halvemmaksi käyttää omaa autoa ilman veroja, kuin maksattaa kunnilla tai kaupungilla taxipalveluja. Onhan niitä alennuslippuja julkisiin kulkuneuvoihin, mutta kun täällä maalla on välimatkat harrastuksiin noin 5-10km, eikä yleistä kulkuneuvoa ole juuri silloin käytettävissä. Kuntoutusta meille mummoille ja papoille!!!!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille joilla auto on pakollinen eli oikeasti sairaille on taksi kyydit. Muuten, voi mennä pyörällä sen 5-10 km helposti.

Vierailija
22/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina jaksan ihmetellä miksei eläkeläiset perusta omaa puoluetta vielä jos sitä äänestäisi suurinosa eläkeläisistä niin se olisi yksi suurimmista puolueista jolla olisi jopa jotain valtaa,mutta kun ei,eläkeläiset vain äänestää samoja vanhoja puolueita joille eläkeläiset ei merkitse mitään

Tämä on totta. 

Meitä eläkeläisiä ei puolusta kukaan.

Nuoret vain vaativat itselle kaikkea ilmaista ja ei ymmärretä, että he ovat myös joskus vanhoja.

Kyllä se kyrsii, kun on yli 40v. tehnyt töitä ja veroja veron päälle maksanut, niin ei mitään helpotusta tule yhteiskunnalta. Minulla ei ollut siihen aikaan vara tehdä kuin yksi lapsi. Yhteiskunta ei tullut vastaan edes, että olisi ollut päivähoitopaikkaa, vaan piti lapsi laittaa yksityiselle hoitajalle. Eli palkka mulle ja samantien hoitajalle. Nyt, kun olen vaatimassa yhtä autoveron poistoa pieneläkeläisiltä, niin jopa ovat jotku katkerana haukkumassa, että eläkeläiset ovat heidän tiellään liikenteessä ja jopa haittona heidän elämässä. En minä nuoruudessa halveksinut vanheempaa ihmistä, vaan heitä suorastaan kunnioitettiin.

Anteeksi, kun olen olemassa! On se kuitenkin hyvä, että en ole näkemässä tulevaisuutta, koska olen kuitenkin saanut elää todella hyviä aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajokortti pois eläkeläisiltä on ehdottomasti kaikille paras ratkaisu. Tai sitten kolminkertainen autoverotus. Eläkeläiset on ohjattava julkisiin kulkuvälineisiin. Ihan vaan maapallon ja liikenneturvallisuuden vuoksi.

Vierailija
24/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää yhteiskäyttöautoja. Kaupunkeihin, ostareille, taloyhtiöille, harrastuspiireille, eläkejärjestöille, sinne maaseudun kokoontumispaikkoihin. Tulevaisuuden liikkumistapa. Myös pyöriä ja mopoja ym muuallekin kuin kaupunkeihin.

Vierailija
25/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille joilla auto on pakollinen eli oikeasti sairaille on taksi kyydit. Muuten, voi mennä pyörällä sen 5-10 km helposti.

Hei hellou! Minulla molemmissa polvissa keinonivel ja nilkoissa ruuveja ja minun pitäisi soratiellä polkea 10km harrastuksiin noin 3 kertaa viikossa, kun nuoret eivät pääse edes kouluun ilman ilmaisia kyytejä. HÄPEÄ IHMINEN, jos edes olet. Harrastuksiin ei taksit ilmaiseksi kuljeta. Menikö jakeluun? Ap.

Vierailija
26/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei hellou! Minulla molemmissa polvissa keinonivel ja nilkoissa ruuveja ja minun pitäisi soratiellä polkea 10km harrastuksiin noin 3 kertaa viikossa, kun nuoret eivät pääse edes kouluun ilman ilmaisia kyytejä. HÄPEÄ IHMINEN, jos edes olet. Harrastuksiin ei taksit ilmaiseksi kuljeta. Menikö jakeluun? Ap.

Mitä sitten? Eläkeläistädilläni on tekolonkat ja hyvin kävelee päivittäin 10km. Lopeta tekosyyt, itkeminen, liiku ja laihdu laiska.

Vierailija
27/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten harrastusriennoissa 10 vuotta vanha auto kestää vielä 20 vuotta aivan hyvin. 

Vierailija
28/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin eläkeläiset tarvitsevat autoa? Ovat vain vaaraksi liikenteessä.

Minkä ikäinen olet reppana nuori, kun halveksit näköjään eläkeläisiä? Mihin tarvitsen autoa? Lue alkuperäinen teksti ja mieti mihin sitä tarvitsen! Tuskimpa olen vaaraksi liikenteessä, koska ajoin ennen eläkkeelle jäämistä töihin joka päivä 120km/30v. Pane paremmaksi ja väitä, että olen 62v. vaaraksi liikenteelle. Ennen maalle muuttoa ajoin kaupungin keskustassa työni vuoksi 10v.(ei hesa vaan iso kuitenkin)

Taidat kuitenkin olla kun ei oikeinkirjoituskaan suju. Käypä teoriakoe ja inssiajo uudelleen, katsotaan sitten irtoaako ajokortti. Eipä taida, tuurilla ajetaan.

Ei se sinullakaan mennyt ihan nappiin tuo äidinkieli. HUOM! käypä (mitä tarkoittaa?) Jos olisit ystävällinen ja voisitko oikeinkirjoittaa minulle, että missä kirjoitin väärin ja mitä et ymmärtänyt, että voisin myös sen sinulle selittää. Voisit itsekin tarkistaa omat pilkut ym. Lapsiraukka.......Kyllä mummi ymmärtää......

Vierailija
29/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin eläkeläiset tarvitsevat autoa? Ovat vain vaaraksi liikenteessä.

Minkä ikäinen olet reppana nuori, kun halveksit näköjään eläkeläisiä? Mihin tarvitsen autoa? Lue alkuperäinen teksti ja mieti mihin sitä tarvitsen! Tuskimpa olen vaaraksi liikenteessä, koska ajoin ennen eläkkeelle jäämistä töihin joka päivä 120km/30v. Pane paremmaksi ja väitä, että olen 62v. vaaraksi liikenteelle. Ennen maalle muuttoa ajoin kaupungin keskustassa työni vuoksi 10v.(ei hesa vaan iso kuitenkin)

Taidat kuitenkin olla kun ei oikeinkirjoituskaan suju. Käypä teoriakoe ja inssiajo uudelleen, katsotaan sitten irtoaako ajokortti. Eipä taida, tuurilla ajetaan.

Ei se sinullakaan mennyt ihan nappiin tuo äidinkieli. HUOM! käypä (mitä tarkoittaa?) Jos olisit ystävällinen ja voisitko oikeinkirjoittaa minulle, että missä kirjoitin väärin ja mitä et ymmärtänyt, että voisin myös sen sinulle selittää. Voisit itsekin tarkistaa omat pilkut ym. Lapsiraukka.......Kyllä mummi ymmärtää......

Tuskimpa = tuskinpa. Sori nyt vaan eläkeläikurppa, aika ajoi jo ohitsesi.

Vierailija
30/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisille ilmaset verot! Ikään, sukupuoleen, jne katsomatta!

Vierailija
31/31 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisethan saavat tämän edun, vaikka eivät itse ajaisi omistamaansa autoa. Olen maksanut verot jälkikäteen periessäni tälläisen auton. Jos ei asian vaatimaa lääkärintodistusta saa hankittua, liikuntakyky on oltava riittävä ja muu on turhaa narinaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme