Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Proffa: Älä neuvottele lapsen kanssa liikaa

Pw
12.09.2018 |

Neuvottelut pois.

Kuulostaa järkeenkäyvältä. Helppo tietty olla samaa mieltä, kun noin olen toiminut tähän asti.

Toimiiko teillä neuvotteleminen?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt ihan putkeen toi linkitys, nyt uus:

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005809925.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen on koulukotiuutinen linkissä.

Vierailija
4/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi eikä tarvi toimia. Aikuinen päättää eli äiti.

Liian suuri päätäntävalta liian pienenä aiheuttaa lapsessa turvattomuutta.

Vierailija
5/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mainosklikkejä hesarille.

Vierailija
6/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä isällekin vähän soisin päätäntävaltaa.

Vierailija
8/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei neuvotella. Lapset tekee niinku sanotaan kunnes ovat täysi-ikäisiä eivätkä asu kotona.

Vierailija
9/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neuvotellaan paljonkin, en ole huomannut asiasta mitään ongelmaa.

t. kahden yh

Vierailija
10/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pitää itsestäänselvyys sanoa jonkun "asiantuntijan" ääneen, että joku trendimamma voi edes ajatella asiaa.

Sehän on päivänselvää että vanhempi on aina lapsensa johtaja, ja sanoo mitä tehdään.

Vierailija
11/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin muoti oli neuvotella ja sanoittas, seuraavaksi vedetään taas vastakkaiseen suuntaan.

Mitä jos käyttäisi vaan omaa järkeään?

Vierailija
12/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännön elämässä mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin neuvotella, koska lastenkasvatuksen asiantuntijat ovat julistaneet haitallisiksi ne keinot joilla vastahakoisen lapsen voi pakottaa tottelemaan.

Kuritusmenetelmät jäähy mukaanluettuna aiheuttavat lapselle vakavia traumoja ja erilainen fyysinen pakottaminen kuten kantaminen taas loukkaa lapsen henkilökohtaista vapautta.

Vierailija
13/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikki järjestyksenpito uhrataan anarkian alttarille.

Vierailija
14/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut neuvotteluja. Oli itsestään selvää että nelosella otetaan vapaaehtois kieli, itse valitsi yläasteen, painotetun. Mulla oli kai sitten nk helppo lapsi, poika. Hyvinpä tuo näyttää pärjäävän. 

Vierailija
15/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten tulee päättää tärkeistä asioista, he asettavat raamit. Se, mikä jää raamien ulkopuolelle, pitää taas olla vapaata. Nämä puolet on pidettävä erillään. Reunaehdoilla rajataan lapsen vapausalue, ne tarjoavat raamit elämälle, Tahkokallio sanoo.

Tärkeistä asioista kuten nukkumaanmeno ajoista. Raamien ulkopuolelle jää sellaiset asiat jotka eivät vahingoita lasta, esim mitkä vaatteet laittaa tänään(sisävaatteet) mitä lapsi haluaa syödä välipalaksi( terveellisiä vaihtoehtoja esillä)

Eri asia on asettaa tiukat rajat tärkeissä, kasvuun ja kehitykseen vaikuttavissa asioissa kuten unen pituudessa

vastaan se että

mikä ei oikeasti vaikuta mihinkään muuhun kun että se rajoittaa lapsen itsemääräämisoikeutta

kuten vaatteiden värin valintaan puuttuminen.

Yritäppä saada selkoo

Vierailija
16/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ollut neuvotteluja. Oli itsestään selvää että nelosella otetaan vapaaehtois kieli, itse valitsi yläasteen, painotetun. Mulla oli kai sitten nk helppo lapsi, poika. Hyvinpä tuo näyttää pärjäävän. 

Hirveä asenne sinulla. Niin joustamaton ja kapeakatseinen

Vierailija
17/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kaikki järjestyksenpito uhrataan anarkian alttarille.

Lasten oikeuksien sopimus takaa myös lapsille oikeuden koskemattomuuteen. Ei sinuakaan saa töissä pomo tai kotona mies tulla tyrkkimään, vaan puhumalla asiat hoidetaan.

Puhe ja keskustelu on tärkeää myös siksi, että siitä ihminen oppii asioita. Rankaiseminen ja voimakeinot eivät opeta mitään muuta paitsi katkeruutta.

Vierailija
18/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännön elämässä mitään muuta vaihtoehtoa ei ole kuin neuvotella, koska lastenkasvatuksen asiantuntijat ovat julistaneet haitallisiksi ne keinot joilla vastahakoisen lapsen voi pakottaa tottelemaan.

Kuritusmenetelmät jäähy mukaanluettuna aiheuttavat lapselle vakavia traumoja ja erilainen fyysinen pakottaminen kuten kantaminen taas loukkaa lapsen henkilökohtaista vapautta.

Tuolta proffalta voisi tosiaan käydä kysymässä että miten se aikoo teoriansa toteuttaa. Lapselle voi meinaan sanoa vaikka tuhat kertaa että "nyt tottelet heti" mutta ei se silti tottele ennen kuin sen raahaa jäähypenkille saamaan haitallisen hylkäämiskokemuksen tai ottaa korvasta kiinni aiheuttaen väkivaltakokemuksen.

Vierailija
19/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina toiminut parhaiten yhdessä sopiminen ja neuvottelu, jossa lapsi osallistuu päätöksentekoon ikätasonsa mukaisesti. Paino noilla kahdella viimeisellä sanalla. Jos minä sanon että autoreissussa huoltsikkapysähdyksellä käydään pissalla, niin sitten käydään. Jos lapsi ei halua lapasia pakkasella, sanon että "kerro sitten kun haluat", niin kyllä se ihan itse kohta tahtoo ne lapaset. Jos kysyn lapselta minkä makuisen pikkumehun hän haluaa, niin saa päättää ihan itse. Saatan myös kysyä mielipidettä, haluaako uunilohta vai lohikeittoa, jos minulle on ihan sama. Kyllä näissä voi käyttää ihan normaalia arkijärkeä. Vanhemman ei kuulu olla määräävä tyranni eikä kynnysmatto, vaan vastuullinen tervepäinen ihminen.

Vierailija
20/21 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina toiminut parhaiten yhdessä sopiminen ja neuvottelu, jossa lapsi osallistuu päätöksentekoon ikätasonsa mukaisesti. Paino noilla kahdella viimeisellä sanalla. Jos minä sanon että autoreissussa huoltsikkapysähdyksellä käydään pissalla, niin sitten käydään. Jos lapsi ei halua lapasia pakkasella, sanon että "kerro sitten kun haluat", niin kyllä se ihan itse kohta tahtoo ne lapaset. Jos kysyn lapselta minkä makuisen pikkumehun hän haluaa, niin saa päättää ihan itse. Saatan myös kysyä mielipidettä, haluaako uunilohta vai lohikeittoa, jos minulle on ihan sama. Kyllä näissä voi käyttää ihan normaalia arkijärkeä. Vanhemman ei kuulu olla määräävä tyranni eikä kynnysmatto, vaan vastuullinen tervepäinen ihminen.

Nykyään siitä jos lapsen laittaa ilman lapasia ulos saatetaan tehdä lastensuojeluilmoitus, koska se tahallinen altistaminen kylmän tunteelle katsotaan väkivallaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi