Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetko ketään, kellä on alopecia?

Vierailija
08.09.2018 |

Miten hän itse ja lähipiiri oikein suhtautuvat sairauteen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttärellä.on, mut on ollut oireeton nyt monta vuotta. Facessa on suljetut vertaistukiryhmät sekä aikuisille alopeciaa sairastaville että perheille, joiden lapsella/lapsilla on tämä sairaus.

Vierailija
2/5 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne henkilökohtaisesti, mutta olen ymmärtänyt että on aika yleistä, että alopeciasta kärsiviä naisia luullaan esim. syöpäsairaiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on alopecia. Itse suhtauduin sillä tavalla, että lopetin julkisilla paikoilla käynnin. En voi nauttia elämästä laikkupääni kanssa, joten miksi poistuisin kotoa. Töissä joudun tietenkin käymään. Ilmeisen kohtelias työyhteisö, kun kukaan ei ole kysynyt mitään. Toivon, että saan elämäni vielä takaisin. Samaa toivovat vanhempani. Kavereita ei enää ole.

Vierailija
4/5 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syrjäytynyt kirjoitti:

Minulla on alopecia. Itse suhtauduin sillä tavalla, että lopetin julkisilla paikoilla käynnin. En voi nauttia elämästä laikkupääni kanssa, joten miksi poistuisin kotoa. Töissä joudun tietenkin käymään. Ilmeisen kohtelias työyhteisö, kun kukaan ei ole kysynyt mitään. Toivon, että saan elämäni vielä takaisin. Samaa toivovat vanhempani. Kavereita ei enää ole.

Voi miten surullista? Miksi sinulla ei ole kavereita? Onpa tosi tylsiä tyyppejä, jos sinut tuon vuoksi ovat hylänneet. 

Minusta "laikkupäätäkään" ei tarvitse millään lailla peitellä, mutta jos et ole sen kanssa sinut, on muitakin vaihtoehtoja. Mitä ajattelet peruukeista? Ne ovat nykyään tosi luonnollisen näköisiä ja ihan kivoja päässäkin. Myös erilaiset huivit tai turbaanit ovat hyviä vaihtoehtoja, jos sopivat omaan tyyliin. Jaksamista sinulle!

Vierailija
5/5 |
20.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman. Yhden heistä kanssa olin paljon, kun oireet alkoivat, ja oli se tiukka paikka nuorelle miehelle... hän mm. kertoi, että häntä luultiin uusnatsiksi. Nykyään kukaan ei äkkiseltään edes huomaa ripsien, kulmien ja hiusten puuttuvan, nelikymppinen voi olla kaljuksi hiuksensa leikannut muutenkin. Toisen iäkkäämmän tuttuni alopesian huomasin vasta, kun olin ystäväni kautta tutustunut asiaan. Ei se niin silmään pistä, varsinkaan miehellä, eikä naisellakaan kiinnitä huomiotani erityisesti. Meitä on monennäköisiä, ja se nyt on yksi ominaisuus. Ymmärrän kyllä, että itse sitä on vaikea ajatella niin, mutta näin tavan kanssatallustajana se ei ole mitään erityistä.