Lähärin harjoittelujakso kokemuksia?
Moikka!
Olen 16-vuotias ja aloitin juuri opiskelemaan lähihoitajaksi. Ala on kiinnostava, pidän sen opiskelusta ja nyt jo odoitan innoissani valmistumista. Olen kuitenkin lukenut hirveästi keskusteluita siitä miten harjoittelujaksoilla opiskelijoita kiusataan? Olin kesätöissä vanhainkodissa ja sielläkin minua kohdeltiin todella huonosti. Työharjotteluita meille on tulossa kuitenkin aika monta, ja nyt on jo alkanut vähän pelottamaan että miten harjoittelupaikoissa meitä opiskelijoita kohdellaan. Kuulisin mielelläni muiden kokemuksia harjoittelujaksoista lähihoitaja koulu ajoilta, että tiedän sitten millaiseen kohteluun kannattaa varautua ja eniten helpottaisi mieltäni positiiviset tarinat.
Kiitos jo etukäteen.
Kommentit (2)
Toivottavasti mulla käy yhtä hyvä tuuri!
Minulla ainakin sujui kaikki harkat hyvin ja melkein jokaisesta tarjottiin keikkaa ja sijaisuuksia heti harkkojen jälkeen. Useampaan paikkaan teinkin opintojen ajan keikkaa ja yhdessä paikassa olin sitten kolme vuotta töissä valmistumisen jälkeen.
Olin tosin vanhempi, aloitin lh-opinnot 21-vuotiaana ja tein ne kahdessa vuodessa aikuiskoulutuksena.
Nykyään opiskelen taas, kätilöopinnoista takana suurin osa, ja myös näissä sattunut hyvät harkkapaikat ja edelleen suurimmasta osasta tarjottu kesätöitä ja keikkoja harkan jälkeen.