Lastenrattaiden jättäminen Thaimaahan reissun lopuksi
Mietin jättäisinkö suoraan paikalliselle, jolla näen olevan pieni lapsia vai matkaoppaalle/hotellille ja mainitsisin, että laittaisivat eteenpäin niitä tarvitsevalle. Meillä tilanne, että lapsi alkaa olemaan jo suht iso, mutta vielä tämän kerran halutaan rattaat ottaa mukaan kun thaimaan kuumuus saattaa ottaa lapsen voimille ja halutaan kierrellä ja kävellä suht paljon. Ja rattaat ovat hyväkuntoiset brio racet, että varmasti kelpaa jollekulle..:)
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä idea. Opas varmaan osaisi ajaa asiaa eteenpäin.
Varmaan myy ne ja pitää itse rahat.
Jos näkisin jonkun paikallisen, jolla on risat rattaat niin ehdottomasti heille, mutta törmääkö sellaiseen sitten juuri sopivasti loman loppumetreillä.
Hyväkuntoiset lapsen rattaat? Hyväkuntoinen voi toiselle tarkoittaa jätettä.
Thaimaa ei ole mikään kehitysmaa johon voi dumpata jätteet.
Ps. Thaimaassa ei käytetä lasten rattaita arjessa.
Varmemmin menisi oikeaan osoitteeseen kun itse antaisin, mutta sepä siinä jos loppupäivinä ei löydäkkään ketään. Sitten varmaan jätettävä vain oppaalle ja toivottava, että menee oikeasti lahjoituksena. -ap
Thait ajaa skootterilla joka paikkaan. 1-5 päällä, pienimmät isompien sylissä. En ole kyllä nähnyt kuin turistien työntävän lapsia rattaissa.
Vierailija kirjoitti:
Hyväkuntoiset lapsen rattaat? Hyväkuntoinen voi toiselle tarkoittaa jätettä.
Thaimaa ei ole mikään kehitysmaa johon voi dumpata jätteet.Ps. Thaimaassa ei käytetä lasten rattaita arjessa.
Kyllä siellä toiset käyttää, mutta ei todellakaan niin paljon kuin täällä. En niitä kenellekään tuputtaa ala, mutta uskon että joku voisi oikeasti ilahtua jos sellaiset saa. Voi olla monelle rahallinen kysymyskin, ettei omista rattaita. -ap
Vähän samaa sarjaa kuin lasten uimalelut, jätetään paska toisten huoleksi ja lennetään itse muihin maisemiin.
Miksi ne rattaat pitäisi antaa paikallisille jos eivät käytä niitä? Tarjoa jollekin turistille, niitähän siellä riittää.
En tiedä oletko koskaan käynyt Thaimaassa mutta jo tavallinen jalankulkukin on siellä paikoin haastavaa, saati rattaiden työntäminen. Asfaltti on mitä on eikä esteettömyydestä tietoakaan. Aina ei ole edes kunnon jalkakäytäviä olemassakaan. Paikalliset tosiaan suhaavat koko perheen voimin viisipäänä skootterilla eikä kukaan käytä rattaita, kun ei paikalliset kävele mihinkään.
Parasta olisi lahjoittaa rattaat täällä kotimaassa niitä tarvitseville. Miettisin tarkkaan ottaisinko niitä mukaan ollenkaan. Thaimaa ei tosiaan ole roskiemme jättöpaikka. Korkeintaan tarjoaisin niitä lastenkotiin siellä.
Ajattelisi että niillä on eniten käyttöä hotellissa, josta muutkin turistit voi niitä lainata.
Mä jätän mun likaiset pikkarit hotellin roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelisi että niillä on eniten käyttöä hotellissa, josta muutkin turistit voi niitä lainata.
Tämä on muuten hyvä idea!
Kaduilla asuu paljon kerjäläisiä ja yksinhuoltajia, joten helppo kysellä, mutten tiedä sitten, onko heillä siinä kulttuurissa rattaille käyttöä. Saattaapi olla tai sitten ei.
Luulis, että jokainen jaksais omat roskansa huolehtia. Että mua ärsyttää tällaiset maailmanmatkaajat, jotka kuskaa kassikaupalla jätettä turistikohteeseen, dumppaa ne sinne ja raahaa kassikaupalla halpaa ryönää kotimaahan.
Sano nyt vielä, että meinaat lähteä reissuun huonommilla vaatteilla ja heittää ne siellä roskiin ja ostaa uutta halvalla tilalle.
Olen töissä HUSn eksoottisten tautien klinikalla, enkä veisi Thaikkuihin ikinä ketään alle kouluikäistä. Elinikäinen suolistoloinen, alkueläin tai vaikka superbakteeri NDM-1 on vaikeita hoidettavia. Vuosittain erityisesti Thaikuista tulee mitä ihmeellisimpiä elinikäisiä sairauksia erityisesti lapsille. t. hoitsu
Kylläpä on hyökkäävä asenne monella. En koe jättäväni "roskia" perääni jos tahdon lahjoittaa rattaat jollekkin sitä tarvitsevalle. Eräs tuttava oli tehnyt saman tempun toisessa maassa ja olivat olleet todella onnellisia saamastaan lahjasta, eli joidenkin mukaan "roskasta". En koe siinä mitään ongelmaa jos kukaan ei rattaita huoli, vaan sitten kuljetan ne takaisin kotiin. Ei myöskään olla mitään heräteostos ihmisiä ja matkoilta tulee ostettua vain tarpeeseen ja ennen matkaa pakataankin vaatteet niin, että muutamia vaatteita ostetaan aina perillä kohteessa. En näe siinä mitään pahaa, nytkin jätän rantamekon ja parin topin oston sinne, enkä ala niitä täältä metsästämään..:) -ap
Pienten lasten kanssa reissut vielä uima-allas jumittumista tai väkinäiset lasten kohteet joten kauas kannata lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä HUSn eksoottisten tautien klinikalla, enkä veisi Thaikkuihin ikinä ketään alle kouluikäistä. Elinikäinen suolistoloinen, alkueläin tai vaikka superbakteeri NDM-1 on vaikeita hoidettavia. Vuosittain erityisesti Thaikuista tulee mitä ihmeellisimpiä elinikäisiä sairauksia erityisesti lapsille. t. hoitsu
Sama todennäköisyys on lapsilla ja ylipäätään aikuisillakin sairastua / joutua onnettomuuteen tai mitä vaan voi sattua. Toiset uskaltaa matkustaa ja elää tätä elämää. Toiset elää peläten, onko sekään mitään elämää?
Hyvä idea. Opas varmaan osaisi ajaa asiaa eteenpäin.