Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

imettävät ja odottavat äidit!!!

04.05.2006 |

oletteko jatkaneet vanhemman lapsenne imetysta normaalisti vai lopettaneet, kuultuanne uudesta raskaudesta?

alkuraskaudesta pitäisi niin tulla rinnat kipeäksi jne... mutta itselläni ei, entäs teillä? Johtuuko imetyksestä kun ei missään tunnu?

rv5+0

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kyselin alkuraskaudessa täällä samaisesta asiasta ja lisäksi kävin imetystukilistan kotisivuilla lueskelemassa kokemuksia. Nyt on rv 17 menossa ja taaperon imetyksestä ei ole ollut mitään haittaa odotuksen kannalta tai muutenkaan. Ja meinaankin jatkaa niin kauan kun hyvältä tuntuu, vaikka sitten tandemiksi asti.

En tiedä mistä johtunee kun aiemmin ei ole mitään tuntunut rinnoissa mutta nyt muutamana päivänä olen huomannut että nännejä vähän aristaa imetys ja maitokin taitaa olla vähenemään päin, vaikka imetysmäärät ja kerrat ennallaan.

Vierailija
2/2 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen imetyksen lopetin siihen, kun kakkonen ilmoitti tulostaan. Tosin silloin olin jo muutenkin tehnyt päätöksen imetyksen lopettamisesta, joten raskaus ei siihen yksinään vaikuttanut. Sain vain päätökseen lisäpontta.

Kakkosta imetän edelleen ja menossa nyt rv15. Aluksi jatkoin imetystä ihan normaaliin tahtiin. Sittemmin olen kuitenkin aloittanut vieroituksen. Syynä ei ole raskaus, vaan oma päätös siitä, milloin imetyksen haluan lopettaa ja toisaalta myös oma jaksaminen.

Esikoista odottaessa rinnat olivat alkuraskaudesta todella arat ja kipeät (lähes ainoat raskausoireet). Kakkosta odottaessa ei ollut mitään rintatuntemuksia; mitä nyt hiukan muhkeutuivat. Myöskään nyt ei rinnat ole oireilleet millään lailla. Tosin ihan viime aikoina ovat nännit olleet ihan hiukan aremmat. Sen luulen johtuvan vieroituksesta (maidon vähetessä kaveri varmaan imee ahnaammin ja rinnat ovat levänneet imetyskertojen välillä enemmän). Uskoisin, että imetys (ja kenties raskauksien pienet välit) vaikuttaa siihen, etteivät rinnat reagoi niin voimakkaasti. Kenties ovat tavallaan *tottuneet tilanteeseen* =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla