Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei teinien kanssa auta kuin kova kuri

Vierailija
10.09.2018 |

Ihmettelen työkavereita ja ystäviä ketkä valittaa kun teinit eivät tottele tai käyttäytyvät huonosti. Mä joudun tietty myötäilemään mukana, kun en voi kertoa miten meillä asiat ovat oikeasti. Meillä pidetään kuria ja rangaistuksilla ei uhkailla, vaan ne toteutetaan myös. Mä en vaan hyväksy lapselta törkeää käytöstä elattajaa kohtaan. Olen kerran ajanut lapsen pelikonsolin päältä, kun tämä oli pinnannut koulusta ja mennyt kotiin pelaamaan. Ei pinnannut ikinä enää uudestaan. Uuden laitteen osti omilla rahoillaan. Jotkut ehkä pitää tätä mun tyyliä outona, mutta kun se toimii. Ei ne lapset opi jos niille sanoo ei saa tehdä ja kun tekevät kuitenkin niin ei rangaista.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä kyllä mitään erikoista kuria ole koskaan tarvinnut pitää. Asioista keskustellaan ja sovitaan. Molemmilla harrastuksia ja kavereita ja ovat muutenkin aktiivisia. Tyttö nyt ysillä k. 9.8 ja poika lukiossa ihan hyvillä arvosanoilla (peruskoulun ka.9.4) Aina on voinut luottaa ja ovat käyneet bileissä jos ovat halunneet. Olleet yksin tai kaksin kotona viikonloppuja jne.

emme myöskään koskaan ole palkinneet mistään myöskään rahalla (kuukausiraha on ollut ala-asteelta asti. Tosin aika pieni ja tarpeen mukaan sitten saavat. Tosin omaa rahaa ovat saaneet kesätöistä ja tietysti synttäreiltä ja rippijuhlista yms.) Kyllä se motivaatio täytyy löytää itse eikä palkitsemisesta.

ehkä lähinnä ap:n tapausta oli kun pojalla meni ala-asteella puhelin rikki syksyllä. Selvisi että ei ollut ihan vahinko joten sai sitten käyttää vanhaa puhelinta jouluun asti kunnes sai lahjaksi uuden.

Olipas julmaa (joo, oli sarkasmia)

Vierailija
22/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 teiniä ja vuoden ikäerolla. Vanhempi juo energia juomia salaa ja jäi kiinni koulussa . Ollaan annettu : huonearestia , kotiarestia , viety kouluun, haettu koulusta , kännykkä takavarikoitu. Miehen mielestä rangaistukset ei ole kunnollisia jotka teiniämme nolottaisi .. mieheni joutui aikoinaan nurkkaan housut kintuissa ja naamanurkassa (1min per ikävuosia ) Miehelläni asia auttoi  Mies on meillä perheenpäänä joka teinien rangaistukset määrää ja valvoo.  Nuorimmainen kysyi toissa ilta että mitä tarkoittaa että : saa isänkädestä ? Miehen kanssa pysähdyttiin kesken radion kuuntelua että mitä kysyit ja miksi ?  Hän vastasi meillä että luokkalainen kuulema saa jos ei tottele . Itse ajattelen että tuota voisi kokeilla esikoisen ???? Viime sunnnuntaina olin ystävänsä kanssa ollut ulkona ja valehteli että ovat ( kirkon tilaisuudessa , yhden herätysliikkeen tilaisuudessa piti olla ) sain ilmoituksen että ei ole. Kerronko asian miehelleni vai  säästäkö tyttären rangaistuksilta ???  15 v ja 14 v tytöt ei pukeudu ikäisen tasolle vaan ovat kun pikkutyttöjä neuvokaaa ?????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hirviöakka. 

Vierailija
24/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:lla taitaa olla epävakaa persoonallisuushäiriö. Ainakin meno kuulostaa siltä, ei pysty lainkaan hillitsemään tunteitaansa.

Vierailija
25/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu naisten kanssa. Jos niitä ei heti alkuunsa pistä kuriin ne hyppii silmille.

M

Vierailija
26/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei v...! Minä en usko rangaistuksiin vaan positiiviseen vahvistamiseen kuten koiran koulutuksessa. Ei koira eikä lapsi idiootti ole joka tarvii nokan painamista pissalätäkköön. Ei siitä mitään opi, korkeintaan vihaa.

Meillä puhutaan suoraan asioista kuten ihmiset. Normaalijärkiset teinit kyllä tajuaa. Anna vapautta ja vastuuta, ei rangaistuksia. Opeta palkitsemalla ja positiivisen kautta. Vanhempanakin kunnioitus tulee ansaitsemalla, ei pelolla tai pakolla. Rahaa annan aina kun tarvivat ja välillä extraakin. Opetan arvostamaan luontoa, eläimiä, ihmisiä, vanhempia ja kaikkea materiaakin. En halua kusipääkakaroita.

Vierailija
27/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuusta risuja ja niillä pieni näpäytys, kirpaisee sen verran että nöyrtyy varmasti, varsinkin teini-ikäinen. Opin tämän omilta vanhemmiltani

Vierailija
28/28 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johdonmukaisuus on tärkeää teinin kasvatuksessa. Myös rajat ja rakkautta, aina toimii. Tosin Suomessa liikkuu myös paljon saalistajia, jotka haluavat käyttää teinejä hyväksi. Joten kannattaa kasvattaa teini ajattelemaan omilla aivoillaan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi