Epätoivoinen asunnonmyynti
Heippa, onko muilla pitkäksi venynyt asunnon myynti? Kaksiot menee nopeasti, niin ne sanoo. Pääkaupunkiseudulla myynnissä ollut nyt vuoden verran oma kämppä eikä kiinnosta ketään. Hinta on tarkistettu, muttei kiinnostusta silti löydy. Mitä tässä enää voi tehdä. Olen täysin epätoivoinen, asia stressaa joka ikinen päivä, kun en pääse asunnon takia elämässä eteenpäin :( kohtalotovereita? Miten olette selvinneet?
Kommentit (46)
Jos ei ole vuodessa mennyt kaupaksi niin hintapyyntö on yksinkertaisesti liian korkea.
Kyllä siitä asunnosta sitten helpolla eroon pääsee kun sen aika tulee...
Lainaa jäi, mutta pääsinpä asunnosta eroon ja elämässä eteen päin.
Mitäpä jos Ap kävisi ostamassa tulitikut...
Liian kallis ja huonolla paikalla?
Niin no jos olet riittävän epätoivoinen niin lasket hintaa niin alas, että menee.
Pääkaupunkiseudullakin on ilmeisesti alueita, joilla ei asunnoilla mitään voittoa tee.
Muualla Suomessa tämä on ollut todellisuutta jo pitkään. Oma asuntoni on myynnissä 20% pienemmällä hinnalla, kuin mitä olen siitä itse maksanut 11 vuotta sitten. Yhden tarjouksen sain, siinäkin oli tingitty pyynnistä 20%. En hyväksynyt, koska minä puolestani en ole epätoivoinen. Hintapyyntö on realistinen, mutta vaatii sellaisen ostajan, jolle asunto on just eikä melkein.
Hinta pielessä tai taloyhtiössä jotain pahasti pielessä (isot remontit kaatumassa niskaan), epäsuosiossa oleva asuinalue, kulunut tai huono ilmoitus (huonot kuvat tai itse myynti ilmoitus), huonot liikenneyhteydet...
Todennäköisin syy kuitenkin hinta. Kaikki menee kaupaksi, kun hinta on oikeasti kohdillaan. Pääkaupunkiseudulle on valmistunut paljon uudistuotantoa eikä vanhasta ja kuluneesta saa uuden hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Hinta pielessä tai taloyhtiössä jotain pahasti pielessä (isot remontit kaatumassa niskaan), epäsuosiossa oleva asuinalue, kulunut tai huono ilmoitus (huonot kuvat tai itse myynti ilmoitus), huonot liikenneyhteydet...
Todennäköisin syy kuitenkin hinta. Kaikki menee kaupaksi, kun hinta on oikeasti kohdillaan. Pääkaupunkiseudulle on valmistunut paljon uudistuotantoa eikä vanhasta ja kuluneesta saa uuden hintaa.
Eikä siitä uudistuotannosta saa välttämättä takas sitä hintaa minkä on itse maksanut kun kaikki muut alueen asunnot reippaasti halvempia
Saitkin jo useamman oikean vastauksen. Kyllä pk-seudulla oleva asunto kaupaksi menee, kunhan hinta on kohdallaan. Jos ottaa päähän myydä omasta mielestäsi liian halvalla, lohduttaudu sillä että Suomessa on paljon alueita, joissa asuntoa ei saa kaupaksi millään. Teidän tilanteenne on vielä hyvä siihen verrattuna.
Jos laitat linkin ilmoitukseen, voin katsoa tarkemmin mistä kiikastaa.
Epätoivoinen kirjoitti:
Heippa, onko muilla pitkäksi venynyt asunnon myynti? Kaksiot menee nopeasti, niin ne sanoo. Pääkaupunkiseudulla myynnissä ollut nyt vuoden verran oma kämppä eikä kiinnosta ketään. Hinta on tarkistettu, muttei kiinnostusta silti löydy. Mitä tässä enää voi tehdä. Olen täysin epätoivoinen, asia stressaa joka ikinen päivä, kun en pääse asunnon takia elämässä eteenpäin :( kohtalotovereita? Miten olette selvinneet?
Siis onko teillä kaksio myynnissä? Kyllä ne menevät kaupaksi jos hinta on kohdillaan. Aina asunnosta ei saa voittoa.
Vaihda välittäjää, jos sellaista käytät.
On myös pääkaupunkiseudun asunnoissa niitä joita ei kannata ostaa eli mikäli talo 60 tai 70 luvun tuotantoa eikä remontteja tehty, niin edessä joko purku tai mittavat remontit.
Epätoivoinen ap kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko alueen kulttuuri rikas ja monimuotoinen?
Ts. moniosaajia joka kulmalla.
Ei ole.
Ja mitä hintaan tulee niin neliöhinta alle keskimääräisen.. :(
Kumma juttu sitten...
Mutta hintaa on tiputettava jos kaupat haluat tehdä, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siitä uudistuotannosta saa välttämättä takas sitä hintaa minkä on itse maksanut kun kaikki muut alueen asunnot reippaasti halvempia
^Juuri näin. Ja pahimmillaan samasta/vastaavasta taloyhtiöstäkin on vielä myynnissä käyttämättömiä asuntoja, joissa kukaan ei ole naulannut seiniin reikiä, hikoillut saunassa, kokkaillut keittiössä jne... Uudiskohteesta ei tietenkään saa myydessä omiaan takaisin.
Hinta kohilleen niin kaupaks menee.