Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen elänyt 1,5 vuotta toimeentulotuella, kysy mitä vaan

Vierailija
10.09.2018 |

Niin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisroskat vähenis jos tt-tuet poistettais.

Mitä tarkoitat? AP

Vierailija
22/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kysyttävää. Itse olen elänyt 4v ja en häpeä yhtään.

Sietäis hävetä!

Miksi? AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 1 vuotta. En tunne häpeää, koska opiskelen tällä hetkellä ja aion tulevaisuudessa mennä töihin.

Eikö sun pitäs ottaa sit opintolainaa? Vit un reilua että toiset opiskelee opintolainalla ja toiset toimeentulotuella?

Jos tukikuukausia ei ole enää käytettävissä, ei saa opintotukea. Myöskään toiseen korkeakoulututkintoon ei saa tukea. Yleensä nämä toimeentulotuella opiskelijat ovat alanvaihtajia, aikuisopiskelijoita tai saattamassa kesken jääneitä opintoja loppuun. Ja jos opiskelee sovitusti työmarkkinatuella, voi silloinkin kuulua toimeentulotuen piiriin, jos on vaikka yh.

Ymmärrän katkeruuden, ja opintolainaa nostaessa mietin usein itsekin, kuinka epäreilua oli joutua kitkuttelemaan pienellä tuella ja syömään velaksi. Mutta silloin oli sentään vielä maailma avoinna ja tulevaisuus näytti valoisalta, toisin kuin monella meistä toimeentulotuen saajista. AP

Ja lisätään vielä, että opintolainaa ei saa jos ei saa tukeakaan. Kun tämäkin on joskus ihmisille epäselvää. AP

Vierailija
24/24 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisroskat vähenis jos tt-tuet poistettais.

Tai sitten sun turvallisuutesi heikkenisi huomattavasti, koska epätoivoiset ihmiset on valmiita mihin vaan. Ajattelitko sitä ollenkaan?