Kannattaako lähteä päivystykseen? Eilen alkanut huimaus + päänsärky
Eilen päivällä herättyäni, kävin tupakalla ja poltettuani tupakan tuli yhtäkkiä todella huono olo, oksetti, näkökenttä sumeni ja kävellessäni rappuja ylös tuntui että kuolen/pyörryn pian. Siitä asti vointi ollut huono, olen lähinnä maannut sängyssä lähemmäs 30h.
Jos liikun tai käännän päätä nopeasti, huimaa vähän kuin karusellissa olisi. Päätä särkee myös välillä.
Minulla on myös alue takaraivoon sivussa, joka on kosketusherkkä ja siihen sattuu, vaikka en ole lyönyt päätäni mihinkään. Nyt viime yön jälkeen myös niskaa alkanut särkeä vähän kaulan puolelta, kuin olisi lihas rasittanut.
Mitä ihmettä tämä voi olla? Ainiin, mulla oli myös silmätulehdus päivää ennen kuin tämä alkoi, mutta se meni itsestään ohi.
Olen perusterve 24v.
Kommentit (17)
Jos on ihan uusia oireita ja pelottaa niin kyllähän sitä kannattaa mennä. Tai sitten huomenna soittoa ajanvaraukseen, jos ei ihan kauhea olo nyt ole.
Siltikin tänne kykenet kirjoittamaan?
Jos et ole Porvoosta niin mene kiireesti päivystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ihan uusia oireita ja pelottaa niin kyllähän sitä kannattaa mennä. Tai sitten huomenna soittoa ajanvaraukseen, jos ei ihan kauhea olo nyt ole.
On ihan täysin uusia oireita ja alkoi yhtäkkiä. Ajattelin että menisi levolla itsestään ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää makoilu ja kirjoittaminen sujuu paremmin kuin vaikka suihkussa käyminen. Kun kävin tuossa äsken suihkussa vihdoin, piti pestä vain shampoolla, kun alkoi särkeä liikaa päätä ajatus hoitoaineen laitosta. Mikä on normaalisti kivaa. Piti päästä äkkiä takaisin makaamaan.
Sairaalaan lähtökin kuulostaa liian haasteelliselta, nyt kun huimaa.
Soita hyvä ihminen päivystykseen heti. Kyseessä voi olla mitä tahansa tension neckistä ja jännitysniskasta aivokasvaimeen tai -verenvuotoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tää makoilu ja kirjoittaminen sujuu paremmin kuin vaikka suihkussa käyminen. Kun kävin tuossa äsken suihkussa vihdoin, piti pestä vain shampoolla, kun alkoi särkeä liikaa päätä ajatus hoitoaineen laitosta. Mikä on normaalisti kivaa. Piti päästä äkkiä takaisin makaamaan.
Sairaalaan lähtökin kuulostaa liian haasteelliselta, nyt kun huimaa.
Mitä jos soittaisit 112?
Heti päivystykseen! Tuollaisia oireita ei pidä kuulostella ja ihmetellä!
Vierailija kirjoitti:
Heti päivystykseen! Tuollaisia oireita ei pidä kuulostella ja ihmetellä!
Mieluiten vielä ambulanssilla. Kevät talvella tuttu kuoli kärsittyään päänsärystä ja huimauksesta. Ei pysynyt lopulta jalkeillakaan. Aivoveren vuoto
Vierailija kirjoitti:
Jäi kirjoittamatta se huolestuttavin ja vakavin asia, sain jonkun poissaolokohtauksen tuolla hetkellä kun kaikki eilen alkoi sen tupakan jälkeen. En muistanut mitä olen tehnyt pari viime viikkoa, olin sekaisin töistäni, ihmisistä keitä nähnyt. Siis etten saanut päähäni näitä asioita ja muistin jotain väärin.
Tämän jälkeen taisin nukkua ja herättyäni kaikki on aika sumeaa mitä tapahtui, ja järki palannut.
Ja vielä kyselet pitäisikö mennä lääkäriin? Päivystykseen ja heti, mars!
Tulin päivystykseen nyt omin jaloin, päänsärky ei ole kova. Muutoin en olisi tullut, mutta tuo muistin/tajunnan hämärtyminen oli rajua ja nyt pelottaa että on tuo valtimon pullistuma.
Päässä tuntuu enemmänkin sellainen paine, kuin särky.
Vierailija kirjoitti:
Tulin päivystykseen nyt omin jaloin, päänsärky ei ole kova. Muutoin en olisi tullut, mutta tuo muistin/tajunnan hämärtyminen oli rajua ja nyt pelottaa että on tuo valtimon pullistuma.
Päässä tuntuu enemmänkin sellainen paine, kuin särky.
Onnistuit huimauksesta huolimatta omilla jaloillasi matkasta?
Jäi kirjoittamatta se huolestuttavin ja vakavin asia, sain jonkun poissaolokohtauksen tuolla hetkellä kun kaikki eilen alkoi sen tupakan jälkeen. En muistanut mitä olen tehnyt pari viime viikkoa, olin sekaisin töistäni, ihmisistä keitä nähnyt. Siis etten saanut päähäni näitä asioita ja muistin jotain väärin.
Tämän jälkeen taisin nukkua ja herättyäni kaikki on aika sumeaa mitä tapahtui, ja järki palannut.