Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies muuttunut lapsen myötä

Vierailija
12.09.2018 |

Taustaa sen verran, että ollaan oltu yhdessä n. 3,5 vuotta ja meillä on 1-vuotias lapsi. Ennen lapsen syntymää mies huomioi tosi hyvin, puhui avoimesti tunteistaan, ehdotti yhteistä tekemistä ym. Lapsen syntymän jälkeen hän on muuttunut täysin. Ei puhu oikein mitään mukavaa mulle, ei juuri ehdota yhteistä tekemistä, kaikki huomio ns. menee lapseen. Lapselle puhuu paljon kivoja, pussailee, leikkii ja pelleilee ym. Toki lapsi tarvitsee huomiota ja olen iloinen, että heillä on hyvät välit, mutta toivoisin että lapsen lisäksi minullekin riittäisi huomiota.

Minä olen vielä lapsen kanssa kotona ja aion jatkaa luultavasti siihen saakka, että lapsi täyttää ainakin 2,5 v. Tunnen välillä olevani vain äiti ja kodinhoitaja, tahtoisin niin tuntea olevani myös vaimo. Mies tekee yleensä 10-12 h työpäivää, joten luulen hänen olevan myös väsynyt, vaikkei hän sitä itse myönnä. Vinkkejä? Onko kellään ollut samaa ja onko tilanne muuttunut myöhemmin parempaan suuntaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta keskusteleminen on ainoa asia, jota nyt kannattaa tehdä, syyllistämättä.

Etkö itse ole muuttunut? Vieläkö sinä huomioit miestä ja ehdottelet yhteistä tekemistä?

Vierailija
2/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta keskusteleminen on ainoa asia, jota nyt kannattaa tehdä, syyllistämättä.

Etkö itse ole muuttunut? Vieläkö sinä huomioit miestä ja ehdottelet yhteistä tekemistä?

Olen puhunut asiasta suoraan, mutta eibole auttanut. Mies on jopa vastannut ikään kuin vitsillä "nyt asiat on erilailla kun meillä on *lapsen nimi*" :o Eli ikäänkuin myöntää, että lapsen takia on erilainen, en ymmärrä miksi. Olen huomioinut miestä, mutta nykyään vähemmän, koska en saa itse huomiota takaisin. Ehdotan useinkin yhteistä tekemistä. Usein ei onnistu kun mies niin paljon töissä. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatte lapsen hoitoon isovanhemmille tai jollekulle ja menette viettämään aikaa kahden kesken hotelliin:)

Vierailija
4/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitatte lapsen hoitoon isovanhemmille tai jollekulle ja menette viettämään aikaa kahden kesken hotelliin:)

Mies on tosi ylihuolehtivainen, eikä halua lasta hoitoon yön ajaksi vielä pitkään aikaan... Ap.

Vierailija
5/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän alapeukut... Ei täällä näköjään koskaan saa tukea ongelmilleen. Olen ilmeisesti ainoa jolle käynyt näin... Ap.

Vierailija
6/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi lapsen ja sai sen. Voit kysellä haluaako mies jossain vaiheessa lisää lapsia. Jos ei halua, niin teidän juttu taitaa olla tässä sitten.

Vierailija
7/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on normaalia että lapsi muuttaa kaiken ja nykyään se monesti syö parisuhteen ja erot on yleisiä pikkulapsiaikana. Ole siis tyytyväinen että mies on kiinnostunut ja iloinen edes siitä lapsesta, koska asia voisi olla niin ettette kumpikaan kiinnostaisi ja työpäivien välissä kotona kävisi kääntymässä vihainen ukko joka ei osallistuisi lapsen hoitoon millään tavalla, saatika että vilkaisisi sinuun päin.

Nyt miehen ajan ollessa kortilla kiinnostus on uudessa tulokkaassa, tähän voi auttaa aika ja se että mies lopulta uskaltaa laskea sen lapsen muiden hoitoon parisuhdeaikaa varten. Tai sitten lapsi on syönyt teidän parisuhteen eikä mies enää näe sinua samalla tavalla romanttisessa mielessä kuin ennen, vaan ainoastaan lapsensa äitinä eikä tätä välttämättä voi korjata.

Vierailija
8/8 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeastaan ainut mikä pelottaa lasten hankkimisessa, kun ollaan molemmat hyvin läheisyydenkaipuisia ja tiiviisti yhdessä - mitä jos lapsen myötä menetetäänkin yhteys?!

Teidänkin ainut oljenkorsi taitaa olla puhuminen, et voi kuin odottaa että mies tulee vastaan...