Mitä kuuluu vastata vauvauutisiin?
En varsinaisesti ole kovin hyvin väleissä enää kyseisen henkilön kanssa, koska hän pilasi minulta yhden tärkeän jutun melko tahallaan, mutta olemme aika läheisiä sukulaisia. Lisäksi suren omaa lapsettomuuttani katkerasti.
Kommentit (17)
Niin no joo, totta. Onnea vastaan sitten.
Tee niin kuin katkerat lapsettomat tekee: vedä herneet nenään ja aloita draamailu kaikesta, mitä tämä raskaana olevan tekee - tai ei tee. Mumise joku piiloteltu v*ttuilu onnittelujen sijaan, ja aloita kyräily. Parasta on, jos pystyt jotenkin erottamaan tämän paksulaisen muusta suvusta ihan täysin :)
Otan osaa. Ettekö osaa käyttää ehkäisyä?
Vierailija kirjoitti:
En varsinaisesti ole kovin hyvin väleissä enää kyseisen henkilön kanssa, koska hän pilasi minulta yhden tärkeän jutun melko tahallaan, mutta olemme aika läheisiä sukulaisia. Lisäksi suren omaa lapsettomuuttani katkerasti.
Jos joudutte sukulaisuuden vuoksi olemaan tekemisissä, suosittelisin onnittelemaan. Ei sinun sitä sydämestäsi ja hehkuttaen tarvitse toivottaa, kunhan sanot, niin et vaikuta katkeralta.
Onnea. Vaikka itse ei voi lapsia saada, voi toisille silti toivoa onnea. Kyllähän häissäkin onnitellaan, vaikka itse ei "pääsisi" naimisiin.
Vaikka ei voi saada lapsia, ei silti tarvitse olla moukka. Onnittelu on peruskohteliaisuus, joka kuuluu asiaan vauvasta kerrottaessa. t. itsekin tahtomattaan lapseton
Onko isästä tietoa?
Tämä siis niille joiden kanssa on huonot välit.
Voit vastata esim. "hei, toihan on mukava uutinen! Koska vauva syntyy?"
Sen jälkeen jatkat keskustelua pelkillä kysymyksillä. Omia kommentteja ei väliin tarvitse kertoa.
Vastapuoli ei taatusti huomaa, että suret omaa lapsettomuuttasi. Päinvastoin hänelle jää sellainen tunne, että asia ilahdutti sinua, kun kyselit niin paljon.
Hyviä jatkokysymyksiä ovat esimerkiksi:
No mitäs [miehen nimi] tykkää vauvauutisesta?
Mite sä oot voinut? Onko ollut paljon pahoinvointia?
Sun vanhemmat tuli varmaan tosi iloiseksi, vai mitä?
Mites se teidän koti, mahdutteks te kaikki vai pitääkö vielä muuttaa ennen vauvan syntymää?
Kun minun mutsini tuli raskaaksi vuonna 1987, hän kävi raskaustestissä labrassa verikokeessa. Kun hän meni lääkärin vastaanotolle kuulemaan tuloksia, lääkäri kertoi ensin, että testi on positiivinen ja seuraava kysymys oli, ”haluatko, että säilytetään tämä raskaus?”
Vierailija kirjoitti:
Kun minun mutsini tuli raskaaksi vuonna 1987, hän kävi raskaustestissä labrassa verikokeessa. Kun hän meni lääkärin vastaanotolle kuulemaan tuloksia, lääkäri kertoi ensin, että testi on positiivinen ja seuraava kysymys oli, ”haluatko, että säilytetään tämä raskaus?”
No mutta se oli ihan looginen kysymys lääkäriltä :D
Oo onnea ja toivottavasti et litho liikaa
Toivotat vain onnea. Sinun ei tarvitse lähteä tenttaamaan asuntotilanteesta tai voinnista, pelkkä perusonnittelu riittää.
Olin juuri tänään aikonut sanoa tälle ihmiselle, että välimme ovat poikki. Nyt kun ehti nuo vauvauutiset laittaa, niin se näyttää vaan jälkeenpäin keksityltä tekosyyltä olla olematta tekemisissä oman lapsettomuustuskan kanssa. Ärsyttää niin pirusti, että en ollut nopea liikkeissäni. Ap
Onneksi olkoo tms