Te-toimiston palvelun tasapäistäminen...
Mitään oikeaa palveluahan asiakaslähtöisesti individualistisesti te:ssä ei ole koskaan saatu.
Tyyliin harmaata massaa kohteleva naisharmaaeminenssi byrokratian ja yksinkertaisten ratkaisujen äärellä:
TE-toimiston toiminta ei ole koskaan ollut järkevää. Mitä olisikaan tapahtunut, jos kuuluisat henkilöt olisivat asioineet Suomalaisessa TE-toimistossa?
TE-toimisto: ”Terve, Aristoteles. Mitenkäs sä oot ajatellut työllistyä?”
Aristoteles: ”Mä ajattelin ruveta filosofiksi.”
TE-toimisto: ”Kuules nyt, Aristoteles, filosofia ei ole mitään oikeaa työtä. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi.”
TE-toimisto: ”Terve, Mozart. Mitenkäs sä oot ajatellut työllistyä?”
Mozart: ”No, mä oon viime aikoina säveltäny musiikkia himassa.”
TE-toimisto: ”Kuules nyt, Mozart, musiikin säveltäminen ei ole mitään oikeaa työtä. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi.”
TE-toimisto: ”Terve, James Cameron. Mitenkäs sä oot ajatellut työllistyä?”
James Cameron: ”Mä ajattelin tehdä elokuvan tappajarobotista.”
TE-toimisto: ”Tuo on kuule aivan idioottimainen idea. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi.”
TE-toimisto: ”Terve, J. K. Rowling. Mitenkäs sä oot ajatellut työllistyä?”
J. K. Rowling: ”Mä ajattelin kirjoittaa kirjan nuoresta velhosta nimeltä Harry Potter.”
TE-toimisto: ”Tuo on kuule aivan idioottimainen idea. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi.”
TE-toimisto: ”Terve, Mark Zuckerberg. Mitenkäs sä oot ajatellut työllistyä?”
Mark Zuckerberg: ”Mä ajattelin kehittää verkkopalvelun, jonka avulla ihmiset voi pitää yhteyttä toisiinsa.”
TE-toimisto: ”Tuo on kuule aivan idioottimainen idea. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Sanokaa EI näille omia bonuksiaan metsästiville työkkkärinobodeille
AP: Ei!
TE-Toimisto: Ei sitten. Tässä sinulle 3 kk karenssi.
Multitalent, me to know, you to never find out... Idiot! ;)
Kunpa viimein ymmärrettäisiin puuttua todellisiin työllistymisen esteisiin eikä aika tuhraantuisi lillukanvarsiin. Totta on, että työttömänä työnhakijana omatoimisesta ja oikeansuuntaisesta aktiivisuudesta seuraa useimmin vain ongelmia.
Luonnollisesti on niin, että työttömyyskorvausta saavan työttömän ensisijainen tehtävä on työnhaku tavoitteena työllistyminen. Jos työnhaku kuitenkin osoittautuu tuloksettomaksi, on sekä työnhakijan että yhteiskunnan etu käyttää tämä aika hyödyksi työnhaun ohessa opiskelemalla. Opiskelu ei kuitenkaan saa olla päätoimista – tästä on poikkeuksia – koska työttömänä työnhakijana työttömyyskorvauksen saajana on oltava valmis ottamaan työtä vastaan.
Koska avoimessa yliopistossa ja yleissivistävässä oppilaitoksessa esim. iltalukio-opiskelu (tai kansalaisopisto) ei oikeuta opintotukeen, pitäisi tällaisen opiskelun olla työttömyyskorvauksellakin oikeutettua ilman karensseja ja sanktioita. Opiskelunhan voi keskeyttää, jos työpaikka löytyy.
Vincent van Gogh te-toimistossa
Te: Noh mites oot aikonyt työllistyä?
VG: No mä maalailen himassa kaikenlaista..
Te: No kuule kukaan ei sun töherryksiä osta!
VG : Niin kai sitten (suunnittelee itsemurhaa ja korvan leikkausta)
TE: Laitetaas sut siivoamaan, niin opit sinäkin töitä!!
VG: Just joo ja eihän kukaan oo ostanutkaan mun duuneja.
(menee kotiin ja sivaltaa korvansa lahjaton kun on.. Suomen markknoille..)
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto: ”Kuules nyt, Mozart, musiikin säveltäminen ei ole mitään oikeaa työtä. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi.”
Totuus on tarua ihmeellisempää. Harrastelijamuusikko sai kotiin 7000 vai 8000 euron laskun julkaistuaan levyn Spotify'ssa. "Työllistyi omassa työssään".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TE-toimisto: ”Kuules nyt, Mozart, musiikin säveltäminen ei ole mitään oikeaa työtä. Nyt me sovitaan niin että sä rupeat siivoojaksi.”Totuus on tarua ihmeellisempää. Harrastelijamuusikko sai kotiin 7000 vai 8000 euron laskun julkaistuaan levyn Spotify'ssa. "Työllistyi omassa työssään".
Tuliko lasku Spotifylta, Teostolta vai Gramexilta
Suomi on sairas sekoboltsimaa, maa vain byrokraateille ja virkamiesnilkeille ja plölsön ahneus poliitkoille. Ja ay väelle. Ja matalapalkkaveälle. Toki kirurgit ja lakimiehet surfaa kivasti siellä laneilla ilman huolen häivää ja osoittaa alakerroksiin pilkankare kasvoillaan, oma ammatti on vain valintaaaaaaaaaaaaaaaaaakysymyyyyyyysssevwbbabwabahhahahaahaaaaa..
Mitäs aloit työttömäks tai sairaaks.. tai matalapalkkasekskikkeliskokkkeliiIIIiisss?
Joo.
Tää on niin tätä.
SUomi on rakennettu kyttääjäeliitille ja niille, jotka kokee olevansa jotain hlvtin korvaamattomia siellä orjaduuninsa yläpäässä, kun rahaa kilisee ivasti tilille. Mitä sitä sen kummemmin miettimään. Ja tässä maassahan ei mietitä.
U can always check out.
cAn t u..
suomi on yksi fkin game alusta.. yhtä peliä kehdosta hautaan.. hyppää pois............. hyppää poissssssssssss.. life is elsewhere..
Sanokaa EI näille omia bonuksiaan metsästiville työkkkärinobodeille, koska he yrittävät saada teidät joihinkin ilmaisdiipadaapaan sillä, että näin itse hyötyvät. Olette terveitä, joten vaatikaa palkallista töitä tai reilu työkkärikorvaus!! Älkää menkö halpaan, jossa yrittävät saada teitä joihinkin kuntouttaviin juttuihin.. mistä ette hyödy yhtän mitään paitsi typerän leiman otsaan, kun lankesitte tädin höpinöihin!