Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuorotyötä tekevä, häiritseekö arkivapaalla oleminen "työttömänä"?

Vierailija
10.09.2018 |

Vai eikö yhtään?
Siis että kun vaikkapa tiistaina klo 10 kiertelee kaupoissa jne.
Nimittäin kaverin kysymys minulle vuorotyötä tekevälle oli niin yllättävä, että mietin, onko ihmisillä todella tällaisiä fiiliksiä, että toivottavasti kukaan ei kuvittele mua työttömäksi??! :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä tullut edes ajatelleeksi. Arkivapailla on ihanaa hoitaa asioita, käydä shoppailemassa, kahvitella sellaisten kavereiden kanssa joille myös sattunut arkivapaa. Ei kauheaa ruuhkaa ja ryysistä.

Vierailija
22/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö työttömien laittaa se keltainen tähtimerkki takinliepeeseen jotta ei tulisi kiusallisia väärinkäsityksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK:n ja hallituksen vihakampaniako näitä tuntemuksia aiheuttaa?

Vierailija
24/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei näe sinua, kun olet töissä he eivät edes mieti sinua. Jos näkevät niin luulevat työttömäksi. No anna luulla.

Vierailija
25/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3-vuorotyötä ja pidän siitä nimenomaa arkivapaiden takia! Ja sen vuoksi, että saan nukkua välillä pitkään. Minusta ei olisi tekemään duunia 8-16. Niin puuduttavaa. Arkivapailla tai ennen iltavuoroa ehtii kivasti hoitamaan niitä asioita, mitä monet joutuvat tuskastelemaan arkisin kuinka ehtivät mihinkään virastoon, kun se menee jo klo 16 kiinni. Jos joku luulee minua työttömäksi, niin en välitä :D "tuolla taas tuollainen työtön lusmu ostelee MEIDÄN VERORAHOILLA uusia vaatteita" 😂

Vierailija
26/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaupungilla on sen verran paljon porukkaa liikkeellä, että aikamoinen määrä työttömiä, jos noin haluaa ajatella 😂 sitä paitsi sika moni niistä kauppojen myyjistä tekee myös vuorotyötä, ja ovat siis välillä itse arkivapailla..

Vierailija
27/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vapaapäivät arkena. Ison vaateketjun sovituskopit tyhjänä näin maanantai aamupäivällä. Joskus lauantaisin ahdistavan täyttä ja joutuu jonottamaan.

Vierailija
28/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä, mitä joku ajattelee tai vaikka olisitkin työtön?

Olen työtön työnhakija ja kuljen päivällä kaupungilla rinta rottingilla. Joo-o, haen myös aktiivisesti töitä, mutta välillä pitää käydä asioimassakin. Toivon, että tämä työttömyys-tilanne on väliaikainen, joten en suostu kantamaan mitään syyllisyyttä siitä, mitä joku viraston Tiina minusta mahtaa ajatella.

Voin olla jo ensi viikolla töissä 8-16, joten paras hoitaa asiansa ruuhka-aikojen ulkopuolella vielä, kun voi.

Vierailija
29/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun olin työttömänä niin ei tosiaan ollut rahaa tai haluakaan kieppua kaupungilla huvikseen. Nyt käyn silloin kun on asioita, saa luulla työttömäksi jos haluaa.

Vierailija
30/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikös myös ne jotka näkevät sut siellä kaupassa tiistai aamuna klo 10, ole itsekin joko vuorotyötä tekeviä yms. (=eli ymmärtävät) tai itse niitä työttöminä (=ei varaa arvostella)? 

Vierailija
31/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko ikäni ollut taidealan freelanceri tai ope. Työajat mitä sattuu.

En ole tullut ajatelleeksi tätä, mutta juu, muistui mieleen opiskeluista yksi maatilan tytär, joka ei voinut lähteä kaupungille arkena klo 13-14 kahville, koska oli "työaika". "Ja mitä ne ihmiset ajattelisi:" Mewillä hän meni ihan oman omituisuutensa piikkiin, En ole sitä ennen enkä kuin nyt ajatellut koko asiaa-

Vierailija
32/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että tämä työttömyys-tilanne on väliaikainen, joten en suostu kantamaan mitään syyllisyyttä siitä, mitä joku viraston Tiina minusta mahtaa ajatella.

Ehkä et ajatellut tarkkaan mitä kirjoitit, mutta tuosta lauseesta tulee mieleen, että jos työttömyytesi ei olisikaan väliaikaista, niin sitten alkaisit kantaa syyllisyyttä viraston Tiinan ajatuksista. 

Vierailija
33/33 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen vuorotyötä ja paljon viikonloppuja. Ihanaa viikolla käydä kaupoilla ja aamupäivisin harrastuksissa jne. mikä mahtava rauha. Monesti olen törmännyt tyhmiin ihmisiin, jotka kadehtii mun arkivapaita. Jotenkin ne ei käsitä, että olen viikonloppuna töissä, kun he jonottavat prisman kassalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi