Luonnostaan täysin keltaiset hampaat
Mulla on luonnostaan kirjaimellisesti keltaiset hampaat ja niin on perheenjäsenillänikin. Oon lukiolainen tyttö ja multa on kysytty esim. että enkö pese hampaita koska ne on niin keltaiset. En kehtaa nauraa yhtään vaikka koulussa, koska tiedän että monet luulee että mulla on keltaiset hampaat koska en pese niitä tms vaikka pesen kahdesti päivässä. Yksi vanha kaverini joskus valitti "keltaisista" hampaistaan mutta hänellä oli korkeintaan vähän kellertävät. En tiiä mitä tehdä näille, en kehtaa hankkia kavereita enkä nauraa koska ihmiset varmasti pitää mua ällöttävänä kun kerta näin nuorella ihan keltaiset hampaat. Tuskin näitä voi valkaistakaan kun luonnostaan väri tällainen. Onko muita? Tai onko joku saanut keltaiset hampaat valkaistua kunnolla?
Kommentit (16)
Joo, ite oon yläasteella ja luonnostaan ellertävät hampaat. Hoidan niitä hyvin ja purentakin erinomainen. Silti yks kaveri, jona hampaat on harva se päivä sen sävysen keltaset ettei ois pessy hampaita viikkoon selittää mulle kuinka voisin joskus pest hampaat. Hänen hampaat kuitenkin luonnostaan valkoiset, että huomaa itsellään siten olevan töitä hampaissaan.
Sano niille mänteille että valkoinen hammasluusto on huononpi tulee reikiä ja on kovaa poratessa ja lohkeilee.Ole vaan ylpeä keltaisista hampaistasi niin olen minäkin.Nimimerkki: Omat hampaat suussa 58v ja äidilläni 87v.
Mene jonnekin yksityiselle hammaslääkärille kysymään, mitä niille voi tehdä. Nykyään on monia vaihtoehtoja, ota selvää asioista ja kysele vaikka netissä lisää niistä. Kallista se toki voi olla, riippuu budjetistasi.
Vierailija kirjoitti:
Joo, ite oon yläasteella ja luonnostaan ellertävät hampaat. Hoidan niitä hyvin ja purentakin erinomainen. Silti yks kaveri, jona hampaat on harva se päivä sen sävysen keltaset ettei ois pessy hampaita viikkoon selittää mulle kuinka voisin joskus pest hampaat. Hänen hampaat kuitenkin luonnostaan valkoiset, että huomaa itsellään siten olevan töitä hampaissaan.
Joo, mullekin on hammaslääkärit kehunu että onpa hyväkuntoset -ap
Itsellä sama, ei auta vaikka mitä aineita yrittäs säännöllisesti käyttää.
Tosin hampaiden valkaisu hammaslääkärissä on käynyt mielessä, luulisi niillä olevan tujummat aineet ja työkalut, kuin tavallisessa kaupassa. Kallista hommaa tosin ja jos ei sitten varmuudella tiedä auttaako se.
Tosin hyvä puoli on, hampaisiin ei pahemmin ole reikiä milloinkaan tullut.
Mulla on myös luonnostaan tumma, keltainen hammasluu. Oon kokenut aikamoisia kriisejä hampaideni takia, koska tuntuu että kaikilla muilla ympärillä olevilla on helmenvalkoiset hampaat, ja joskus oon myös saanut kuulla jotain ikäviä kommentteja hampaistani. Tämän vuoksi mun on aina ollut vaikea nauraa ja hymyillä hampaat näkyvissä. Automaattisesti pyrin piilottelemaan hampaita.
Oon käynyt parissakin kalliissa hammasvalkaisussa - ihan turhaan. Valkoinen pysyy hetken, pian oma pigmentti alkaa jo kuultaa esille. Lisäksi toimenpiteet eivät olleet lievästi sanottuna kovin miellyttäviä. Siispä olen vain yrittänyt hyväksyä hampaani - ainakin nämä ovat vahvat ja ehjät. En suosittele turhia hammasvalkaisuja kellekään, niissä vain kärsivät hampaat ja lompakko.
Vierailija kirjoitti:
Mene jonnekin yksityiselle hammaslääkärille kysymään, mitä niille voi tehdä. Nykyään on monia vaihtoehtoja, ota selvää asioista ja kysele vaikka netissä lisää niistä. Kallista se toki voi olla, riippuu budjetistasi.
Se on käytännössä turhaa. Yksityinen hammaslääkäri voi tehdä hammasvalkaisun, mutta se tehoaa vain hetkellisesti. Oman hammasluun väriä ei voi pysyvästi muuttaa. Toki voi ottaa hammaslaminaatit, mutta se on helvetin kallis toimenpide ja on kyseenalaista, kannattaako omia terveitä hampaita tuhota sen vuoksi.
Suomalaisilla on luonnostaan keltainen hammasluu ja se korostuu koska olemme todella vaaleita iholtamme. Voit valkaista hampaasi asiantuntevalla hammaslääkärillä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on myös luonnostaan tumma, keltainen hammasluu. Oon kokenut aikamoisia kriisejä hampaideni takia, koska tuntuu että kaikilla muilla ympärillä olevilla on helmenvalkoiset hampaat, ja joskus oon myös saanut kuulla jotain ikäviä kommentteja hampaistani. Tämän vuoksi mun on aina ollut vaikea nauraa ja hymyillä hampaat näkyvissä. Automaattisesti pyrin piilottelemaan hampaita.
Oon käynyt parissakin kalliissa hammasvalkaisussa - ihan turhaan. Valkoinen pysyy hetken, pian oma pigmentti alkaa jo kuultaa esille. Lisäksi toimenpiteet eivät olleet lievästi sanottuna kovin miellyttäviä. Siispä olen vain yrittänyt hyväksyä hampaani - ainakin nämä ovat vahvat ja ehjät. En suosittele turhia hammasvalkaisuja kellekään, niissä vain kärsivät hampaat ja lompakko.
Joo, pyrin kans aina piilottelemaan hampaitani. Tätini on käynyt pari kertaa hammaslääkärissä valkaisemassa mutta ei sielläkään mitään selvää muutosta tullut ja hammaslääkäri taisikin sanoa jotain että niitä ei saa valkaistua. Ehkä pitää keskittyä olemaan muuten raikas ja lakata häpeilemästä näitä hampaita jotka ei kuitenkaan millään valkoiseksi muutu :) -ap
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on luonnostaan keltainen hammasluu ja se korostuu koska olemme todella vaaleita iholtamme. Voit valkaista hampaasi asiantuntevalla hammaslääkärillä.
Ehkä voisin joskus käyttää kylmän väristä huulipunaa niin voisi näyttää hymy vähän valkoisemmalta c:
Pitää olla pinnallista porukkaa. Toisella lapsistani on myös luonnostaan keltaiset hampaat ja hänelle olen vaan sanonut, että se ei ole vika, vaan ominaisuus. Onneksi on poika niin ei ole muutenkaan niin pinnallinen, että joka ulkonäköasian huomioisi. Hänellä on mm. ylipainoinen ja ihonväriltään massasta poikkeava yksilö.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla pinnallista porukkaa. Toisella lapsistani on myös luonnostaan keltaiset hampaat ja hänelle olen vaan sanonut, että se ei ole vika, vaan ominaisuus. Onneksi on poika niin ei ole muutenkaan niin pinnallinen, että joka ulkonäköasian huomioisi. Hänellä on mm. ylipainoinen ja ihonväriltään massasta poikkeava yksilö.
En mä ennen kovinkaan hampaistani välittäny, mutta nyt niistä on kysynyt ehkä 5 tyyppiä. Onneksi poikasi ei liikaa keskity tuollaisiin pikkuasioihin -ap
Vierailija kirjoitti:
Sano niille mänteille että valkoinen hammasluusto on huononpi tulee reikiä ja on kovaa poratessa ja lohkeilee.Ole vaan ylpeä keltaisista hampaistasi niin olen minäkin.Nimimerkki: Omat hampaat suussa 58v ja äidilläni 87v.
Niinkö? Mulla on aina ollut tosi valkoset hampaat ja vaikka energiajuomia oon vedelly päivittäin 8 vuoden ajan niin yhtäkään reikää ei oo löytynyt.
Hei!
Minullakin oli nuorena aika keltaiset hampaat. Nyt olen ne valkaissut ja tyytyväinen lopputulokseen.
Suosittelisin menemään hammaslääkäriin ja kysymään neuvoa. Valkaisu maksaa yleisesti n. 300 euroa, voi olla halvempikin joissain paikoissa. Ota ihmeessä yhteyttä!
T. hammashoitaja
Hampaiden valkaisu kotona - http://hespac.com/valkaisu.htm Hyvä vaihtoehto hammaslääkärin valkaisuun.. ja selvästi halvemmalla.
up