Miksi ihmeessä koirat pidetään kiinni Suomessa??
Asun Lontoossa ja täällä puistoissa yksikään koira ei kulje hihnan päässä. Koirat eivät myöskään hauku toisilleen. Onko suomalainen sisäänpäinlämpiävä ja umpimielinen elämänasenne syynä ilmiöön? Täällä kun ihmiset puhuvat ja hymyilevät toisilleen...
Kommentit (12)
No siina on sulle ihmetelemista.... ja tervetuloa Lontooseen. Olen asunut taalla 24v.
Vierailija kirjoitti:
No siina on sulle ihmetelemista.... ja tervetuloa Lontooseen. Olen asunut taalla 24v.
Ja pointtisi oli..?
Hihna on se, joka ne rähinät aiheuttaa. Kun koirat kasvavat ilman sitä, kaikki on Ok.
Vierailija kirjoitti:
Hieman myöhään toivottelet tervetulleeksi. Kone lähtee Suomea kohti ensi kuussa. Kiva tosin että sinä viihdyt. Katujen likaisuus ja ihmispaljous riitti minulle.
Valitettavasti suomessa on koiria jotka purevat (tai raapivat) ohikulkijoita. Kaikki eivät osaa kouluttaa koiraa nätisti määrätietoisesti (myös repimättä hihnaa) ja että olisivat rauhallinen esimerkki itse koiralle, eivät kai löydä oikeita ohjeita. Tiedon puutetta osalla. On varmaan koiria jotka osaavat käyttäytyä ja ovat kilttejä, mutta niitä on vaikea erottaa muista, jolloin hihna on ainoa ratkaisu. Ja koirille omat puistot tai alueet. Omistaja joka väittää koiran olevan kiltti, ei aina huomaa mitä koira tekee seläntakana, varsinkin terrierityyppiset tai rotweiler /dobermann tyyppiset. Koira on eläin ja se reagoi tilanteissa. Toki koirille voisi olla enemmän puistoja ja paikkoja vapauteen, jos omistajat ottaisivat asiakseen
Vapaana ollessa koirat voivat käydä myös toisen koiran päälle, jolloin pitäisi olla erityyppisiä paikkoja /koirapuistoja, kilteille koirille eri kuin räyhäkkäille
Tänne yrittää pesiytyä lahden toiselta puolelta paremman palkan toivossa sellaisia jotka sitten esittävät statusta hankkimalla koiranpennun jota pidetään lähes päivittäin vähintään puolet päivästä yksin kämpässö,raapimassa, ulvomassa, kun itse ei voi tätä leikkikoiraa ottaa mukaan pikkuriennoille.
Jokainen koira käy hihnassa olevan kissan kimppuun vapaana. Briteissä kissat kulkee vapaana.
T. Valjaskissojen omistaja
Ulkomaat mainittu.