Te äidit, jotka olette tehneet useamman lapsen 3v välein ja olleet kotona n. 6-9v, onko teillä ollut työpaikka odottamassa mihin palata tämän jälkeen?
Vai mitä olette tehneet sen jälkeen kun nuorimmainenkin on jo 3v. Oletteko palanneet työelämään, opiskelemaan vai jääneet vaan kotiäidiksi?
Kommentit (4)
Olen ollut nyt 4v. lasten kanssa kotona. Ei ole työpaikkaa odottamassa. Vielä 2 vuotta olisi tarkoitus olla kotona ja sitten opiskelemaan kokopäiväisesti. Opiskelen nyt jo avoimessa yliopistossa.
Ainoa pitkään kotona ollut äiti, jonka tunnen jäi lopulta kokonaan kotirouvaksi. Sai ensimmäisen lapsen opiskelujen loppuvaiheessa ja opinnot jäivät kesken. Seuraava lapsi 3 vuoden päästä ja kolmas taas 3 vuoden päästä. Nyt nuorinkin on jo koulussa ja äiti edelleen kotona. Opintoja ei ole jatkanut.
Itse tein hieman toisenlaiset valinnat eli sain esikoisen vasta valmistumisen jälkeen ja olin lasten kanssa kotona vain hieman yli vuoden. Nyt minullakin on kolme lasta, mutta myös oma ura ja hyväpalkkainen työ + työeläke karttumassa.
Kaveri oli kotona lähes 10v, työpaikka oli odottamassa ja kun kuopus täytti 3v, hän meni takaisin töihin. Ilmoitti myös, että lapsiluku on nyt täynnä, kotona oltu niin pitkään että pää meinasi hajota ja on ollut todella innoissaan ja hyvällä fiiliksellä töissä. Hän ei ikinä aikonutkaan jäädä kotiin, mutta koska heillä oli mahdollisuus, niin oli sitten hoitovapailla maksimiajan.
Lähdin opislelemaan, kun ei ollut vielä ammattia. Nuorin oli 1v. Kolme lasta.