Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epätoivoinen asunnonmyynti

Epätoivoinen
11.09.2018 |

Heippa, onko muilla pitkäksi venynyt asunnon myynti? Kaksiot menee nopeasti, niin ne sanoo. Pääkaupunkiseudulla myynnissä ollut nyt vuoden verran oma kämppä eikä kiinnosta ketään. Hinta on tarkistettu, muttei kiinnostusta silti löydy. Mitä tässä enää voi tehdä. Olen täysin epätoivoinen, asia stressaa joka ikinen päivä, kun en pääse asunnon takia elämässä eteenpäin :( kohtalotovereita? Miten olette selvinneet?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hinnoittelu on pahasti pielessä, jos ei kaksio pääkaupunkiseudulla mene kaupaksi. Edes tuleva putkiremontti ei pelota ostajaa, jos pyyntöä on valmiiksi laskettu sen hinnan verran. 

Muista myös, että se putki- tai jokin muu remontti tulee, vaikkei siitä vielä yhtiökokouksen päätöstä olisikaan issarissa.

Vierailija
22/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen ap kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alueen kulttuuri rikas ja monimuotoinen?

Ts. moniosaajia joka kulmalla.

Ei ole.

Ja mitä hintaan tulee niin neliöhinta alle keskimääräisen.. :(

Taloyhtiöön tulossa tai suunnitteilla remontteja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Jos asunto huonossa kunnossa, sijaitsee esim kerrostalon ekassa kerroksessa tai ylimmässä eikä hissiä, ei sitä keskimääräistä hintaa voi saada. Tai jos tulossa iso remontti, niin sekin rokottaa hintaa.

Vierailija
24/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä välillä hieman paussia myynnissä. Vaihda välittäjää. Sitten stailatkaa huoneisto siistiksi ja ottakaa hyvä, uusia kuvia. Myös pieni pintaremontti voisi auttaa. Hinta kohdilleen.

Vierailija
25/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole.

Sitä ei kannata alkaa tuijotella, vaan suhteuttaa sitä oman taloyhtiösi kuntoon.

Kuten täällä on jo kyseltykin, onko esimerkiksi remppoja tulossa tai ilmassa?

Vierailija
26/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen selaillut alueemme asuntotarjontaa kohta kaksi vuotta etsien meille isompaa kotia, ja samalla seurannut miten tämän kadun asunnot menee kaupaksi. 

Yksi huomio on ylitse muiden myös omassa taloyhtiössä: viimeisen päälle remontoidut menee kaupaksi parhaiten, vaikka hinnassa voisi nähdäkin vähän ilmaa. 

Vierailija
27/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula ja talo rakennuttu 1965 vuokratontille ei esim ole houkutteleva

Vierailija
28/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen selaillut alueemme asuntotarjontaa kohta kaksi vuotta etsien meille isompaa kotia, ja samalla seurannut miten tämän kadun asunnot menee kaupaksi. 

Yksi huomio on ylitse muiden myös omassa taloyhtiössä: viimeisen päälle remontoidut menee kaupaksi parhaiten, vaikka hinnassa voisi nähdäkin vähän ilmaa. [/quote

Kunhan ne taloyhtiön remontitkin on tehty. Oikein surettaa, kun joku on remontoinut asunnon sisältä viimeisen päälle ja on selvää, että parin vuoden päästä keittiö, wc, sauna ja kylppäri räjäytetään putkiremontin vuoksi. Siinä on mennyt helposti muutama kymppitonni ja paljon vaivaa kankkulan kaivoon.

Yksi nainen jopa kerran väitti, ettei putkiremontti koske heitä, koska heillä on remontoitu kylppäri. Kysyin sitten, että onko laattojen alla olevat putket uusittu naapurin puolelle saakka. Oikein säälitti se kauhistunut ilme.

Vierailija
29/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä käytössä välittäjä? Heissä on hurjia eroja! Osa ottaa juuri ne kuvat mitä on pakko, ja roikottaa asuntoanne listoilla mutta eivät varsinaisesti myy mitään. Sitten on niitä, jotka edes yrittävät miettiä missä mahdolliset ostajat voisi luurata, ja ehkä markkinoivat extraa vaikka omilla Facebook-sivuillaan. 

Jos et ole valmis tekemään pintaremonttia, vaihtamaan välittäjää tai myymään itse, niin olisiko pankki suostuvainen jättämään asunnon vuokralle? 

Vierailija
30/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pienetkin yksityiskohdatkin vaikeuttavat myyntiä. Yhtä kohdetta käytiin katsomassa pariinkin kertaan ja olisi kaikin puolin meille täydellinen, mutta ei siitä pääse yli eikä ympäri, että asunto on puolisolle liian hankalien kulkuyhteyksien takana.

Vierailija
31/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian harrastaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi huomio on ylitse muiden myös omassa taloyhtiössä: viimeisen päälle remontoidut menee kaupaksi parhaiten, vaikka hinnassa voisi nähdäkin vähän ilmaa. 

Kunhan ne taloyhtiön remontitkin on tehty. Oikein surettaa, kun joku on remontoinut asunnon sisältä viimeisen päälle ja on selvää, että parin vuoden päästä keittiö, wc, sauna ja kylppäri räjäytetään putkiremontin vuoksi. Siinä on mennyt helposti muutama kymppitonni ja paljon vaivaa kankkulan kaivoon.

Yksi nainen jopa kerran väitti, ettei putkiremontti koske heitä, koska heillä on remontoitu kylppäri. Kysyin sitten, että onko laattojen alla olevat putket uusittu naapurin puolelle saakka. Oikein säälitti se kauhistunut ilme.

Kaikki ostajat eivät mieti tätä kuitenkaan. Muutaman vuoden päässä häämöttävä mahdollinen remontti ei haittaa kauniissa kodissa. 

Vierailija
32/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin meinasin kirjoittaa saman, mutta aina siihen tulee joku kiljuja vaahtoamaan, miten ihmiset ei osta sisustuksia yms. blah, blah, hukkaan heitettyä rahaa.

Arvaan, että sulla on ap joku värikäs sisustus, tummahkoja kuvia jne?

Stailaus ja pieni remontti kannattaa, meillä ensimmäinen kävijä teki tarjouksen (ja saatiin korkein hinta koko taloyhtiön historian aikana), ja oltiin tehty kaikki niin kuin ammattilaiset neuvo, ylimääräiset tavarat kellariin säilöön, kaikki ihan todella siistiksi, pieni ylivalotus kuviin, pientä stailausta jne.

Ostettiin myös itse sellainen asunto, joka oli viimeisen päälle remontoitu, siisti jne. maksettiin enemmän siitä, että kaikki oli valmista. Ihmiset ostaa tunnelmia, mielikuvia, siisteyttä usein.

Vierailija
33/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun "aina" nimetään Kontula, vaikka itse ei ole siellä välttämättä käynyt saati sitten asunut.... Itse asun Kontulan Vesalassa pienkerrostalossa (rak. 1989) enkä pois muuttaisi. Ei kuulu edes autojen tai naapurien äänet eikä baareja lähettyvillä. Ostarilta löytyy tietty laitapuolen porukkaa, mutta löytyy myös 2 apteekkia, terveyskeskus, kiva uimahalli (+ jumpat + punttisali), kirjasto, S-market, Kontumarket, Lidl + muita kauppoja, posti, hyviä ruokapaikkoja, Alko, Metro, pyörähuolto, lakiasiaintoimisto, kampaamoja, vihreää luontoa, jne. jne. Itse asun 5 min. kävelymatkan päässä ostarilta.

Vierailija
34/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä käytössä välittäjä? Heissä on hurjia eroja! Osa ottaa juuri ne kuvat mitä on pakko, ja roikottaa asuntoanne listoilla mutta eivät varsinaisesti myy mitään. Sitten on niitä, jotka edes yrittävät miettiä missä mahdolliset ostajat voisi luurata, ja ehkä markkinoivat extraa vaikka omilla Facebook-sivuillaan. 

Jos et ole valmis tekemään pintaremonttia, vaihtamaan välittäjää tai myymään itse, niin olisiko pankki suostuvainen jättämään asunnon vuokralle? 

Välittäjä kannattaa jättää kokonaan pois.

Meillä oli asuntoa etsiessä niin paljon ongelmia välittäjien kanssa, varsinkin niiden tunnettujen kanssa. Ne ei lähetä papereita, ei järjestä yksityisnäyttöjä, ei tiedä mistään mitään jne. 

Ostimme itse sitten suoraan omistajilta, niiden kanssa kaikki sujui.

Vierailija
35/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentamisessa on myös sama trendi, että avaimet käteen - paketit myy, sillä kukaan ei halua alkaa tehdä itse. Ei ehkä ole osaamista, ei aikaa. Sama koskee sekä omakoti- että kerrostaloja: ostaja haluaa asunnon, jossa ei tarvitse tehdä mitään. 

Ja ne remonttireiskat taas ostaa niitä puoliksi purkuun valmiita pommeja, koska niissä ei ole liikaa hintaa. Sellainen semi-hyvä, keittiö ja kylpyhuone 2000-luvun alusta ja tapetit 2010-luvulta on monesta ihan ok, mutta niissä usein vaikuttaa se, että ne on juuri tasan ok. Hintaa on paljon, mutta kun mieli tekisi uudempaa keittiötä ja uudempaa kylppäriä ja seinätkin olisi kivammet toisen värisinä ja lattia tummanharmaana eikä koivuna, niin se myyntihinta alkaa olla liikaa. Siihen päälle se "pieni" pintaremontti, niin ei ole vaikea arvata kumpi menee kaupaksi: stailattu ja rempattu vähän kalliimmalla vai ihan ok perushintaan. 

Vierailija
36/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ostajat eivät mieti tätä kuitenkaan. Muutaman vuoden päässä häämöttävä mahdollinen remontti ei haittaa kauniissa kodissa. 

Valitettavasti joudun olemaan kanssasi tästä osin samaa mieltä. Ihmiset eivät aina tee järkipäätöksiä ja se käy sitten jälkikäteen kalliiksi.

Vierailija
37/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kauppa käy, vanhojen asuntojen myyminen hyvään hintaan ei ole nyt helppoa. Suurin kysyntä kohdistuu taloyhtiölainoitettuihin kohteisiin, koska näihin saa helpoiten rahoituksen. Jos kohteessa on esim. remppatarvetta se nostaa kynnystä ostaa monelle. Jos osaat stailata kämpän pikkurahalla, se varmaan kannattaa. Siis vain pientä pintaremonttia ja liiat tavarat pois piiloon. Hintapyyntö pitää myös olla kohdillaan, vaikka se voikin kirpaista. Voit toki myös ryhtyä asuntosijoittajaksi pakon sanelemana, eli laitat sen kämpän vuokralle.

Vierailija
38/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ilmoitus tänne niin tietää vastata

Vierailija
39/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittaa, kun "aina" nimetään Kontula, vaikka itse ei ole siellä välttämättä käynyt saati sitten asunut.... Itse asun Kontulan Vesalassa pienkerrostalossa (rak. 1989) enkä pois muuttaisi. Ei kuulu edes autojen tai naapurien äänet eikä baareja lähettyvillä. Ostarilta löytyy tietty laitapuolen porukkaa, mutta löytyy myös 2 apteekkia, terveyskeskus, kiva uimahalli (+ jumpat + punttisali), kirjasto, S-market, Kontumarket, Lidl + muita kauppoja, posti, hyviä ruokapaikkoja, Alko, Metro, pyörähuolto, lakiasiaintoimisto, kampaamoja, vihreää luontoa, jne. jne. Itse asun 5 min. kävelymatkan päässä ostarilta.

Huvittaa, kun nimetään tunnettu alhaisen hintatason alue, ja heti joku siellä asuva hyökkää puolustelemaan omaa kotiseutuaan. No, sehän on täysin ymmärrettävää, mutta av-palstalle kirjoittelu ei muuta Kontulaa Katajanokaksi, vaikka mikä olisi.

Vierailija
40/46 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi huomio on ylitse muiden myös omassa taloyhtiössä: viimeisen päälle remontoidut menee kaupaksi parhaiten, vaikka hinnassa voisi nähdäkin vähän ilmaa. [/quote

Tämä. Mikään remppa ja stailaus ei voi peittää tulevia isoja remontteja näkymästä.

Arvokohteet on tietysti erikseen, mutta mikäli puhutaan tavallisista tusinakerrostaloista, merkkaa lopulta eniten taloyhtiön kunto.