Mitä sellaista et tee mitä "kaikki muut" tekevät?
Itse en harrasta mitään ja tätä jaksetaan aina välillä ihmetellä. Oli minulla nuorempana melko paljonkin harrastuksia, mutta ne jäivät pois aikoinaan opiskeluajan ajan- ja rahanpuutteessa, enkä ole sitten edes niitä takaisin kaivannut vaikka olisikin nykyään aikaa ja rahaa harrastaa.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee lapsia, en halua omistusasuntoa enkä autoa, en tee mitään mitä on muka pakko joidenkin normien tai perinteiden takia tehdä.
Hauskaa, miten tällainen kommentti saa aikaan mielipahaa tai vihastumista missä vain ja milloin vain.
Itse asiassa noin saa sanoa, jos ottaa kiltisti vastaan säälivät katseet, mutta auta armias, jos erehtyy sanomaan, että on onnellinen vapaudestaan. Mammat raivostuvat. Katuvatko omia valintojaan vai mistä siinä on kyse?
Tässä yhteydessä se varmaan herättää lähinnä hilpeää huvitusta koska nythän syntyvyys on alempaa kuin nälkävuosina joten nimenomaan suurin osa ei tee lapsia.
Olen 27 -vuotias eikä minulla ole Instagramia, ei ole koskaan ollut. En myöskään käy kuntosalilla.
Vierailija kirjoitti:
En nai mun miestä
Annoin yläpeukun. Minäkään en nai sun miestä, ainoastaan omaani.
En matkustele ulkomailla enkä ole koskaan matkustanutkaan.
En käy kuntosalilla.
En omista ajokorttia.
En seuraa mitään urheilua tai tositeeveetä.
Vierailija kirjoitti:
En nollaa raskasta päivää, viikkoa tms alkoholilla. En juo edes ruuan kanssa, vaikka kaikkien mielestä se sopii juurikin ruokajuomaksi, ei minusta. Ainoa, mihin alkoholi sopii, on hauskan viettoon yhdessä kavereiden kanssa.
Ajatella, vain sinä osaat käyttää alkoholia oikein.
En käy töissä enkä nosta tukia.
(Jälkimmäiseen mulla teknisesti ottaen olisi oikeus, mutta osallistun valtiontalouden tukemiseen näin.)
En marjasta enkä sienestä.
Pohjoissuomalaiselle, 50-vuotiaalle perheenäidille tämä on todella poikkeuksellista anarkiaa 😆
En ole katsonut ainuttakaan jaksoa Game of Thronesia.
En ole katsonut Taru sormusten herrasta -leffoja tai niiden liitännäisiä (esim. Hobitti).
En ole katsonut Star Wars -leffoja lukuunottamatta Rogue Onea (jota voidaan pitää liitännäiselokuvana).
En sisusta kotiani pelkästään musta-harmaa-valkoisilla tavaroilla.
En tee ruokaa, en siivoa kerran viikossa, en vaihda kausiverhoja, en pidä mattoja, en käy ruokakaupassa.
Mä en ole "somessa", enkä myöskään pidä aina puhelinta mukana. Soitan jos on asiaa ja vastaan jos satun kuulemaan. Tapaisin ystäviäni mieluummin kasvokkain, enkä ymmärrä, miksi kaikki asiat pitäisi toimittaa whatsapp- viestein.
Sisustan kotiani värikkäästi ja luovin ratkaisuin, en ole lähtenyt valkoinen/beessi-linjalle tai muihinkaan massasisustustrendeihin.
En pyri hankkimaan lapsia. En harrasta yhdenillanjuttuja. En seuraa urheilua.
En halua lapsia. Ikinä
En seurustele
En harrasta seksiä
En hengaile kavereiden kanssa, koska ei ole ketään
En katso MM-jääkiekkoa. Koska ei kiinnosta
En juo kaljaa
En kieltäydy viikonlopputöistä. Melkein kaikki muut kieltäytyy aina, meidän yrityksesä.
En vietä vappua, uutta vuotta enkä juhannusta mitenkään
En halua naimisiin
En ole hetero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee lapsia, en halua omistusasuntoa enkä autoa, en tee mitään mitä on muka pakko joidenkin normien tai perinteiden takia tehdä.
Oletpa hirveän kapinallinen ja anarkisti! Kyllä nyt rakenteet järisee!
En ole tuo, jolle kovasti yrität kuittailla, mutta voin omalta osaltani kertoa, että 45-vuotias lapseton, ajokortiton ja vuokralla asuva nainen on jos ei nyt kapinallinen ja anarkisti, niin todellinen kummajainen kyllä valtaväestön silmissä.
Jos olisin esim. joku taiteilija tai työhön/uraan upputunut nörtti tms., saisin varmaan helpommin "anteeksi" sen, etten ole pariutunut jne., mutta ihan normitoimistotyöläinen saa kyllä milloin missäkin kuulla olevansa jollain tapaa omituinen.
Minusta niin tutut kuin tuntemattomatkin tekevät mm. tällaisia oletuksia: olen katkera vanhapiika (en ole), haluaisin lapsia, mutta en voi saada (ei ole tutkittu, mutta ei ole mitään syytä olettaa, etten olisi saanut lapsia, jos olisin niitä halunnut), olen luottotiedoton (en ole koskaan ollut), minulla on mielenterveys- ja/tai alkoholiongelma (ei ole), olen tunteeton ja kylmä (en ole), minulla on elämänhallintaongelmia, kun ei ole ajokorttia (ei ole) jne. Nämä kaikki esimerkit olen kuullut viimeisen puolen vuoden aikana ihan tavallisissa työympyröissä ja koulutuksissa Suomen kolmanneksi suurimmassa kunnassa.
Joten väitän kyllä, että jos tekee elämässään samanlaisia valintoja kuin itse olen tehnyt, pitää olla paksu nahka ja jonkin verran kapinahenkeäkin, sen verran vanhanaikaisesti minunlaisiini naisiin edelleenkin yhteiskunta suhtautuu.
En katso Salattuja elämiä, Putousta, Tanssii Tähtien Kanssa, Idolsia tms. En lue Seiskaa. Inhoan jauheliha-perunalaatikkoa ja eineksiä.
En lisäänny, vaikka olen onnellisesti naimisissa ja on oma talo, vakaa elämäntilanne ja kaikki kunnossa.
En syö aamupalaa, en juo alkoholia enkä laula.
en ole facebookissa eikä mulla ole instagram-tiliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa hirveän kapinallinen ja anarkisti! Kyllä nyt rakenteet järisee!
En ole tuo, jolle kovasti yrität kuittailla, mutta voin omalta osaltani kertoa, että 45-vuotias lapseton, ajokortiton ja vuokralla asuva nainen on jos ei nyt kapinallinen ja anarkisti, niin todellinen kummajainen kyllä valtaväestön silmissä.
Jos olisin esim. joku taiteilija tai työhön/uraan upputunut nörtti tms., saisin varmaan helpommin "anteeksi" sen, etten ole pariutunut jne., mutta ihan normitoimistotyöläinen saa kyllä milloin missäkin kuulla olevansa jollain tapaa omituinen.
Minusta niin tutut kuin tuntemattomatkin tekevät mm. tällaisia oletuksia: olen katkera vanhapiika (en ole), haluaisin lapsia, mutta en voi saada (ei ole tutkittu, mutta ei ole mitään syytä olettaa, etten olisi saanut lapsia, jos olisin niitä halunnut), olen luottotiedoton (en ole koskaan ollut), minulla on mielenterveys- ja/tai alkoholiongelma (ei ole), olen tunteeton ja kylmä (en ole), minulla on elämänhallintaongelmia, kun ei ole ajokorttia (ei ole) jne. Nämä kaikki esimerkit olen kuullut viimeisen puolen vuoden aikana ihan tavallisissa työympyröissä ja koulutuksissa Suomen kolmanneksi suurimmassa kunnassa.
Joten väitän kyllä, että jos tekee elämässään samanlaisia valintoja kuin itse olen tehnyt, pitää olla paksu nahka ja jonkin verran kapinahenkeäkin, sen verran vanhanaikaisesti minunlaisiini naisiin edelleenkin yhteiskunta suhtautuu.
No onpas ihmisillä outoja ajatuksia. En oo koskaan törmännyt moisiin, vaikka kyllä tunnen montakin yksinolevaa lapsetonta ja autotonta naista. Kukaan ei ole ainakaan mulle esittänyt heistä mitään tollasta. Siis elämänhallintaongelmia, jos ei ole ajokorttia? Kauheeta.
Minä taas en käy ikinä etelänlomilla. Tunnen kyllä muitakin jotka ei käy.
En käytä alkoholia (eikä mieskään). Joskus olen yrittänyt ottaa ruuan kanssa viiniä, kun on tarjottu, mutta hyi.
En ole Facebookissa.
En katso televisiosta juuri mitään. En ole ikinä seurannut salkkareita enkä mitään vastaavia. Kaikkein vähiten kiinnosta tää Vain elämää -sarja, jota hehkutetaan joka puolella. Kauan sitten katsoin yhden kohdan (vahingossa), jossa hirveän teennäisesti oltiin liikuttuneita siitä, että joku lauloi jonkun toisen levyttämää kappaletta. Riitti hyvin.
En syö ikinä aamulla mitään puuroja.
En tykkää kylmistä kirpakoista syyspäivistä, jolloin pitäisi hihkua ilosta, kuinka on raikasta ja ihanaa ja ihan pakko ulkoilla ja puuhastella pihalla. Ei ole mulle.
En käytä farkkuja. Nyt jo sentään on muitakin pitkiksiä ja alaosia olemassa, mutta oli aika, jolloin ihmisillä saattoi olla ylävartalossaan erilaisia vaatteita, mutta lähes poikkeuksetta kaikilla samanlainen alaosa: siniset farkut. Niillä mentiin oli pyhä tai arki.
En marjasta. Vihasin sitä hommaa jo penskana. Tykkään silti esim. puolukoista. Ostan ne siis torilta. Eikös se kuulu niin mennäkin, että toiset poimii ja myy, toiset ostaa. Minä olen niitä, jotka ostaa.
En valita koskaan mistään. Teen mukisematta sen mitä tarvitaan. Olen pakostakin sinkku. M35
Tässä yhteydessä se varmaan herättää lähinnä hilpeää huvitusta koska nythän syntyvyys on alempaa kuin nälkävuosina joten nimenomaan suurin osa ei tee lapsia.