Miehen laiskuus
Tämä sama kestoaihe eli miehen tekemät kotityöt. Imuroi ehkä kolme kertaa kuukaudessa, ei pese oikeastaan pyykkiä ja on myös todella laiska pyyhkimään pölyjä. Astiat hoitaa jos minä en niitä päivänaikana ole ehtinyt. Ei kuulemma jaksa enempää kun työt ja talomme remontti vie kaikki voimat. Asumme rintamamiestalossa, missä on jotain pientä laittoa. Minulla on kädet täynnä kotitöitä ja lapsi vie sitten loput ajat. Tuntuu että en vain jaksa tätä, ja mies ei ota kuuleviin korviinsa minun avunpyyntöjä. Eikä oikein saa edes remonttia tehtyä kun kylpyhuoneessakin meni kuukausi. Millä te saatte miehenne tekemään kotitöistä muka puolet?
Kommentit (24)
Miehesi tekee sen verran kuin tekee, eikä sinulla ole valtaa tähän. Nalkutus ja vaatiminen ei auta - se vaan motivoi tekemään vähemmän. Toki jos et kestä tätä, niin tiedät mitä voit tehdä.
Oletko koskaan pohtinut jos itse tekisit vähemmän?
Kuinka usein oikein pitää imoroida jos kolme kertaa kuussa ei riitä? :D Jos yksi viikko kuukaudessa jää väliin, hui...
Toivottavasti tämä tapahtuu porvoossa?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein oikein pitää imoroida jos kolme kertaa kuussa ei riitä? :D Jos yksi viikko kuukaudessa jää väliin, hui...
Ja hui pölyä. :D
Vaihtamalla paranee kun valikoi vaihdokin hyvin.
Mies imuroi enemmän kuin me :D Meillä imuroidaan vain joka toinen viikko, vaikka meillä on kolme lasta. Eikä pölyjäkään pyyhitä sen useammin.. Ja jokainen siivoaa jälkensä HETI vessassa sitäkään ei tarvi joka viikko puunata. Ruokaakaan ei tehdä joka päivä vaan kerralla enemmän. Kuivaava 10kg pesukoneella pestään pyykit kerran viikkoon. Mitä hiton tekemistä sulla veilä jää joka päivälle YHDEN lapsen kanssa?
Siis mies teki kylppäriremontin? Eikä tee mitään. Miesparka.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti miehiä on mahdoton saada osallistumaan tasapuolisesti kotitöihin.
No sanotaanko näin että jos vaimo myös tekee puolet tämän talon remonteista niin minä teen puolet kotitöistä...
Kyllä kotona pitää olla siistiä, luuletteko että lapsiarjen pyörittäminen on helppoa? Miksiköhän tästä puhutaam koko ajan? Jos mies ottaisi edes vastuuta jälkikasvustaan niin minun ei tarvitsisi huomautella tekemättömistä töistä. Mutta se lienee mahdotonta, koska työt ja remontti. Viikonloppuisin käy vaunulenkeillä, mutta sitten taas remontti. Miten jonkun miehet pystyy rakentaan talon ja osalistua vielä kodinhoitoon ja meillä ei tule valmista puolessakaan vuodessa, vaikka kyse ei ole kuin pintojen päivittämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kotona pitää olla siistiä, luuletteko että lapsiarjen pyörittäminen on helppoa? Miksiköhän tästä puhutaam koko ajan? Jos mies ottaisi edes vastuuta jälkikasvustaan niin minun ei tarvitsisi huomautella tekemättömistä töistä. Mutta se lienee mahdotonta, koska työt ja remontti. Viikonloppuisin käy vaunulenkeillä, mutta sitten taas remontti. Miten jonkun miehet pystyy rakentaan talon ja osalistua vielä kodinhoitoon ja meillä ei tule valmista puolessakaan vuodessa, vaikka kyse ei ole kuin pintojen päivittämisestä.
Näytäppä mulle mies joka käy töissä, rakentaa TALON ja osallistuu vielä siinä vielä samalla kotitöihin? Ei sellaista olekkaan, eikä voikkaan olla, kun vuorokaudessa on meillä kaikilla vaan se 24h. Jos molemmat käy töissä ja talon remppa on täysin toisen vastuulla, jää ne kotityöt toiselle, ei voi mitään. Ja yhden lapsen kanssa sitä pyykkiä nyt ei vaan voi tulla, edes viikkotasolla, kovin montaa koneellista (itsellä kolme lasta, paljon harrastuksia, ja pyykkiä tulee 8 konetta viikossa). Meillä on myös koira, ja en imuroi kun joka toinen viikko. Eteisen maton useammin, kun siihen se kaikki hiekka jne jää. Ota sinä se remppa vastuullesi ja sitten mies hoitaa kotihommat, niin meillä on kaikki pintarempat tehty tässä talossa jo 15 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Palataan sitten asiaan kun vaimo tekee yhtä monta työtuntia töissä, remontoi, kantaa puut takkaan ja lapio multaa tuolla pihalla hänen istuksilleen.
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla on 1, todennäköisesti alle 3 vuotias lapsi? Voi herra munjee kun on rankkaa. Ja koska olet töissä, lapsi on päivät hoidossa? Eli sulle jää ruokahuoltoa arkena päivällinen ja joku iltapala? Karseeta, siis MITEN sä KESTÄT?!
Mies tekee remontit koska hän ei imetä lasta. Ymmärrättekö? Kotityöt tehdään puoliksi piste.
Vierailija kirjoitti:
Mies tekee remontit koska hän ei imetä lasta. Ymmärrättekö? Kotityöt tehdään puoliksi piste.
Ei taida mennä ihan puoliksi toi.. mutta helppohan tuo on todentaa, lapsi pulloruokintaan ja sinä sinne maalitelan varteen. Viikko sillä meinigillä ja sitten katsotaan kumpi on tyytyväinen uuteen järjestelyyn. Veikkaan, että mies.
Mun mies imuroi ehkä kolme kertaa vuodessa. Ei tee muita kotitöitä kuin siivoaa jälkensä keittiössä. Lapselle vaihtaa onneksi vaippoja, tosin vain viikonloppuisin koska on vain silloin kotona. Joskus pesee omia vaatteitaan. Ei varmasti jaksaisi mitään remonttia tehdä. Tai sitten ei tekisi vähääkään kotitöitä eikä hoitaisi lasta. Joten mun mielestä ap: n mies tekee ihan kivasti kotihommia.
Miehesi imuroi siis lähes kerran viikossa. Relaa äläkä valita.
VAIMO TEKKEE SISÄTYÖT JA MIES TEKKEEPI ULKOTYÖT
näin ne asiat ennen vanhaan hoidettiin