Miehen laiskuus
Tämä sama kestoaihe eli miehen tekemät kotityöt. Imuroi ehkä kolme kertaa kuukaudessa, ei pese oikeastaan pyykkiä ja on myös todella laiska pyyhkimään pölyjä. Astiat hoitaa jos minä en niitä päivänaikana ole ehtinyt. Ei kuulemma jaksa enempää kun työt ja talomme remontti vie kaikki voimat. Asumme rintamamiestalossa, missä on jotain pientä laittoa. Minulla on kädet täynnä kotitöitä ja lapsi vie sitten loput ajat. Tuntuu että en vain jaksa tätä, ja mies ei ota kuuleviin korviinsa minun avunpyyntöjä. Eikä oikein saa edes remonttia tehtyä kun kylpyhuoneessakin meni kuukausi. Millä te saatte miehenne tekemään kotitöistä muka puolet?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmisten kodeissa oikein on rempan tarvetta, jos sitä riittää yhtä paljon kuin siivousta yms. kotitöitä? Ja riittääkö rempattavaa yhtä paljon jopa vuosien ajan?
Hmm, et ole tainnut asua vanhassa talossa? Meillä (rv -47, 170 neliötä) on riittänyt rempattavaa ihan kiitettävästi viimeisen kahdeksan vuoden ajaksi. Lopputulokseen ollaan kyllä tyytyväisiä.
Eikä onneksi vaimo ruvennut pahimpaan aikaan nalkuttamaan tekemättömistä kotitöistä, kun itse heiluin remppahommissa.
Nytkin odottaa pihassa noin 10 m3 klapia pinoamista liiteriin, joten en ole ihan tänäänkään tarttumassa pölynimuriin tai moppiin.
Minä teen pölleistä, (n. 30 cm läpimitaltaan) 7-8 m2 takkapuita vuosittain (sahaan siis takkapituuteen ja pilkon) pinottuna telineisiin toiselle puolen pihaa, enkä millään saa menemään siihen edes kahta viikkoa töiden jälkeen. Viikkokin on siihen pitkä aika. Itse pinoaminen on illan, kahden homma, riippuen motivaatiosta. Olen siis iäkäs nainen. Ei kummoistakaan vaivaa.
Mutta totta on että moni perusnainen ei kyllä käsitä alkuunkaan, kuinka paljon mikin remontti vaatii aikaa kunnolla tehtynä. Kuvittelevat että hetken hommia ovat. Sopii koettaa tehdä itse, niin ymmärtää kuinka paljon aikaa menee mihinkin hommaan. Ja ei, esim. porakoneen käyttö ei ole sen vaativampaa kuin vatkaimen käyttö. Rakentamislogiikkaa (missä järjestyksessä ja miten) on kyllä oltava tai opittava, että säästyy turhalta purkamiselta ja uudelleen tekemiseltä.
Mutta sata kertaa mieluummin teen remppaa kuin kotitöitä. Kotityöt on tylsistä tylsintä hommaa. Miehenikö? Hän on tosi kätevä ja osaava käytännön hommissa. Mutta molemmat teemme remppaa ja autoremonttia tarvittaessa. Minä esim. vaihdan iskarit, jouset ja renkaat, hän laittaa esim. moottorihommia, kun osaa ne paremmin. Ja kyllä, nautimme elämästä näin varsin hyvin. Ne kotityöt? Yhdessä teemme, kun ovat molemmista pakkopullaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon ihmisten kodeissa oikein on rempan tarvetta, jos sitä riittää yhtä paljon kuin siivousta yms. kotitöitä? Ja riittääkö rempattavaa yhtä paljon jopa vuosien ajan?
Hmm, et ole tainnut asua vanhassa talossa? Meillä (rv -47, 170 neliötä) on riittänyt rempattavaa ihan kiitettävästi viimeisen kahdeksan vuoden ajaksi. Lopputulokseen ollaan kyllä tyytyväisiä.
Eikä onneksi vaimo ruvennut pahimpaan aikaan nalkuttamaan tekemättömistä kotitöistä, kun itse heiluin remppahommissa.
Nytkin odottaa pihassa noin 10 m3 klapia pinoamista liiteriin, joten en ole ihan tänäänkään tarttumassa pölynimuriin tai moppiin.
Kuka käski teidän muuttaa vanhaan taloon, vaimoko? Muuttakaa kerrostaloon, niin jää moni ulkotyö pois.