Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä on tärkeimmät syyt miksi parisuhteeseen halutaan?

Vierailija
12.09.2018 |

Miksi sinä halusit/haluat parisuhteeseen?

Kuulen ja luen usein, miten ihmiset valittavat että parusuhteessa ei ole keskustuyhteyttä eikä läheisyyttä.

Minun mielestä juuri fyysinen läheisyys ja keskustelutaito on ne tärkeimät syyt miksi haluan olla parisuhteessa.

Kun toinen esittää toiveen/oman tarpeensa kumppanille, miten joku voi kysyä enkö riitä? Onko kyse riittämättömyydestä vai siitä että toinen puolisko ottaa huomioon ja pitää tärkeänä toisen tarpeita? Se että ne huomioi, ei tarkoita että kaikki pitäisi toteuttaa.

Ei kukaan varmasti lähtökohtaisesti halua parisuhdetta sen takia, että saa siivota kotia yhdessä, maksaa laskut yhdessä ja että pääsee sopimaan mitä omalla vapaa-ajallaan tekee.

Jos ei ole keskusteluyhteyttä eikä läheisyyttä, miksi olla yhdessä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset hakeutuvat parisuhteeseen koska oma elämä on tylsää. He kuvittelevat että joku toinen tulee ja tekee heidän elämästään mielenkiinoista ja jännittävää. Näin voikin olla vuoden pari kunnes arki koittaa. Valitse siis kumppanisi huolella!

Vierailija
2/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiintymys, turvallisuus ja läheisyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkilaina ja ok-talo. 

Vierailija
4/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symbioottinen rakkaus. Muu ei kiinnosta.

Vierailija
5/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä - minä en halua parisuhteeseen. Arvelen, että syitä on monia, sosiaalinen paine (vaikka se onkin vanhanaikaista), toisen ihmisen kaipuu, halu "vanheta" yhdessä, taloudellinen turva.

Vierailija
6/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kohta 30-vuotias nainen eikä mulla ole minkäänlaista kokemusta seurustelusta, siitä miltä tuntuu olla haluttu ja ennen kaikkea rakastettu. Olla kerrankin se tärkein ihminen jollekkin. Haluaisin edes kerran elämässäni kokea seurustelun. Voihan olla ettei se olis yhtään mun juttu, mutta nyt en koskaan saa tietää. Voisin ainakin sitten lopettaa siitä haaveilun jos vain nyt saisi sen kokemuksen. Ja kyllä, olen lähestynyt vaikka kuinka montaa miestä; aina pakit. Yksikään mies ei ole lähestynyt minua.

Vierailija
7/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kohta 30-vuotias nainen eikä mulla ole minkäänlaista kokemusta seurustelusta, siitä miltä tuntuu olla haluttu ja ennen kaikkea rakastettu. Olla kerrankin se tärkein ihminen jollekkin. Haluaisin edes kerran elämässäni kokea seurustelun. Voihan olla ettei se olis yhtään mun juttu, mutta nyt en koskaan saa tietää. Voisin ainakin sitten lopettaa siitä haaveilun jos vain nyt saisi sen kokemuksen. Ja kyllä, olen lähestynyt vaikka kuinka montaa miestä; aina pakit. Yksikään mies ei ole lähestynyt minua.

Miten, missä ja minkätasoisia miehiä olet lähestynyt?

Kuulostaa epäuskottavalta..

Vierailija
8/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet tottuvat hyötymään parisuhteesta. Saa perheen ja voi panostaa omaan uraan paremmin. Vaimo huolehtii, että mies syö terveellisesti, samalla kun vaimo huolehtii lapsista ja  perheen aikatauluttamisesta oman työnsä ohessa. Mies käy noukkimassa kotona herkut, tekee kotitöitä ohjeiden mukaan pyynnöstä ja jaksaa tehdä  uraa. Kun vaimo alkaa ärsyttämään, kun  "ei kehitä itseään,  eikä tahdo tulla raskaaksikaan enää", on aika vaihtaa nuorempaan. Nuoremmat naiset ovat sopeutuvaisempiakin.

Vierailija
9/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuten päätynyt parisuhteisiin ERI syistä. Nuorena oli sellainen pakko, että ei ole normaali ellei seurusteli.  Sitä nyt vaan oli ympärilllä ei voi mitään että se vaikutti. Itse olin TOSI COOL kun en seurustellut vaikkapa 16-17 vuotiaana, tai 21-23 vuotiaana,  mutta välillä yksinäisyys ja erilaisuus vaiavsi. Aloitin vakavan serustelun vasta 23-vuotiaana.  Se suhde kestikin sitten reilu 10 v. vaikka tarkoitukseni ei ollut jäädä siihen suhteeseen. Myönnän, aloitin lähinnä ryhmäpaineesta. Kundi oli sellainen että aina piti seurstella, niin en kyllä mitenkään voinut aluksi uskoa mihin juttu johtaisi... 35vuotiaana sinkkuus ei ollut yhtään cool, mutta aloittamani suhde oli sitäkin coolimpi.... Aloitin suhteen ihastuksesta ja siksi että siinä oli jännä fiilis. Aivan erilaista ja uutta. Se suhde kesti vain 3 vuotta olisin halunut sen kestävän kauemmin. 

Vimeisin insentiivi on kai ollut se turvallisuus ja läheisyys.  Kiintymyshän kuuluu aina asiaan.

Vierailija
10/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen muuten päätynyt parisuhteisiin ERI syistä. Nuorena oli sellainen pakko, että ei ole normaali ellei seurusteli.  Sitä nyt vaan oli ympärilllä ei voi mitään että se vaikutti. Itse olin TOSI COOL kun en seurustellut vaikkapa 16-17 vuotiaana, tai 21-23 vuotiaana,  mutta välillä yksinäisyys ja erilaisuus vaiavsi. Aloitin vakavan serustelun vasta 23-vuotiaana.  Se suhde kestikin sitten reilu 10 v. vaikka tarkoitukseni ei ollut jäädä siihen suhteeseen. Myönnän, aloitin lähinnä ryhmäpaineesta. Kundi oli sellainen että aina piti seurstella, niin en kyllä mitenkään voinut aluksi uskoa mihin juttu johtaisi... 35vuotiaana sinkkuus ei ollut yhtään cool, mutta aloittamani suhde oli sitäkin coolimpi.... Aloitin suhteen ihastuksesta ja siksi että siinä oli jännä fiilis. Aivan erilaista ja uutta. Se suhde kesti vain 3 vuotta olisin halunut sen kestävän kauemmin. 

Vimeisin insentiivi on kai ollut se turvallisuus ja läheisyys.  Kiintymyshän kuuluu aina asiaan.

Cool story sister 😎

Vierailija
11/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Itse en voisi kuvitellakaan että meille muuttaisi toinen aikuinen. Ärsyttää pelkkä ajatuskin.

Tietysti parisuhteessa voi olla ilman yhteistä kotiakin.

Vierailija
12/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten, missä ja minkätasoisia miehiä olet lähestynyt?

Kuulostaa epäuskottavalta..

Koulussa, baarissa, netin kautta. Suoraan ilmaissut kiinnostukseni, kertonut että olen heihin ihastunut. Ja ihan tavallisia miehiä olen lähestynyt.

Vierailija
13/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisriippuvuus, ympäristön normit, ei osata edes ajatella muunlaista kuin mitä on muiden nähty tekevän. Hypätään siihen rooliin mitä kaikille syötetään joka tuutista. Parisuhde, seksielämä, työura, omistusasunto, kaksi ja puoli lasta.... Tätähän iso joukko ihmisistä luulee haluavansa, kun luulevat että niin kuuluu haluta. 

Itsepä lusivat tämän roolisuorituksensa sitten.

Vierailija
14/14 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole kiinnostanut parisuhde sellaisenaan ja siksi olinkin pitkään sinkku. Yhtäkkiä tapasin niin sexyn miehen, että haluan koskettaa juuri häntä joka päivä ja nähdä hänet ja olla lähellä ja viettää aikaa muutenkin yhdessä. Siksi menin parisuhteeseen hänen kanssaan.