Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako kuukautta meni ennen kuin tajusit olevasi raskaana?

Vierailija
09.09.2018 |

Minulla meni viisi ja puoli.

Syy: olin saanut lapsettoman paperit kolmea kuukautta ennen kuin tulin raskaaksi.

Kuukautisten katoaminen ei mietityttänyt kuutisen vuotta lasta yrittänyttä yhtään, koska ne olivat olleet pitkään erittäin epäsäännölliset.

Aloin ihmetellä, kun lempihousuni eivät mahtuneetkaan yhtäkkiä jalkaan ja mahassa tuntui olevan epänormaalin enemmän kaasua... eli liikettä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon mitään, se oksentelu alkoi ihan alkuvaiheessa.

Vierailija
2/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 kk. meni ennenkuin hoksasin. Olin synnyttänyt ja heti perään tulin uudelleen raskaaksi.

Kuvittelin, että kun imetän, en voi tulla raskaaksi ja varsinkin kun alun alkaeenkin oli vaikeuksia tulla raskaaksi. Yritimme monta vuotta ja sittenpä tulinkin oikein kunnolla raskaaksi.

Pojilla ikäeroa 10,5 kk.

Olivat kuin kaksoset ja kävivät koulua samalla luokalla. Ihanat lapset ovat olleet kaikilta osin ja näin oli varmaan tarkoitettukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauaakaan. Kärsin myös lapsettomuudesta ja yritystä oli takana kolme vuotta. Kuukautisten poisjäännistäkin ajattelin vain, että nyt kroppa sekoaa täydellisesti enkä varmana saa lasta koskaan. Heti raskauden alussa alkoi kuitenkin voimakas pahoinvointi. Oksentelin monet kertaa päivässä ja arjesta ei meinannut tulla mitään. Silloin ajattelin että olen joko raskaana tai kuolemassa. Testin tein kun kuukautiset oli viikon myöhässä.

Vierailija
4/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin jo pari päivää ennen kuin menkkojen piti alkaa. Rinnat tulivat todella kipeiksi molemmissa raskauksissa juuri tuohon aikaan.

Raskaustestit ostin siis jo ennen menkkojen oletettua alkamista ja vahvat plussat tuli näkyviin:)

Vierailija
5/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista mutta varsin pian asiaa tutkittiin, koska olin ollut ivf-hoidossa. Heti kun senaikaiset testit pystyivät näyttämään plussaa. Ja varmemmin sitten, kun kävin lapsettomuutta hoitaneella klinikalla ultrassa ja siellä näkyi kaksi alkiota, taisi olla rv 7.

Vierailija
6/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko kuukautisten poisjäämisestä alkoi selvä raskauspahoinvointi, eli rv 5 olisi olleet molemmat raskaudet tiedossa ilman testien tekemistäkin.

Vierailija
7/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin miettinyt, että mitä jos oikeasti ei huomaa raskautta pitkään aikaan? Ja sitten esim. bilettää ja käyttää alkoholia ihan normaalisti. Kuinkahan paljon tällainen vaikuttaa vauvaan?

Vierailija
8/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin miettinyt, että mitä jos oikeasti ei huomaa raskautta pitkään aikaan? Ja sitten esim. bilettää ja käyttää alkoholia ihan normaalisti. Kuinkahan paljon tällainen vaikuttaa vauvaan?

Vierailija
9/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaa 2 viikkoa raskauteen johtaneesta yhdynnästä.

Vierailija
10/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolla. 5 pv siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. En tehnyt edes raskaustestiä.

Vierailija
11/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä paljon kuin vaikuttaisi jos sen tekisi tietoisena raskaudesta.

Vierailija
12/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tajusin ennen kuukautisten poisjääntiä. Lievää pahoinvointia, normaalia pahempi rintojen turvotus ja arkuus ym. Sen verran raju olo ollut että ihmettelen sitä että joku ei tajua - toki tiedostan että pieni osa on ihan oireettomia (ja kadehdin heitä). Onnea sinulle ap!

Vierailija
13/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käsityksessä että esim 60-luvulla käytettiin alkoholia suht vapaamielisesti raskauden aikana. Tosin monilla varmaan pahoinvointi rajoittanut tuota, jos kerta kahvikin ällöttää, niin kai sitten viina sitäkin enemmän. Ja suurin osa syntyneistä on kuitenkin ollut "normaaleja". En toki tarkoita sitä että raskauden aikana kannattaisi juoda, sehän on todistettu haitalliseksi jo pienissä määrin. Toisaalta varmaan harva lastentekoikäinen ihan kauheasti ryyppää ja rällästää joka viikonloppu.

Vierailija
14/14 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.5kk kohdalla. Biletin normisti, mm. juhannuksena jne. Lapsesta tuli "normaali".