Miksi vihaat Suomea.
Mihin maahan sit haluaisit muuttaa Jos vihaat Suomea?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En vihaa Suomea enkä suomalisia. Vihaan kuitenkin sitä muottia, minkälaisena esim Yle haluaisi minun Suomen näkevän. Nytkion oli taas Ylellä hyviä toimittajia tekemässä uutisia kun aiheena oli Ruotsin vaalit. Jokapäiväiset uutioset on lähinnä jostain pallopeleistä, joita monia ei edes pelata suomessa, saati edes euroopassa. Jotain tasoa voisi yrittää pitää yllä ihan joka päivä. Ruotsin persuista voidaan puhua ihan normaalisti,mutta suomen persuista ei.
Siis tämä Eu, monikulttuurisuus, Ruotsi ja Amerikan demokraatit on ihania yms meno vähän ärsyttää, kun eriäviä mielipiteitä ei oikein sallita. Yhdysvalloissa on lisäksi demokraattisen maailman idioottimaisimmat tiedotusvälineet, ja ikävä huomata, että täällä mennään nyt siihen suuntaan. Kun puhuuu ihmisten kanssa, niin suurin osa on ihan ok. Media ja sensuroidut keskustelupalstat kuten tämä, luovat taas ihan toisenlaisen kuvan Suomesta, jota voi jo vähän vihatakin.
Sinä taidatkin kannattaa niitä sellaisia MV-sivustoja, joten on ymmärrettävää, että haukut Yleä.
Norjaan muuttaisin jos jonnekin muuttaisin. Suomi on takapajula; kaikki tulee tänne 5-10 vuoden viiveellä...kopoituna Ruotsista; paitsi maahanmuuttopolitiikka. En tykkää ilmapiiristä Suomessa, se on negatiivinen ja huono ja ihmiset muuttuneet oudon kyräileviksi ja kyttääviksi ja omahyväisiksi. Emme pärjää oikein missään. Luonto on plussaa niin kauan kuin sitä puhtaana riittää.
Olen ollut 23 vuotta pois Suomesta, mutta minulla on yhä hyvin kiinteät suhteet Suomeen lähes kaikilla tasoilla. Arkielämä vain on muussa maassa, ja se sopii minulle hyvin. Tykkään Suomen vaihtelevasta säästä, en ehkä kovin kylmästä ja pimeästa, mutta muuten kyllä. Suomessa asiointi virastoissa ja muualla on niin helppoa, kun alimmankin tason virkailija tai muu henkilö osaa hoitaa asiani tai neuvoa siinä silmänräpäyksessä. Se niin säästää paljon aikaa ja on ihan luksusta, eikä tarvitse juosta luukulta toiselle tietämättömien ihmisten neuvojen mukaan. Tässä on varjopuoli, mikä näkyy nykyään Suomessa surullisena piirteenä eli tasapäistäminen on viety äärimmilleen. En tiedä missä instansissa on "päätetty" miten ihmisen elämän pitää kulkea, jotta olisi oikein. Paljon näkyy masentuneisuutta ja paljon yksinäisiä ihmisiä, ja toisten kiusaamista. Tirkistelykulttuuri myös jotenkin ahdistaa, ja ainainen vertaileminen muiden ihmisten elämään.
Ei suomessa ole luukulla ihmisiä käytä automaattia, pikakassaa tai tietokonetta kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa ole luukulla ihmisiä käytä automaattia, pikakassaa tai tietokonetta kuten muutkin.
Kyllä on luukulla ihmisiä. Jonotusta pitää vain sietää, ja sen sietää, kun tietää asioiden sujuvan jonotuksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
En minä Suomea vihaa. En vaan viihdy siellä. Ehkä jos Halla-aho joskus pääsee vallan kahvaan, voisin harkita paluuta. Mutta maa pitäisi sitten siivota sinne kuulumattomista.
Toisaalta ei sekään muuttaisi ilmastoa, juopposuomalaisia, hapannaamoja, korkeita hintoja miksikään. Ehkä on edelleen paras pysyä poissa.
Missa maassa asut nyt? Enta jos siellakin ruvetaan siivoamaan kuulumattomat pois, tulee lahto.
Maailman tylyimmät ihmiset. Ankea ilmasto. Tylsä luonto. muuttaisin ehdottomasti uuten seelantiin.
Vihaan suomalaisten tunnevammaisuutta. Jokainen saa huolehtia vain itsestään-mentaliteettiä. Muuttaisin mieluusti jonnekin, missä yhteisö ja perhe oikeasti on voimavara ja edes lähimmäisistä välitetään.
Vierailija kirjoitti:
Eikenia kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttaisin Keniaan, suosikkimaani. Rakastan sitä ihmisten yhteisöllisyyttä ja luontoa.
Mua niin huvittaa kun Lappiin tulee talvisin ulkomaalaisia turisteja, jotka suu auki mollottavat revontulia. Ei niissä ole oikeasti mitään ihmeellistä, rumiakin ovat. Ennemmin katselen auringonlaskua savannilla.
En voisi ikinä elää Afrikassa. Köyhää ja tyhmää väkeä, laiskaakin.
Revontulet eivät ole rumia, mitä ihmettä!
Olen Lapista, kyllä ne alkaa vuosikymmenten mittaan kyllästyttää. Talvisin niitä näkee joka ilta.
- 1
Siinä meillä suuri valehtelija. Suomessa ja Lapissa on usein pilvistä, eikä revontulia näy. Mistä se lumi tulee, jos ei siellä pilviä koskaan ole? Revontulen kakasta?
Suomessa erilaiset maksut on tehty näkyviksi veronkierron välttämiseksi, muualla maailmassa maksuja ei virallisesti ole mutta todellisuudessa ne on kuitenkin maksettava tuplaten milloin mihinkin taskuun. Mieluummin haluan Suomen systeemin.