Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikaisempi masennusoireilu ja vakuutuksen hankkiminen - kannattaako yrittää?

Vierailija
10.09.2018 |

Juu eli täysi-ikäistymisestä alkaa olla aikaa ja oon tässä viime aikoina hoksannut, että hädän yllättäessä olisi kiva olla taustalla joku backup - toisin sanoen jonkinlais(t)en vakuutuks(i)en hankkiminen voisi olla yksi niistä ns. aikuisten hommista, jotka olisi hyvä jossakin vaiheessa tehdä.

Oon kuitenkin noin puoli vuotta sitten käynyt juttelemassa masentuneisuudesta jne. oireilusta julkisen terveydenhoitajalla, ja vaikka olenkin nykyään pirteä kaveri niin ainakin kuulopuheen mukaan tällainen vaikeuttaa useiden vakuutusten hankkimista. Voin kyllä olla väärässäkin koska oon ihan ummikko tällä saralla, mutta ilmeisesti lieväkin masennus estää ainakin henkivakuutuksessa koko homman? Sinällään aika hupaisaa, kun suurin osa ihan diagnosoiduistakin masentuneista pärjää lääkityksen kanssa mainiosti (sitä paitsi sen itsarin tms.masennuksen aiheuttaman kuolemanhan vois vaan jättää pois korvattavista ja sillä selvä). Mutta joo, minkäs teet.

Mulle on muuten epäselvää sekin, kuinka tarkkaan nuo terveystiedot syynätään. Katsooko ne siellä ainoastaan diagnoosit - joita mulla ei siis ole - vai tsekataanko jokainen terveyskeskuksessa käynti, jolloin myös tuo juttelu tulee ilmi? Ja onko sillä edes niin väliä, kun kyseessä ei ole mikään ns. vakavampi keissi?
Luulisi kumminkin olevan sellaisiakin systeemeitä joissa niitä tietoja ei katsota, esim. kotivakuutuksessa ei varmaan ole niin väliä sillä millaisilla fiiliksillä elämän läpi on kuljettu tai krakaako terveys vai ei. Kys. sopimuksesta ei tosin itselle olis näin opiskelijasolun asukkaana iloa, mutta kuinka monenlaisiin vakuutuksiin tuo terveystietojen luovutus oikein vaaditaan?

Noin ylipäätään siis kiinnostaisi millaisen vakuutusysteemin näillä spekseillä voi saada (vaikka sairauskuluvakuutus on se ihanne niin myös esim. matkavakuutus ois kätevä, koska tälläkin hetkellä säästän rahaa interrailia varten) - vai voiko mitään? Entä onko vakuutusyhtiöllä väliä näissä jutuissa, käytetäänkö jossakin ehkä maalaisjärkeä?

Tietty tääkin homma selviäisi kokeilemalla, mutta ei huvita tuhlata aikaa siihen että pääseekin kettuuntumaan, kun jo nyt tuo systeemi tuntuu aika liioitelllulta. Joten jos jollekin on jo karttunut kantapään infoa tai kokemusta, niin tulkaa jakamaan!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivakuutusta tai jatkuvaa matkavakuutusta varten ei minulta ainakaan kysytty mitään terveystietoja OP:ssä. Muita en ookaan kokenut tarvitsevani. Sairausvakuutus oli jäänteenä lapsuudesta mutta senkin lopetin parikymppisenä kun ei sille ollut ikinä tarvetta.

Vierailija
2/2 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä saa, osa yhtiöistä kyselee, muttei lähtökohtaisesti estä vakuutusta. Jotain rajoitteita saattaa tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi