Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vapaa suhde - pitkän liiton Superpelastaja!

Vierailija
11.09.2018 |

20 vuotta avioliittoa kohta takana... Sitoutuminen on ollut helppoa, kun tietää olevansa aikuisena ihmisenä itse vastuussa teoistaan. Samaa koskee tietysti vaimoani ja hänen valintojaan.

Se on mukava tunne, kun tietää olevansa luotettava ja että kumppanin harkintakykyyn voi myös luottaa. Tuntuisi kamalalta määräillä toisen aikuisen ihmisen tekemisiä, se tuntuisi ylimääräiseltä taakalta. Lisäksi kokisin mustasukkaisen kontrolloinnin moraalisesti arveluttavana.

Onpa kiva taas tänään työpäivän jälkeen palata kotiin ehjän avioliiton ja perheonnen pariin! Ilmapiiriin jossa voi hengittää vapaasti.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan täysin ymmärtänyt. Eikös jokainen hyvä, onnellinen, tasapainoinen ja rehellinen suhde ole tuollainen? Vai tarkoititko vapaalla suhteella nyt ns. avointa suhdetta, jossa saa olla muita seksikumppaneita jne? Ei sillä, etteikö sellainenkin suhde voisi olla toimiva, mutta olen huomannut, että moni perustelee sellaista suhdetta asioilla, jotka kyllä kuuluvat onnelliseen, ei-avoimeenkin parisuhteeseen. Esimerkiksi itse en ole avoimessa suhteessa, mutta meillä ei ole mustasukkaisuutta tai kyttäämistä, molemmilla on omatkin elämät ja jutut, molemmat luonnollisesti loppupeleissä tekevät itse omat valintansa ja ovat itse vastuussa niistä jne.

Vierailija
2/3 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vapaa suhde?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihan täysin ymmärtänyt. Eikös jokainen hyvä, onnellinen, tasapainoinen ja rehellinen suhde ole tuollainen? Vai tarkoititko vapaalla suhteella nyt ns. avointa suhdetta, jossa saa olla muita seksikumppaneita jne? Ei sillä, etteikö sellainenkin suhde voisi olla toimiva, mutta olen huomannut, että moni perustelee sellaista suhdetta asioilla, jotka kyllä kuuluvat onnelliseen, ei-avoimeenkin parisuhteeseen. Esimerkiksi itse en ole avoimessa suhteessa, mutta meillä ei ole mustasukkaisuutta tai kyttäämistä, molemmilla on omatkin elämät ja jutut, molemmat luonnollisesti loppupeleissä tekevät itse omat valintansa ja ovat itse vastuussa niistä jne.

Ehkä aloitukseni oli ympäripyöreän kuuloinen, koska näkemykseni mukaan seksuaalisuus on vain osa parisuhdetta ja ihmiselämää - eikä mitenkään älyttömän tärkeä osa enää tällä iällä, ainakaan meillä. Minulla ja vaimollani suhteen "vapaus" tai "avoimuus" ei määrity seksin kautta. Ajatus seksuaalisuudesta muusta vapaudesta irrallisena osa-alueena tuntuu oudolta. Mielestäni yhteiskunta on jo ihan tarpeeksi yliseksualisoitunut muutenkin. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi